خودحق پنداری در جریان اصولگرایی

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی گفت: ادبیات، شیوه ها و ساختارها در جریان اصولگرایی باید مورد بازنگری قرار بگیرد.
کد خبر: ۴۷۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۵ 02 August 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، سید جلال فیاضی با اشاره به نتیجه دو انتخابات اخیر بیان کرد: گفتمان اصولگرایی کاملا واضح و روشن است ولی شیوه‌ها، برنامه‌ها و ادبیات این جریان می بایست مورد بازنگری قراربگیرد و شاهد این هستیم که انتخابات‌های اخیر این ضرورت را به ما گوش زد کردند.

وی با بیان این مطلب که نحله‌های فکری و گروه‌های مختلف درون جریان اصولگرایی حداقل در ادبیات و شیوه ها تفاوت جدی با یکدیگر دارند، اظهار کرد: برخی از گروه های سیاسی براساس ادبیات خاص خود روش هایی را انتخاب می کنند که ممکن است مورد پسند جریانات دیگر نباشد و استفاده از برخی هنرمندان یکی از همین موارد است.

فیاضی ادامه داد: البته می بایست ما رویکرد ایجابی نسبت به تمام گروه ها بویژه هنرمندان و اقشار فرهیخته جامعه داشته باشیم و این فرآیند مثبتی است اما این که روی یک فردی که سابقه نامطلوبی داشته و اکنون هم رفتارهای نامطلوبی از خود نشان می دهد تمرکز کنیم، شایسته نیست.

وی افزود: این تمرکز روی یک فرد نامطلوب به هیچ وجه بازنگری در جریان اصولگرایی یا "نواصولگرایی" نیست و نوعی شیوه منفعلانه است و می بایست جریان اصولگرا ادبیات و رفتار خودش را نسبت به مسائل کشور تغییر دهد.

این فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: گفتمان سلبی در ارتباط با مسائل فرهنگی قطعا پاسخگو نیست و باید یک گفتمان ایجابی وجود داشته باشد، گفتمان ایجابی هم به معنای عدول از اصول و ارزش ها نیست بلکه به روز کردن ادبیات و گفتار است، اگر در این زمینه می خواهیم به سمت هنرمندان برویم حداقل از بین پیامبران جرجیس را انتخاب نکنیم و افراد نامطلوب را حلوا حلوا نکنیم.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بایستی بتوانیم بجای به کاربردن نبایدها، منع و جلوگیری، از ادبیاتی مبتنی بر ایجاب و ارائه شیوه‌های نو وایجابی استفاده کنیم. 

وی بااشاره به درگذشت برخی بزرگان جریان اصولگرایی همچون آیت الله مهدوی کنی و حبیب الله عسگراولادی بیان کرد: متاسفانه برخی بزرگان این جریان دار فانی را وداع گفتند و برخی چهره ها و شخصیت های این جریان مانند حجت الاسلام ناطق نوری، علی لاریجانی و بزرگان دیگر مورد بی‌مهری برخی گروه‌های درون جریان اصولگرایی قرار گرفتند و این ها باعث بحران هدایت و رهبری در جریان اصولگرایی شد.

فیاضی اظهار کرد: برخی گروه های اصولگرا با نوعی حس تکلیف، احساس کردند که می بایست نسبت به بعضی شخصیت های اصولگرا واکنش های تندی نشان دهند و متاسفانه عدم رعایت اخلاق و برخی بداخلاقی‌های سیاسی و این نگاه که هرکس با ما نیست برما است، سبب شد تا برخی چهره ها و بزرگان جریان اصولگرایی منفعل و کنارگذاشته شوند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی ادامه داد: اساسا این نگاه که هرکس ما را قبول ندارد در مقابل و دشمن ما است، در ادبیات سیاسی کشوربه ویژه گروه های سیاسی که گفتمان های مشترک دارند معنی ندارد و نباید نگاه حذفی به یکدیگر داشته باشیم.

فیاضی افزود: متاسفانه برخی از افراد در درون جریان اصولگرا دچار «خودحق پنداری» شده اند و معقتدند که هرچه آن ها می گویند حق است و تفکرات دیگر جز تفکر خود را بر نمی تابند، این شیوه می بایست حتما مورد بازنگری قرار بگیرد و اگر این افراد همچنان بر شیوه خود حق پنداری شان در درون جریان اصولگرایی اصرار ورزیدند، می بایست بدنه جریان اصولگرا راه خودش را از این افراد جدا کرده و آن ها را با نگاه خود تنها بگذارد، چرا که اصول جریان اصولگرایی با این رفتارهای تهاجمی در یک نظام مبتنی بر مردم سالاری دینی نسبتی ندارد و اگر جریانی در این نظام قصد دارد تاثیرگذاری داشته باشد، می بایست بتواند ارتباط سازنده با مردم و همه ی نخبگان برقرار کرده و با این نگاه، ادبیات، شیوه ها و ساختار خودش را مورد بازنگری قرار دهد.

وی تصریح کرد: برخی اقدامات همانند جمنا به دلیل این که بیشتر جنبه انتخاباتی داشت و نگاهی ساختاری نداشت، پایدار نبود و نمی‌توانست هم بماند و می بایست فکری اساسی در جریان اصولگرایی صورت بگیرد.

فیاضی خاطرنشان کرد: همچنین متاسفانه صرف نظر از جریان‌های سیاسی، ساختار رقابت‌های سیاسی در کشور ما دچار مشکل است و به علت فقدان نظام حزبی مستقر و احزاب سیاسی بالغ، رقابت‌های سیاسی بین جریان‌های متکی به شخصیت‌ها اتفاق می افتد و این مسئله نیاز به یک بازنگری کلی از سوی مجموعه نظام دارد تا قوانین احزاب و ساختار احزاب سیاسی مجددا بررسی شود.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی عنوان کرد: می بایست نظام رقابت سیاسی در کشور به سمت احزاب شناسنامه دار، بالغ ،فراگیرو دارای شناسنامه برود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار