معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور با تأکید بر اینکه مجتمعهای خدماتی رفاهی بینراهی به منظور تأمین نیاز و فراهم کردن محلی برای استراحت رانندگان احداث میشود، گفت: در طول دولت یازدهم سیاست سازمان حمل و نقل جادهای تسهیل فرآیند احداث مجتمعهای خدماتی بوده است.
به گزارش ایسنا، داوود کشاورزیان در آئین افتتاح مجتمع خدماتی رفاهی پردیس غرب واقع در محور همدان - قزوین، اظهار کرد: در گذشته طول دوره اخذ مجوز برای احداث مجتمعهای خدماتی رفاهی بینراهی بسیار طولانی بود اما طی 4 سال گذشته تلاش دولت بر کاهش بروکراسی اداری در این زمینه بوده است.
وی تصریح کرد: بروکراسی اداری در راستای ساخت مجتمعهای خدماتی رفاهی برداشته شده است و سرمایهگذاران برای احداث مجتمعهای خدماتی رفاهی تنها با موافقت اصولی اداراتکل حمل و نقل استانها میتوانند اقدام به احداث این مجتمع کنند.
کشاورزیان با تأکید بر اینکه هر گونه ساخت و ساز در محدوده 100 متری بعد از حریم جادهها با اجازه راه و شهرسازی بوده است، ادامه داد: مجوز ساخت مجتمعهای خدماتی رفاهی بینراهی از راه و شهرسازی اخذ شده و صدور پروانه ساختمان نیز برعهده ادارهکل راهداری خواهد بود و نیازی به تعیین کاربری در کارگروه امور زیربنایی نیست و تمامی اقدامات مورد نیاز متقاضیان در ادارهکل راهداری هر استان انجام میگیرد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور با بیان اینکه محوریت مجتمعهای بینراهی متفاوت است، یادآور شد: نیاز نیست تمامی مجتمعهای خدماتی رفاهی دارای جایگاههای سوخت باشند و البته در صورتیکه متقاضی خواستار احداث جایگاه سوخت نیز باشد، باید موافقت شرکت پخش فرآوردههای نفتی را اخذ کند.
کشاورزیانبا اشاره به اینکه براساس توافق با امور اراضی، عوارض تغییر کاربری برای احداث مجتمعهای خدماتی اخذ نمیشود، عنوان کرد: تنها مجوز مورد نیاز برای ساخت مجتمعهای خدماتی رفاهی مجوز تغییر کاربری اراضی کشاورزی است به طوریکه اگر در زمین کشاورزی مجتمعی احداث شود باید در کمیسیون مربوطه طرح و موافقت کسب شود.