تابناک- وزیر کشور با بیان اینکه مطابق ثروت و ظرفیت های هرمزگان نباید در آن فقیر و بیکار وجود داشته باشد خواستار احصا الگوی حکمرانی مردم پایه در هرمزگان توسط دانشگاهیان شد.
کد خبر: ۱۰۰۰۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ 11 October 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس احمد وحیدی وزیر کشور در آيين تکریم و معارفه استاندار هرمزگان اظهارداشت: یکپارچگی و وحدت در هرمزگان ستودنی است و بی تردید رمز موفقیت و اقدامات جناب آقای همتی در این استان نیز همین فضای حاکم در استان است.
وی افزود: هرمزگان استان بسیار مهمی است و از ابعاد مختلف استان یگانه ای است و تنگه استراتژیک هرمز در آن وجود دارد و یکی از حساس ترین نقاط دنیا است و با داشتن ۱۴ جزیره در کشور بی نظیر است و با ۲هزار و اندی کیلومتر ساحل و ظرفیت های مختلف ویژه است.
وحیدی بیان کرد: وقتی ما از اقتصاد دریامحور صحبت می کنیم و می خواهیم ۲۰ درصد از تولید ناخالص ملی را از دریا تامین کنیم حتما هرمزگان باید مدنظر باشد و برای شکل گیری تمدن دریایی هرمزگان یک نقطه کلیدی است و وقتی از  بازرگانی و صنعت دریایی صحبت می کنیم هرمزگان باز هم کلیدی است و تنها جایی که زیردریایی تولید می شود در همین استان است و ظرفیت های دانش بنیان زمینه خوب برای توسعه دارد.
وزیر کشور تاکید کرد: در چنین شرایطی که هرمزگان دارد روا نیست کسی فقیر و بیکار باشد و اشکالی که پیدا شده در بروکراسی ما این است که بسیار دولت محور شده است و نگاه امام و رهبری این نیست بلکه اقتصاد و ادامه جامعه مردم محور است.
وی عنوان کرد: هرمزگان باید به حدی پیشرفته باشد که توسعه را به جاهای دیگر تسری دهد اما این کار باید توسط خود ملت ایران انجام دهد و سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیز جذب شوند.
وحیدی خاطرنشان کرد: کارآفرینان باید محور توسعه باشند و باید به این نتیجه برسیم که خود ملت باید کشور را بسازد و دولت هم افتخارش این باشد که جزو این ملت باشد؛ حتی دفاع و امنیت هم که به عنوان کار اصلی دولت‌ها شناخته می شود در کشور ما جامع محور و مردم پایه است.
وزیر کشور اظهارداشت: دانشگاهیان و نخبگان باید بنشینند الگوی حکمرانی مردم پایه را در تمام حوزه ها را احصا و ترسیم و تدوین کنند. 
وی ادامه داد: جناب آقای دوستی مهم ترين وظيفه اش این است که به شکل جهشی و انقلابی ظرفیت های هرمزگان را بالا بکشاند و دولت مردمی حضرت آیت الله رئیسی به دنبال آزاد کردن ظرفیت های خودجوش و مبتکرانه است.

مطابق ثروت و ظرفیت های هرمزگان نباید در آن فقیر و بیکار وجود داشته باشد/الگوی حکمرانی مردم پایه در هرمزگان توسط دانشگاهیان احصا شود
وحیدی افزود: خود را باید به متن بیانیه گام دوم بکشانیم و ایشان ان شاالله با کمک شما و امداد ائمه موفق خواهند بود و جناب آقای دوستی مبتکر و خلاق هستند و بزرگترین پروژه ها را مدیریت کرده اند.
وی تاکید کرد: آقای دوستی یکی از کاندیداهای وزارت نفت بودند و این ظرفیت در ایشان دیده شده بود که در آن سطح کار کنند و قرار بود در جاهای دیگری از او استفاده کنیم اما با توجه به اهمیت هرمزگان تصمیم گرفتیم کسی را برای استانداری هرمزگان منصوب کنیم که برای وزرا شناخته شده باشد و فهم عمیقی از موضوعات داشته باشد.
وزیر کشور تصریح کرد: جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد کسانی از خارج منطقه بیایند و امنیت منطقه را بر هم زند؛ رژیم منفور صهیونیستی تلاش دارد در کشورهای همسایه نفوذ کنند اما ما از حاکمان منطقه می خواهیم عقلانیت به خرج دهند و امنیت منطقه را به خاطر رژیم صهیونیستی به خطر بیاندازند.
وحیدی عنوان کرد: آمریکا هر جا که می رود فتنه اندوزی می کند و فاجعه اخیر افغانستان هم زیر سر آمریکایی ها است چرا که داعش را همین آمریکایی ها به وجود آوردند و آن ها را به افغانستان منتقل کردند.
وی خاطرنشان کرد: تشکر می کنم از آقای همتی که ۴ سال با پشتکار و روحیه مثبت کارها را پیش بردند و نقش بسیار مهمی در فعالیت اقتصادی ایفا کردند و تغییرات طبیعی است و حتما از آقای همتی هم استفاده خواهیم کرد.

مطابق ثروت و ظرفیت های هرمزگان نباید در آن فقیر و بیکار وجود داشته باشد/الگوی حکمرانی مردم پایه در هرمزگان توسط دانشگاهیان احصا شود
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار