تابناک-با تلاش مدیرعامل منطقه ویژه و پیگیری های نماینده غرب هرمزگان سهم پارسیان از امضا تفاهم‌نامه مابین وزارت نیرو و وزارت صنعت،معدن و تجارت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی شد.
کد خبر: ۱۰۰۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۲ 12 October 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،با توجه به نیاز، ضرورت و اهمیت تامین برق مطمئن، مستمر و پایدار بخش صنعت و معدن صبح امروز، تفاهم‌نامه همکاری وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه ایجاد حداقل ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی از طریق احداث نیروگاه جدید و تکمیل سیکل نیروگاه‌های موجود توسط شرکت‌های صنعتی و معدنی با حضور وزرای این دو وزارتخانه و مدیران صنعتی کشور امضا شد.

 

*با تلاش مدیرعامل منطقه ویژه و پیگیری های نماینده غرب هرمزگان سهم پارسیان نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی شد*

 

دکتر علامه مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در حاشیه این جلسه با اشاره به نیاز، ضرورت و اهمیت تامین برق مطمئن، مستمر و پایدار بخش صنعت و معدن و تقدیر از پیگیری های مهندس جباری،نماینده پرتلاش غرب هرمزگان گفت: با اخذ مجوز از وزارت نیرو پروژه عظیم نیروگاه برق منطقه ویژه اقتصادی پارسیان رسماً استارت خورد.

وی افزود:امضا و اجرای این تفاهمنامه در جهت تامین نیرو اقدام موثر و کاری بزرگ بود که موجی از امید را نسبت به آینده ای روشن به ویژه در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و حضور بیشتر سرمایه گذاران و استقرار هر چه سریعتر صنایع را بوجود آورد.

علامه تاکید کرد: احداث شبکه توزیع برق داخل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان مطابق با مطالعات، اسناد و نقشه های طرح جامع این منطقه انجام خواهد گرفت.

مدیر عامل هاب سوم پتروشیمی ایران در پایان اظهار امیدواری کرد با احداث هر چه سریعتر نیروگاه منطقه ویژه، علاوه بر تامین پایدار برق مورد نیاز صنایع و سرمایه گذاران در این منطقه،برق مازاد را وارد شبکه برق شهرستان نموده و شاهد ایجاد شرایط جدیدی باشیم که به دنبال آن اشتغال، ارزش افزوده و افزایش تولید را در این منطقه شاهد باشیم.

 

بر اساس این گزارش، تمامی مجوز‌های مورد نیاز احداث نیروگاه اعم از محیط زیست، آب، اتصال به شبکه سوخت و ... توسط وزارت نیرو و با همکاری وزارت صمت و سرمایه‌گذاران در زمان حداکثر دو ماه اخذ می‌شود.

وزارت نیرو نسبت به اخذ مصوبه تخصیص سوخت این نیروگاه‌ها مطابق با تعرفه سوخت نیروگاهی از کمیته سوخت وزارت نفت طی مدت یک ماه اقدام می‌کند.

یادآور می‌شود؛ ۱۳ پروژه در نقاط مختلف کشور، با مشارکت و همکاری ۱۲ سرمایه گذار از بخش‌های صنایع و معادن تعریف شده که با صدور مجوز از سوی وزارت نیرو، در مجموع حدود ۱۰ هزار و ۵۳۶ مگاوات ظرفیت تولید به شبکه برق کشور اضافه خواهد شد.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار