شهردار تبریز:

افتتاح مقبره‌الشعرا و سالن همایش‌ها بین‌المللی تبریز تا نوروز/تبریز ۲۰۱۸ یک کار دولتی نیست

شهردار تبریز با تاکید به اینکه تبریز ۲۰۱۸ برای رونق اقتصادی است و اصلا موضوع دولتی نبوده و کاملا مردمی است، گفت: متاسفانه احساس شده ابتدا دولت و بعد شهرداری نقش مهم در رویداد دارند در حالیکه وظیفه ما کارسازی است و نقش اصلی را سرمایه‌گذار و مردم ایفا می‌کنند.
کد خبر: ۵۶۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ 21 February 2018
 

به گزارش تابناک تبریز، ایرج شهین باهر ظهر امروز در جلسه "تبریز پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸" اظهار کرد: بارها جلساتی در رابطه با تبریز ۲۰۱۸ انجام شده و حرف‌های زیادی بیان شده ولی مهم این است که بحث کانالیزه شود و تنها روی حرف و پیشنهاد نباشد.

وی افزود: اساس بر این است که از فرصت رویداد برای پیشرفت اقتصاد شهر بهره گرفت.

تبریز ۲۰۱۸ یک کار دولتی نیست/ تلاش برای ایجاد خطوط هوایی خارج از کشور/ افزایش کنسولگری در تبریز 

شهردار تبریز با تاکید به اینکه تبریز ۲۰۱۸ برای رونق اقتصادی است و اصلاً موضوع دولتی نبوده و کاملاً مردمی است، گفت: متاسفانه احساس شده ابتدا دولت و سپس شهرداری نقش مهم در رویداد دارند، در حالی که وظیفه ما کارسازی است و نقش اصلی را سرمایه‌گذار و مردم ایفا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم کارهایی که در حیطه وظایف بخش خصوصی نیست را انجام دهیم و پروازهای خارجی را سرپا نگه‌داشته و کنسولگری به تبریز اضافه کنیم.

باهر تصریح کرد: فلسفه تبلیغات حرف اول را در هر سرمایه‌گذاری می‌زند و تبریز ۲۰۱۸ بهانه‌ای است که دولت، شهرداری و بخش خصوصی را حساس کرده است ولی باید صاحبان صنایع بتوانند بیشترین بهره‌برداری را انجام دهند.

وی افزود: ما برای رونق‌بخشی به بازار هستیم و بخش خصوصی نیز باید به ما کمک کند زیرا اختیارات ما محدود است.

شهردار تبریز با انتقاد از اقدامات جزیره‌ای در امر تبریز ۲۰۱۸ بیان کرد: وسعت کار در رویداد تبریز ۲۰۱۸ بسیار زیاد است و ما نیز از حداکثر توان خود در معرفی تبریز بهره می‌بریم ولی به تنهایی قادر نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی ۹ هتل در تبریز احداث می‌شود، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذار به این نتیجه رسیده‌ که در تبریز کاری انجام دهند.

همه پروژه‌های عمرانی شهرداری فعال است 

باهر،محدودیت‌های مالی و رکود شهری را مورد اشاره قرار داد و گفت: همه پروژه‌های عمرانی شهرداری از جمله مقبره‌الشعرا و سالن‌های همایشی فعال بوده و تا عید به اتمام خواهند رسید.

شهردار تبریز تصریح کرد: ما از تمام پیشنهادهای موثر برای تبریز ۲۰۱۸ حمایت می‌کنیم ولی باید یک کارگروه بررسی در اتاق بازرگانی تبریز برای تبریز ۲۰۱۸ تشکیل شود و کمیته تخصصی پیگیری موضوعات از درون آن ایجاد شود.

تورگردان‌ها تاثیر زیادی روی جذب گردشگر دارند 

وی اذعان داشت: حقیقت این است که تورگردان‌ها به دنبال این هستند که در کدام شهر منفعت زیادی دارد ولی اگر تورگردان بتواند توریست بیاورد و ترانسفر را شهرداری حل کند، می‌توان افراد زیادی را جذب شهر کرد.

باهر ادامه داد: همه ما در سفرهای توری مشاهده کرده‌ایم که تورگردان‌ها ما را اجباراً به فروشگاه‌ها و شهرهایی می‌برند که قرارداد دارند، پس اصل فضای کار این است که هزینه تبلیغات را به تورگردان‌ها اختصاص دهیم. 

وی تاکید کرد: تورگردان‌ها را با برخی تشویقها می‌توان به سمت سفر به تبریز هدایت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار