200 مقاله علمی به دبیرخانه نخستین همایش «توسعه پایدار فضای سبز دیروز – امروز- فردا» ارسال شد

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز از ارسال 200 مقاله پژوهشی توسط اساتید علمی داخل خارج از کشور به دبیرخانه نخستین همایش «توسعه پایدار فضای سبز دیروز – امروز- فردا » خبر داد.
کد خبر: ۷۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴ 15 August 2015


به گزارش خبرنگار ما و به نقل از سازمان پارکها و فضای سبز تبریز، مهندس محمدحسین حسن زاده با بیان این مطلب اظهار داشت: همایش « توسعه پایدار فضای سبز دیروز – امروز- فردا » در راستای ارج نهادن به رویکرد علمی و پژوهشی در زمینه فضای سبز به همت سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز و با مشارکت دانشگاه تبریز در این شهر برگزار می شود.

وی زمان برپایی این همایش را روزهای 11 و 12 شهریورماه امسال عنوان کرده و افزود: تا کنون بیش از 200 مقاله علمی از اساتید داخل و خارج از کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده که این تعداد از نظر کمیت و کیفیت ارائه مقالات امری کم سابقه در حوزه فضای سبز شهری است.

حسن زاده همچنین با اشاره به گستره شرکت کنندگان در این همایش تصریح کرد: بررسی مقالات رسیده به دبیرخانه نخستین همایش «توسعه پایدار فضای سبز دیروز – امروز- فردا » نشان می دهد اساتید و کارشناسان حوزه فضای سبز از دانشگاهها و شهرداری های مختلف در این همایش شرکت کرده اند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز با بیان اینکه این همایش تنها در یک مراسم خلاصه نشده و با رویکرد علمی برگزار می شود، گفت: در کنار برگزاری این همایش، کارگاه آموزشی معماری منظر(لند اسکیپ) توسط استاد ایرانی مقیم امریکا نیز برپا می شود.

وی ادامه داد: همچنین از بین مقالات ارسال شده به این همایش نیز تعداد 30 مقاله بطور مستقیم در همایش ارائه شده و بقیه مقالات نیز به صورت پوستر ارائه می شوند.

حسن زاده با اشاره به محورهای مختلف این همایش یادآور شد: مدیریت تنش های محیطی (شامل تنش های خشکی، گرما، سرما، شوری و...)، آلاینده ها، سلامت جامعه و فضای سبز شهری، بهینه سازی مصرف آب در فضای سبز شهری ضرورت است نه نیاز، گیاهان، کودک و هوای پاک، روش های نوین نگهداری فضای سبز، استاندارهای فضای سبز، مدیریت فضای سبز، معماری منظر و طراحی فضاهای ویژه، نقش تحقیق و پژوهش در توسعه فضای سبز پایدار، جایگاه فضای سبز در توسعه شهری، قوانین فرا دستی حمایت از فضای سبز (اراضی و آب )، مدیریت مشارکتی شهروندان در فضای سبز محورهای برپایی این همایش را تشکیل می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار