با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه صورت گرفت؛

برگزاری آیین عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه استان مرکزی

تابناک : با حضور استاندار مرکزی و نماینده معزز ولی فقیه در استان آیین عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه استان مرکزی برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 04 June 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی، با حضور زمانی، استاندار مرکزی و آیت الله دری نجف آبادی، نماینده معزز ولی فقیه در استان آیین عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه استان مرکزی همزمان با میلاد امام زمان(عج) در مدرسه المهدی اراک برگزار شد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در این مراسم اظهار کرد: جامعه روحانیت باید با الگوگیری از علمای بزرگ معاصر از قبیل شیخ فضل الله نوری، آیت الله مدرس، شیخ عبدالکریم حایری، آیت الله بروجردی و امام راحل روحیه مجاهدت را در خود تقویت کرده و با جان و دل از ارزش های دین مبین اسلام صیانت کنند.

وی ادامه داد: جامعه روحانیت باید با تلاش بی وقفه خود را به علوم دینی و مسایل روز بین الملل تجهیز کرده تا هم خود از آن بهره مند شوند و هم منشا برکات آن ها در جامعه اسلامی باشند.

امام جمعه اراک اظهار کرد: جامعه روحانیت باید در هر زمینه ای الگوی اقشار مختلف جامعه باشد و ساده زیستی این قشر از جامعه باعث گرایش بیشتر مردم به عالمان و بزرگان دین می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: جامعه روحانیت از آغاز نهضت امام خمینی(ره) در سال 1342 همواره در صحنه بوده اند و با جان و دل از آرمان های امام راحل پشتیبانی کرده و برای آحاد مردم روشنگری دینی داشته اند.

وی ادامه داد: دشمنان با انواع توطئه ها می خواهند بین مردم و روحانیت جدایی بیاندازند، اما ملت موحد و مومن ایران اسلامی هر روز بیشتر از دیروز با قشر روحانی ارتباط برقرار می کنند و پیوند عمیق مردم و جامعه روحانیت ناگسستنی است.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان های امام راحل بر پایه موازین دین مقدس اسلام و مذهب تشیع بوده و جامعه روحانیت همواره در راه رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی پشتیبان مردم و ولایت فقیه بوده اند.

وی تاکید کرد: روحانیت با فضیلت به عنوان شاگردان مکتب امام زمان (عج) و مشعل فروزنده این نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و حضور این قشر از جامعه در تمام عرصه های مختلف کشور همواره چون چراغی فروزان ، نقشه های شوم بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی را برهم می زند.

امام جمعه اراک یادآوری کرد: فقاهت و تبیین و تشریح موضوعات دینی در جامعه مهمترین رسالت روحانیت است.

وی عنوان کرد: استکبار جهانی و دشمنان مذهب مقدس تشیع با سازماندهی گروهای تکفیری از قبیل داعش سعی در بر اندازی مذهب تشیع دارند بنابراین جامعه روحانیت باید در این هجمه های بی امان خود را در خط مقدم جبهه بداند و با مجاهدت های شبانه روزی از دین مبین اسلامی صیانت کنند.

در این آیین 28 نفر از طلاب مدارس علمیه امام خمینی(ره)، محمد ابراهیم، آقاضیاالدین و المهدی اراک و مدارس علمیه ساوه و خمین پس از گذراندن کلاس پنجم به لباس روحانیت ملبس شدند.

گفتنی است تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی استان مرکزی نیز در این آیین حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار