نقش مهم اساتیددرجامعه

فرماندار دهلران رسالت اساتيد و فرهنگيان رادر جامعه مهم و حائز اهميت دانست وگفت:همه بايد در جهت تعليم و تربيت نسل جوان تلاش كنند.
کد خبر: ۲۲۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳ 08 May 2016
فرماندار دهلرانرسالت اساتيد و فرهنگيان رادر جامعه مهم و حائز اهميت دانست وگفت:همه بايد در جهت تعليم و تربيت نسل جوان تلاش كنند.

به گزارش تابناک ایلام؛اميدعلي سبزي روز يكشنبه در آيين تجليل از اساتيد و فرهنگيان اين شهرستان گفت: روشنگري، تربيت نسل آينده و تقويت روح معنويت در دانشجويان و دانش آموزان نقش اين قشر را برجسته و متمايز كرده است.

وي با اشاره به شهادت استاد مطهري و نامگذاري اين روز به عنوان روز معلم اظهار كرد: تعليم و تربيت اسلامي موجب رشد و شكوفايي جامعه و توسعه و پيشرفت مي شود و همه بايد در پيمودن راه ترقي و توسعه معيارها و الگوهاي اسلامي راه و منش شهيد مطهري را مد نظر داشته باشند.

فرماندار دهلران رسالت اساتيد و فرهنگيان رادر جامعه مهم و حائز اهميت دانست و افزود: همه بايد در جهت تعليم و تربيت نسل جوان تلاش كنند و اين مهم مستلزم توجه به آموزه هاي ديني و تعليم و تربيت اسلامي است.
سبزي در ادامه به حضور حداكثري مردم حوزه انتخابيه دهلران در انتخابات مجلس دهم اشاره كرد و گفت: مردم با حضور حماسي و چشمگير خود نشان دادند كه به سرنوشت خود اهميت مي دهند.

وي وظيفه مجريان انتخابات را صيانت از آراي مردم، سلامت انتخابات و فراهم كردن زمينه براي حضور حداكثري مردم دانست و يادآور شد: اين مهم با تكيه بر قانون به خوبي اجرا و با مشاركت گسترده مردم همراه شد.

فرماندار دهلران با اشاره به شعار سال و نقش اساتيد و فرهنگيان براي تحقق اين شعار افزود: همه بايد در اقدام و عمل پايبند تعاليم اسلامي باشيم و بدانيم كه دولت برخواسته از متن مردم است و بر اساس برنامه ها حركت مي كند و موفقيت هاي بزرگي داشته است و بايد دولت را حمايت و از تخريب بي مورد آن پرهيز كرد.

سبزي با اشاره به اينكه نبايد مشكلات ادوار گذشته را به برجام ربط داده شود، تاكيد كرد: برآوردها از تلاش و جديت دولت براي توسعه و پيشرفت حكايت دارند ضمن اينكه در توسعه روابط با كشورها نيز گام هاي عملي خوبي برداشته شده است.

امام جمعه دهلران نيز در اين آين به موضوع مهم علم و عالم و نقش و جايگاه آنان در آموزه هاي ديني و جامعه پرداخت و گفت: علم وايمان نقش موثري در پيشرفت و توسعه دارند.

حجت الاسلام سيد محسن موسوي افزود: تاكيدات رهبري بر موضوع علم و دانش ناشي از اين است كه دشمنان پيشرفت ما را نمي خواهند بنابراين بايد در موضوع علم و دانش تاكيدات و توصيه هاي معظم له را مد نظر قرار دهيم.

وي با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهري و بزرگداشت مقام معلم اظهار كرد:بايد احترام به معلم در جامعه نهادينه شود و مطالعه سيره و روش زندگي و كتاب هاي شهيد مطهري پيوسته مد نظر آحاد جامعه به ويژه فرهنگيان باشد.

امام جمعه دهلران علم را موجب پيشرفت دانست و يادآور شد: بايد در اقتصاد مقاومتي موضوع اقدام و عمل كه مورد تاكيد رهبري است مد نظر قرار گيرد چرا كه استقلال كشور به معني عدم وابستگي به خارج و توسعه و ترقي بيش از پيش است.

حجت الاسلام موسوي به نقش اساتيد و فرهنگيان و دانشجويان در توليد علم و توجه به منويات رهبري اشاره كرد و گفت: اين قشر رسالتي سنگين بر دوش دارند كه بايد به نوبه ي خود به اين رسالت و وظيفه توجه جدي داشته باشند.
در اين آيين از اساتيد دانشگاه علمي كاربردي دهلران با اهداي لوح تقدير شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار