حفظ باغ سیب کرج نیاز به عزم ملی دارد

کد خبر: ۲۷۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷ 15 August 2016


رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: حفظ باغ سیب نیاز به عزم ملی دارد.

محمود دادگو امروز با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: مرکز استان البرز در گذشته به دلیل بهره‌مندی از آب و هوای مناسب و داشتن شرایط مطلوب، تبدیل به باغ‌شهر بزرگی شده بود.

وی افزود: متاسفانه به دلیل بی‌توجهی‌ها و ساخت‌وسازهای گسترده و افزایش زندگی شهری، بخش مهمی از باغ‌ها و فضای سبز کرج در دو دهه اخیر نابود شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: از باغات گسترده کرج در حال حاضر نشانه‌ زیادی پیدا نمی‌شود و تنها محدوده‌هایی چون باغ سیب باقی مانده است.

دادگو گفت: به همین دلیل مدیریت شهری در دوره چهار تلاش بسیاری برای حفظ باغ سیب کرد و در حال حاضر با هر گونه تغییر کاربری به شدت مخالفت می‌شود.

وی بیان داشت: در گذشته نهادهای متولی امور باغ سیب کرج به دنبال تغییر کاربری این فضا بودند که با ایستادگی مدیریت شهری، شورای شهر، شهرداری و مردم و مسؤولان استان البرز، این تفکر به طور کامل برطرف شده و دیگر کسی به دنبال تغییر کاربری باغ سیب و خشک کردن درختان این باغ نیست.

نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر افزود: این مهم با همدلی و تعامل مدیران و مردم استان محقق شده، اما کار به پایان نرسیده و همه باید برای احیای باغ سیب تلاش کنیم.

دادگو گفت: تحقق این مهم نیازمند عزم ملی است و مسؤولان ارشد و دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های ملی نیز باید وارد موضوع شده و به تکالیف و مسؤولیت‌هایی که در این زمینه دارند، عمل کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر باغ سیب نیازمند اجرای طرح‌هایی برای احیای درختان با عمر چند دهه‌ای است و طرح‌های فوق بدون حمایت و عزم ملی و تامین اعتبارات لازم به مرحله اجرا نخواهد رسید.

رئیس شورای شهر کرج در پایان تصریح کرد: اگر در این موضوع نگاه ملی نداشته باشیم، نمی‌توانیم به وظیفه‌ای که در قبال نسل آینده داریم، به درستی عمل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار