رییس دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه:
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه گفت: ۴۶ درصد رشته‌هایی که در این دانشگاه ارائه می‌شود در سایر دانشگاه‌های استان وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ 01 November 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، حسن شرفی بااشاره به آغاز سال تحصیلی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه، اظهارکرد: برای این ترم از سال تحصیلی بیش از ۸۰۰ دانشجوی جدید وارد دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه شده اند.

وی افزود: با احتساب این تعداد دانشجو در حال حاضر ۲۶۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که کمتر از ظرفیتی است که داریم و در بسیاری از رشته‌های دانشگاه ظرفیت خالی وجود دارد.

وی یکی از دلایل پُر نشدن ظرفیت‌های این دانشگاه را ناشناخته ماندن بسیاری از رشته‌های آن برای مخاطبین عنوان کرد و گفت: ۴۶ درصد از رشته‌های موجود در دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه رشته‌هایی مهارتی، منحصربفرد و تک هستند که در سایر دانشگاه‌های استان آن‌ها را نداریم که افراد علاقمند می‌توانند در آن‌ها تحصیل کنند.

شرفی در ادامه درخصوص نحوه شروع سال تحصیلی دانشجویان جدید الورود این دانشگاه هم گفت: با توجه به اینکه نتایج آزمون با تاخیر اعلام شد، برای همین کلاس‌ها نیز با تاخیر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه کلاس‌های دانشگاه علمی کاربردی به سه صورت نظری، نظری عملی و عملی برگزار می‌شود، گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا طی یک ماه گذشته کلاس‌ها را به شکل مجازی برگزار کردیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه از احتمال برگزاری حضوری کلاس‌های عملی دانشجویان این دانشگاه از ۱۵ آبان خبر داد و افزود: حدود ۹۰ درصد از مدرسان دانشگاه علمی کاربردی هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و از طرفی، چون دانشجویان این دانشگاه میانگین سنی بالاتری نسبت به دانشجویان سایر دانشگاه‌ها دارند، بنابراین اکثر آن‌ها نیز هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.

وی افزود: در این راستا در صورت مساعد بودن شرایط و دریافت مجوز ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا می‌توانیم از ۱۵ آبان کلاس‌های عملی خود را به شکل حضوری برگزار کنیم و برای سایر کلاس‌ها هم امکان برگزاری حضوری آن‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار