نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

بزرگترین ویژگی شخصیت فردوسی "احیاگری شیعه" است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: پیشنهاد می‌دهیم امسال به مناسبت رویداد مشهد 2017 پیش‌کنگره فردوسی و در سال‌های بعد کنگره فردوسی به‌طور دنباله‌دار برگزار شود.
کد خبر: ۴۱۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴ 22 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در یکصد و دوازدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان‌رضوی که در محل دفتر نماینده‌ ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه مشهد برگزار شد، درباره برنامه‌های روز بزرگداشت فردوسی اظهار داشت: کمیته‌ای علمی قوی با مشارکت دانشگاه فردوسی تشکیل شود که پیش کنگره را برنامه‌ریزی کرده و در سال‌های آینده کنگره سراسری برای تغییر وضعیت فردوسی برگزار شود.   

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: فردوسی یک جریان ساخته است؛ به طوری که آرش، افراسیاب و کیکاووس شخص نیستند بلکه داستان را در نماد جریان آورده، جریانی که در آن علاقه به دین و کشورش را در قالب جنگی توصیف کرده که باید به‌درستی تفسیر شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه مظلومیت فردوسی در زمان مرگش بیشتر از حیاتش است، ادامه داد: فردوسی ضامن اصلی شیعه در قرن خود بود؛ در واقع بزرگترین ویژگی شخصیت فردوسی احیاگری شیعه است. برگزاری برنامه‌ها در قالب ستاد اتفاق خوبی است و برنامه‌ها بصورت متمرکز و هماهنگ انجام می‌شود.

در ادامه سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی اظهار داشت: امسال 25 اردیبهشت علاوه بر روز ملی فردوسی برای نخستین‌بار "روز پاسداشت زبان فارسی" است و علاوه بر آن مشهد در این سال پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته شده است؛ درصدد هستیم  فعالیت‌های بهتر از سنوات گذشته برگزار شود. برگزاری برنامه در آرامگاه فردوسی و اعطاء نشان فرهنگی هنری فردوسی در برنامه قرار دارد.‌

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی تصریح کرد: ما از نهادهایی نظیر شهرداری، دانشگاه فردوسی، دانشگاه آزاد، میراث فرهنگی، آموزش و پرورش و غیره انتظار داریم در برگزاری برنامه‌ها با ستاد هماهنگ باشند که باتوجه به ترکیب اعضای ستاد این چنین است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار