فروش ماهی مردار در بازار محمودآباد

شناسایی ماهی مردار صید شده از ماهی زنده کاری بسیار دشوار بوده که کارشناسان بهداشتی دامپزشکی با توجه به علائم موجود ضمن تشخیص ، با موارد متخلف برخورد قانونی می کنند.
کد خبر: ۳۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵ 20 January 2015
به گزارش تابناک - مازندران، شیرافکن منفرد رییس اداره دامپزشکی شهرستان محمودآباد اظهار داشت: کارشناسان و بازرسین بهداشتی دامپزشکی در بازدیدهای ادواری خود از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و مواد پروتئینی، این بار از بازار فروش ماهی این شهرستان ماهی‌های سفید مردار شده را کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد: در این بازدید 200 قطعه ماهی سفید مردار شده که دارای علائم فساد بوده و مشخص شد که به صورت مردار شده صید و در حال عرضه بوده را شناسایی و معدوم سازی کردند.

شیرافکن منفرد افزود: این محموله کشف شده با حضور عوامل انتظامی و  نماینده صاحب محموله طی تنظیم صورتجلسه معدوم و فرد متخلف به مراجع قضایی این شهرستان معرفی شد.

 رئیس اداره دامپزشکی شهرستان محمودآباد خاطرنشان کرد: شناسایی ماهی مردار صید شده از ماهی زنده کاری بسیار دشوار بوده که کارشناسان بهداشتی دامپزشکی با توجه به علائم موجود ضمن تشخیص ، با موارد متخلف برخورد قانونی می کنند.

وی از شهروندان خواست تا مواد پروتئینی مصرفی خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.
 
شیرافکن منفرد، علامت‌های مشخصه و ظاهری این محموله ماهی را آبشش‌های بی‌رنگ، چشمهای کدر ، بوی زننده و تند، عدم دارا بودن صلابت و قوام ، نرم و خمیری شکل بدن ماهی و دهان باز عنوان کرد و افزود: ماهی سالم چنین علائمی ندارد .
        

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار