به گزارش خبرنگار تابناک، مهدی قیصری در همایش مشترک دانشگاه علمی کاربردی و آموزش و پرورش با هدف توسعه نظام آموزش های مهارتی اظهار داشت: اگر میخواهیم به رونق تولید دست یابیمباید مهارت آموزی را در کنار علم آموزی و کار آفرینی قرار دهیم.
وی بیان داشت: به منظور رسیدن به دانایی و توانمندی باید مهارت محور باشیم.
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان ادامه داد: دانش آموختگان ما علی رغم اینکه علم و دانش دارند اما نمی توانند طرح مسئله کنند و این یک چالش پیش روی نظام نظری است.
وی اضافه کرد: جامعه در کنار نظام نظری نیازمند آموزش مهارتی برای تربیت افرادی است که قادر و توانایی انجام کاری را داشته باشند و این حرفه می تواند در حوزه کشاورزی و صنعت و خدمات باشد.
قیصری هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی را فراهم سازی بستری برای تربیت دانشجویان و فارغ التحصیلانی دانست که متناسب با بازار کار آموزش ببینند، اضافه کرد: دانشگاه ارتباط مستقیمی با مشاغل دارد و اگر شغلی آنقدر کوچک باشد که نتوانیم عناون شغل بگیرد پودمان است.
وی ادامه داد: ما در استان اصفهان جز سه دانشکاه برتر هستیم و 30 مرکز علمی کاربردی داریم.
قیصری با اشاره به اینکه با توسعه آموزش های مهارتی میتوانیمتا ۵ سال دیگر شاهد تحول عظیمی در اصفهان باشیم، ادامه داد: امروز محور آموزش در دانشگاه علمی و کاربردی تقاضا محور است و بنا به نیاز بازار کار فعالیت میکند و تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و کارآمد در دستور کار است.
وی بیان داشت: رابطه بین دانشگاه و اصناف باید نزدیک شود .
عقد تفاهم نامه علمی و کاربردی با آموزش و پرورش اصفهان
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این مراسم اظهار داشت: عقد تفاهم نامه با دانشگاه علمی و کاربردی به منظور توسعه مهارت آموزی در بین دانش آموزان منعقد شد.
اعتدادی با اشاره به اینکه انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه علمی و کاربردی استان اصفهان دهمین قراردادی است که با ارگان های مختلف منعقد شده است، اضافه کرد: طبق قانون سند تحول بنیادین لازمه روابط آموزش و پرورش با سازمان ها و ارگان ها در جهت همکاری توسعه یابد.
وی با اشاره به افزایش تعداد هنرستان ها در جهت توسعه مهارت آموزی گفت: در این راستا نسبت به شاخص کشوری از وضعیت خوبی برخوردار هستیم و استان اصفهان به لحاظ صنعتی بودن می طلبد تعداد هنرآموزانی خود را در حوزه فنی و حرفه افزایش دهد.
اعتدادی گفت: ما پتانسیل های دانشگاه علمی کاربردی را جهت گسترش رشته های فنی و حرفه ای نیاز داریم.
ع.ق