تصویب و اجرای آیین نامه ایمنی در جایگاه‌های عرضه سوخت

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: کارفرمای جایگاه عرضه سوخت مکلف است بر اساس مخاطرات ناشی از عرضه هر نوع سوخت از قبیل گازوییل، بنزین، گاز طبیعی و غیره اصول ایمنی متناسب را به کار گیرد.
کد خبر: ۸۰۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ 16 December 2019

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ حسین فلاح‌نژاد گفت: آیین نامه ایمنی در جایگاه‌های عرضه سوخت در جلسه  در شورای عالی حفاظت فنی، تدوین و به تصویب وزیر تعاون، کار و رفاه ‎اجتماعی رسید و در ۲۰ آذرماه جاری در روزنامه رسمی کشور منتشر گردید و در استان اجرایی می شود.

وی در خصوص تصویب این آئین نامه گفت: با هدف ایمن سازی محیط کار در جایگاه‌های عرضه سوخت و پیشگیری از حوادث ناشی از کار، آیین نامه ایمنی در جایگاه‌های عرضه سوخت در جلسه مورخ ۱۴ مرداد امسال در شورای عالی حفاظت فنی تدوین شد و در تاریخ ۲۲ آبان ماه به تصویب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید ودر روزنامه رسمی کشور منتشر گردید و در استان‌ها اجرایی می شود.

وی با اعلام این مطلب که آیین نامه جهت اجرا و نظارت بر اجرای آن طی بازرسی‌های این اداره کل ابلاغ شده است افزود: این آیین نامه با هدف ایمن سازی محیط کار در جایگاه‌های عرضه سوخت و پیشگیری از حوادث ناشی از کار تهیه شده و در کلیه جایگاه‌های عرضه سوخت مشمول ماده ۸۵ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، لازم الاجرا است.

فلاح نژاد تصریح کرد: مسئولیت ایمنی در جایگاه‌های عرضه سوخت بر عهده کارفرما است و کارفرما مکلف به رعایت مصوبات شورای عالی حفاظت فنی و دیگر قوانین و مقررات، آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های ایمنی و حفاظتی بوده و باید از مراجع ذیصلاح مجوزهای مرتبط را اخذ کند.

وی افزود: همچنین کارفرما مکلف است نسبت به به کارگیری مسئول ایمنی دارای صلاحیت، مطابق با آیین نامه به کارگیری مسئول ایمنی در کارگاه ها، اقدام کند.

این ‎آیین‎نامه مشتمل بر ۱۰۹ ماده است که مسائل مرتبط با ایمنی بهره برداری از جایگاه های عرضه سوخت را پوشش می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار