کد خبر: ۱۰۰۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴ 16 October 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، یعقوب دبیری نژاد در یادداشتی نوشت:خبر سفرهای رئیس جمهور به استانها و مناطق کشور موجب امیدواری استانهای دور افتاده از مرکز سیاسی کشور است. استانهایی که سالها بُعد مسافت از تهران و فقدان نیروی انسانی پایتخت نشین، هنوز آثار عقب ماندگی را از چهره نحیفشان پاک نکرده است. اما گاهی همین سفرها ممکن است باتلاق بی عدالتی استانهای محروم را عمیق تر کنند.

 

از جمله این سفرها، سفر آیت الله رئیسی، رئیس جمهور محترم به استان فارس بود که متاسفانه باز هم شیپور جنگ و اختلاف و تفرقه میان فارس و هرمزگان در آن نواخته شد. 

 

سفری که در آن الحاق فارس به دریا بازهم در سرتیتر درخواست های نمایندگان استان فارس بود. 

 

آقای رئیس جمهور! 

باور بفرمائید ما مردم هرمزگان همچون گذشته هیچ مشکلی با استفاده ساکنین استان فارس بعنوان دوست و همسایه مان از دریا و تاسیسات بندری هرمزگان نداریم. طی همه این سالها نه تنها مانع نبودیم که حتی زیر ساخت‌های تسهیل دسترسی این کشور خودخوانده به دریا را فراهم نمودیم. 

 

آقای رئیس جمهور!

 ای کاش در همان نشست شورای اداری فارس از نمایندگان این کشور تافته جدا بافته سوال می فرمودید که تا کنون کدام تانک و نیروی نظامی در مرزهای هرمزگان از استفاده آنان از دریا ممانعات نموده است؟ مگر نه اینکه تا کنون حتی بسیاری از فرصت های شغلی جوانان تحصیلکرده هرمزگانی را اشغال نموده اند و نه تنها رسم مهمانی را بجا نیاوردند که نمک خوردند و نمک دان شکستند و به جوانان هرمزگانی انگ بیسوادی و عدم توان مدیریتی بر منابع خدادادی استانمان را زدند؟ 

 

آقای رئیس جمهور! آقای وزیر کشور! آقایان تصمیم گیر و تصمیم ساز! آقای استاندار جدید! زمانی که ما هرمزگانی ها برای انتخاب استاندار و مسئولین مان روضه بومی و غیر بومی می‌خوانیم؛  دلیل آن خاطره تلخ استانداری همان شخصی است که چند صباحی استاندارمان بود، سر سفره هایمان نشست، نمکمان را خورد و بر این استان حکم راند و مقدمات جدایی پاره تن هرمزگان را فراهم نمود تا از این جدایی برای خود عبای نمایندگی مجلس بدوزد و شب گذشته در همان قامت و برای استوار نمودن صندلی سبز مجلس در جلسه شورای اداری فارس به آبی نیلگون دریای هرمزگان چشم بدوزد. 

 

آیا به ما هرمزگانی ها حق نمی دهید زبان به گلایه باز کنیم و ریشه مشکلاتمان را در عدم دلسوزی مدیران غیر بومی بدانیم؟ تا کی قرار است هرمزگان نردبان آزمون و خطای نیروی انسانی سایر استانها باشد؟

 

آقای رئیس جمهور! هرمزگان پاره تن ایران است و گاوبندی پاره تن هرمزگان. ما هم مردم همین کشوریم و برای دفاع از مرزهای ایران عزیز جان پدران و برادرمان را تقدیم ایران اسلامی نمودیم  و امروز به دولت مردمی شما چشم دوخته ایم. چرا باید قربانی زیاده خواهی های تفرقه افکنان در کشور خود خوانده فارس باشیم؟

 

انتزاع گاوبندی از هرمزگان نه تنها هیچ ثمره ای برای توسعه منطقه ای نخواهد داشت، بلکه شکاف اختلاف و احساس بی عدالتی و کدورت در سابقه تاریخی مروادات دوستانه مردم هرمزگان با جنوب فارس عمیق تر خواهد نمود.

 

آقای قالیباف! لطفا با تذکر به نمایندگان زیاده خواه استان فارس حواشی پیرامون مجلس یازدهم را از این بیشتر نکنید و امید هرمزگانی ها را از مجلس جوان انقلابی نا امید نکنید.

 

آقای استاندار! حالا که اولین چالش سمت استانداری شما در شورای اداری فارس کلید خورد، این شما و این میدان دفاع از حقوق هرمزگان، بسم الله

 

انتهای پیام / یعقوب دبیری نژاد مدیر مسئول روزنامه دریا 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار