بیانیه عباس خورشیدی بعد از رد صلاحیت شورای نگهبان

عباس خورشدی بعد از رد صلاحیتش توسط شورای نگهبان بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۱۷۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶ 09 February 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه


photo_2015-05-27_09-59-17-640x320

 


به گزارش تابناک آذربایجان غربی، متن کامل بیانیه وی بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
” مردم قدرشناس ، فهیم و نجیب ارومیه”
اینک که شورای نگهبان اینجانب را به دلیل عدم "اعتقاد والتزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران ” رد صلاحیت نموده ؛ از منظر شخصی بین خود و خدایم ،  بیشتر از گذشته آسودگی وجدان و آرامش قلبی دارم……
چرا که جز برای اعتلای کشور و خدمت به مردم شایسته ارومیه داوطلب انتخابات نشده بودم.
اما از منظر مسئولیت اجتماعیم دل نگران کشورم هستم ، وچگونه میتوانم نگران نباشم ، منی که با این انقلاب به بلوغ رسیدم و ۲۵ سال از بهترین سالهای عمرم را با پذیرش مسئولیت های مهم وحساس صرف خدمت درمناطق جنگی و محروم نمودم …..
چرا ناراحت و متاسف نباشم ؟
مگر قرار نبود قطارانقلاب که به رهبری حکیمانه حضرت امام راحل در سال ۵۷ راه افتاد منادی  دینداری ، عدالت  ، صلح ، رفاه و همدلی باشد ؟ ومهمتر اینکه در هر ایستگاهی مسافران جدیدی را سوار نماید ؟
حال چه شده که عده ای مدام در حال پیاده نمودن ، که چه عرض کنم ؟ پیوسته در هر ایستگاهی تعدادی از سرنشینان قطار انقلاب را اخراج میکنند …..
آیا این امر خواسته و یا ناخواسته هدف  وماموریت خط ” نفوذ ” را تحقق نمی بخشد ؟!
” مردم شریف و متدین ”
ما به عنوان فرزندان اصلاح طلب این آب وخاک ، آمده بودیم تا با ثبت نام در انتخابات بگوییم برخلاف نظر ترویج کنندگان تحریم انتخابات، انتخابات عرصه تضارب آراء و میدان حضور  سلایق سیاسی مختلف است…..
آمده بودیم عملا”اعلام کنیم  ایران مال همه  "ایرانیان”و”انقلاب اسلامی متعلق به همه است ".
آمده بودیم  تا نشان دهیم که در پرتو اسلام رحمانی همگان در برابر قانون مساویند و تقسیم بندی مردم به شهروند درجه ۱ ودرجه ۲ باطل است …..
اما افسوس ؛
افسوس نه از بابت محروم نمودن من و امثال من از ابتدایی ترین حقوقمان  ؛ بلکه افسوس و حیرت از اینکه :
” یکی بر سر شاخ و بن می برید …..
” دوستان و همراهان همدل ”
اکنون اگرچه مانع حضور من و جمع کثیری از چهره های خدوم و لایق در انتخابات شدند و سدی در برابر پیروزی با "احتمال بالای ”  ما ایجاد نمودند ؛ اما من و همه رد صلاحیت شده های غیر قانونی، پیروزی و موفقیت دیگری را کسب نمودیم و آن ادای وظیفه در قبال مردم و کشور ، و همچنین بی تفاوت نبودن در قبال حاکمیت یکدست تمامیت خواهان و اقتدار گرایان بر مجلس شورای اسلامی بوده است.
و ما بازنده نیستیم ، در واقع کسانی بازنده هستند که نه پایبند قانونند ، نه پایبند شرع ، ونه مطیع نظرات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هستند.
والبته محدود کنندگان مشارکت مردم ونقض کنندگان حقوق اساسی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در فرداهای دور و نزدیک باید پاسخگوی عملکرد خود در پیشگاه ملت کبیر ایران باشند و به طریق اولی باید در محضر عدل الهی جوابگوی اعمال خود باشند ؛ البته اگر اعتقادی به روز رستاخیز وحسابرسی در آخرت داشته باشند.
اینک به عنوان سرباز کوچک تفکر بی  بدیل ” اصلاح طلبی ” بار دیگر بر شرکت مسئولانه در انتخابات تاکید نموده و قهر با صندوق های رای را مردود دانسته و بلکه قهر با انتخابات رامطلوب افراطیون و متحجران میدانم و بویژه جوانان شایسته وپرشور وطن را به حضور در پای صندوق های رای دعوت نموده و فرداهای آکنده از زیبایی ، کار وتلاش را برایشان آرزو مینمایم .
و درنهایت علیرغم داشتن حق اعتراض مجدد به رد صلاحیتم ؛ واینکه میتوانم از شورای نگهبان به خود این شورا !!؟ شکایت کنم ولی از این کار خودداری میکنم :
” بیا کاین داوری ها را به پیش داور اندازیم ….. ”
وآخر کلام براین باورم که عرصه خدمتگزاری وسیع و گسترده است وکماکان خود را متعهد به اعتلای کشور عزیزتر ازجان ،  کار آمدی جمهوری اسلامی و تفکر اصلاحات میدانم …..
” والعاقبه للمتقین ”
” گمان مبر که به پایان رسید کار مغان
هزار باده ناخورده در رگ تاک است ”
” عباس خورشیدی // زمستان ۹۴ "


 

منبع: خوی نیوز



مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار