مدیر کل اقتصادی استانداری خراسان رضوی :

پرونده موسسه منحله میزان تا پایان فروردین ماه جاری بسته می شود

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت : بر اساس برنامه ریزی انجام شده و قول مدیران بانک صادرات، پرونده موسسه منحله میزان تا پایان فروردین ماه جاری به سرانجام رسیده و بسته می شود.
کد خبر: ۴۰۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰ 09 April 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از ایرنا، علی رسولیان امروز اظهار کرد: بر اساس اطلاعیه یازدهم بانک صادرات از امروز( 19فروردین ماه) تعیین تکلیف سپرده های تا سقف پنج میلیارد ریال مردم در این موسسه منحله آغاز شده و در روزهای آتی وضعیت این دسته از سپرده گذاران مشخص می شود.
وی عنوان کرد : با تعیین تکلیف این بخش فقط 122 حساب سپرده با مجموع رقم یک هزار و 300 میلیارد ریال دیگر باقی می ماند.
وی اظهار کرد: زمانی که این موسسه دچار مشکل و منحل اعلام شد 975 هزار سپرده گذار به با بیش از 34 هزار میلیارد ریال سپرده در این موسسه وجود داشت و امروز این مساله به سرانجام خود نزدیک می شود.
وی افزود : بر اساس برنامه ریزی انجام شده و اعلام بانک صادرات تعیین تکلیف سپرده های تا سقف پنج میلیارد ریال از امروز آغاز می شود و 122 مورد دیگر نیز تا پایان فروردین ماه به سرانجام می رسد و در عمل پرونده میزان بسته می شود.
وی گفت : در بیش از دو سال گذشته بالغ بر دو هزار ساعت کاری در قالب نشستهای مسئولان و مدیران بخش های مختلف در سطوح استانی و ملی اعم از استانداری، وزارت کشور، بانک مرکزی، بانک صادرات و کمیته اجرایی ستاد تدبیر استان انجام شد و به طور متوسط روزانه بخشی از وقت مدیران صرف حل و فصل مشکل این موسسه شد.
وی اضافه کرد : بانک صادرات در این زمینه همکاری بسیار مناسبی داشته و به زودی نیز بر اساس قول مسئولان آن اطلاعیه مربوط به مرحله نهایی نیز در سایت این بانک قرار خواهد گرفت.
رسولیان افزود: وضعیت اشتغال یک هزار نفر کارمند این موسسه منحله نیز در این مدت شخص و تعدادی بازنشسته شدند اما حدود 900 نفر آنان در بانک صادرات اشتغال مجدد یافتند.
موسسه میزان از دی ماه سال 93 در پی بروز شایعاتی مبنی بر ورشکستگی این مجموعه و هجوم گسترده سپرده گذاران به شعبه ها، دچار مشکل جدی شد که با توجه به تعداد سپرده گذاران موضوع از سوی مسئولان استان پیگیری شد و مسئولیت روشن شدن وضعیت سپرده گذاران و شرایط این موسسه منحله با موافقت بانک صادرات به آن واگذار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار