استاندار همدان تاکید کرد:
استاندار همدان تاکید کرد: حفظ محیط زیست و هوای پاک برای ما در استان مهمترین مسئله است و تمامی طرح‌ها و اقدامات باید علاوه بر پیوست فرهنگی، پیوست محیط زیستی نیز داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۰۸۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴ 09 November 2021
استاندار همدان تاکید کرد: حفظ محیط زیست و هوای پاک برای ما در استان مهمترین مسئله است و تمامی طرح‌ها و اقدامات باید علاوه بر پیوست فرهنگی، پیوست محیط زیستی نیز داشته باشند.

به گزارش تابناک همدان، از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان؛ علیرضا قاسمی فرزاد در کارگروه مقابله با آلودگی هوا گفت: محیط زیست برای همه مسئولان و مردم باید به یک مساله محوری و مهم تبدیل شود چرا که آلوده، تخریب و آسیب زدن به چرخه محیط زیست در اصل عامل از بین بردن حیات جهان است.

قاسمی فرزاد خواستار اجرای دقیق قوانین محیط زیست شد و گفت: اگر قوانین به خوبی اجرایی می‌شد امروز شاهد آلودگی هوا، آب و خاک نبودیم.

وی با اشاره به اصل حمایت از تولید بیان کرد: واحد‌ها و شرکت‌های صنعتی و تولیدی برای کاهش آلودگی آب، خاک و هوای استان باید از تجهیزات به روز و نوین استفاده کنند و میزان آلودگی را کاهش داده و حتی به صفر برسانند.

استاندار همدان خواستار نظارت دستگاه‌ها بر حُسن اجرای مفاد قانون هوای پاک شد و گفت: در غیراینصورت دستگاه‌های نظارتی پس از بررسی فرایند کار با افرادی که تخطی کردند برخورد لازم را داشته باشد.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: میتوان به واحد‌های تولیدی آلاینده مهلتی برای رفع مشکل آلایندگی داد، اما پس از پایان مهلت دستگاه قضا باید طبق قانون وارد شود.

وی با بیان اینکه محیط زیست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و سلامت انسان‌ها قابل معامله نیست افزود: بروز مشکل زیست محیطی خسارت‌های جبران ناپذیر زیادی بر روی جامعه می‌گذارد.

وی افزود: اقدامات یکصد سال اخیر بشر در تقابل با طبیعت بوده در حالیکه طبیعت ساز و کار خاص خود را دارد و هر کس با آن بجنگند به طور حتم مغلوب می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه در سطح کلان شهر‌ها شاهد پدیده وارونگی دما و گرفتاری‌های ناشی از آن هستیم افزود: اثر این آلودگی کوتاه مدت، لحظه‌ای و آنی نیست بلکه به علت استنشاق هوای آلوده افراد در طولانی مدت دچار بیماری‌های قلبی عروقی می‌شوند.

قاسمی فرزاد، تاثیر منفی بر روی خُلق و خوی افراد و ناتوانی در کنترل خشم را از دیگر آثار آلوده شدن هوا دانست و گفت: یکی از علل پایین بودن آستانه تحمل ساکنان مناطق شهری و افزایش تنش ها، آب و هوای آلوده است.

وی تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به رعایت مفاد قانون هوای پاک هستند و همه طرح‌ها و برنامه‌ها باید پیوست زیست محیطی داشته باشند.

هفت ماه گذشته هوای استان همدان ۴۰ روز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و سه روز ناسالم برای همه گروه‌ها بوده است همچنین فروردین با ۱۲ روز و مرداد ماه با ۱۰ روز بیشترین میزان آلودگی هوا را به خود اختصاص دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار