پناه خدنگ به یک منزل مسکونی در همدان

یک گونه خدنگ وارد یک منزل مسکونی در سرپل یخچال شده بود که اهالی خانه این موضوع را به آتش نشانی اطلاع دادند.
کد خبر: ۲۲۸۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ 12 May 2016
مدیر عامل آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان گفت: یک سر خدنگ که در یک منزل مسکونی همدان لانه کرده بود مهار و تحویل محیط زیست شد.

مسعود دهبانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: یک گونه خدنگ وارد یک منزل مسکونی در سرپل یخچال شده بود که اهالی خانه این موضوع را به آتش نشانی اطلاع دادند.

وی اضافه کرد: پس از اعلام این موضوع به سامانه 125 ، شامگاه گذشته دو نیرو به همراه یکدستگاه خودرو به محل اعزام شده و در کمتر از 10 دقیقه این گونه جانوری را مهار کردند.

وی بیان کرد: گونه خدنگ پس از مهار تحویل یگان حفاظت محیط زیست همدان شد.

خدنگ ها خانواده‌ای از گوشتخواران کوچک در گروه گربه ‌سانان هستند آنها در اوراسیای جنوبی و آفریقا زندگی می‌کنند و 34 گونهٔ مختلف دارند که در 14 سرده قرار می‌گیرند.

اندازه آنها بین 24 تا 58 سانتیمتر بدون احتساب دم است. خدنگ کوچک معمولی با 320 گرم وزن کوچکترین آن‌ها و خدنگ دم‌سفید با پنج کیلوگرم بزرگترین آنها است. 

برخی از آنها زندگی فردی و برخی دیگر زندگی گروهی دارند و شکار خود را بین همدیگر و توله‌هایشان تقسیم می‌کنند. حشرات، خرچنگ‌ها، کرم خاکی، مارمولک، مارها، پرندگان و جوندگان از شکارهای اصلی این حیوانات هستند همچنین آنها تخم پرندگان و لاشه هم می ‌خورند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار