آیا تابستان آب در اصفهان جیره بندی می شود؟

تابستان سال جاری به رغم کمبودآب جیره بندی در اصفهان صورت نگرفت و این در حالی بود که برخی از کارشناسان بر این باور بودند که احتمال جیره بندی آب در اصفهان وجود دارد.
کد خبر: ۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۲ 17 January 2015

به گزارش تابناک، اصفهان در سال های گذشته از مشکل کم آبی و خشکسالی رنج برده است و در تمام مدت این سال ها مردم استان با کاهش و افت فشار آب آشامیدنی مواجه بوده اندو در سال جاری با گذشت چهار ماه از فصل پاییز و زمستان شاهد کاهش میزان باران بوده ایم و حال باید منتظر باشیم و اثرات آن را در آب آشامیدنی مشاهده کنیم.

در همین رابطه هاشم امینیرئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفا استان اصفهان با اشاره به حجم محدود سد زاینده رود خاطرنشان ساخت :برنامه های راهبردی جهت تأمین ، توزیع و مصرف آب شرب در تابستان ۹۴ در دستور کار قرار گرفت و باید بر مبنای آن تلاش شود آب شرب مورد نیاز مشترکین در استان اصفهان تأمین شود . این درحالیست که بارندگی در فصل بارش بسیار محدود و ناچیز اعلام شده است.

وی هماهنگ بودن سامانه پایش فشار با سیستم تله متری را یکی از راههای توزیع عادلانه آب در اصفهان دانست و تصریح نمود : هماهنگی سامانه پایش فشار آب با سیستم تله متری تأثیر بسزایی در مدیریت هوشمند تأمین و توزیع عادلانه آب دارد و باید در استان اصفهان در بسیاری از مناطق سامانه پایش فشار با سیستم تله متری به صورت هماهنگ با یکدیگر بستر تأمین و توزیع آب شرب را به صورت پایدار فراهم سازند چراکه بدین روش میزان آب ورودی و خروجی به خوبی کنترل می شود.

امینی حفر و تجهیز چاه ها را یکی از عوامل بسیار مؤثر در تأمین و توزیع آب شرب در تابستان ۹۳ اعلام کرد و بیان داشت : حفر و تجهیز چاه ها در سال جاری کمک شایانی به تأمین و توزیع آب در تابستان نمود و مطمئناً به منظور تأمین آب شرب مشترکین در تابستان سال ۹۴ با هماهنگی دستگاه های مربوطه حفر و تجهیز چاه ها نیز در دستور کار قرار می گیرد. همچنین احداث حوضچه های کنترل فشار ، نصب شیرهای کنترل دبی ، افزایش زون بندی شبکه های آب برخورداری از سامانه متمرکز تله متری ، کشف انشعابات غیرمجاز و رفع سریع حوادث آب از دیگر عوامل مؤثر در تأمین آب شرب است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت: در حال حاضر میزان حجم سد زاینده رود حدود ۲۴۰ میلیون مترمکعب است به طوریکه در فصل زمستان میزان ورودی آب ۱۴ و میزان خروجی آب ۱۷ مترمکعب است.

نکته قابل توجه در این مورد این است تا چه موقعی حفر چاه با توجه به کاهش حجم آب های زیرزمینی و کاهش فشار می تواند این مشکل را برطرف کند و آیا طرح های مسکن می تواند جای خالی طرح های آبرسانی را تامین کند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار