تحقق شعاررهبری با انسداد مبادی بی سوادی امکان پذیر است

رئیس اداره نهضت سوادآموزی بابل گفت: شعاررهبری درخصوص ریشه کنی بی سوادی با انسداد مبادی بی سوادی امکان پذیر است و همه باید برای اجرای آن تلاش کنند.
کد خبر: ۱۵۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴ 29 December 2015

به گزارش تابناک مازندران، حیدر نقی زاده  به مناسبت  سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی بیان داشت: مقام معظم رهبری دغدغه های خود را در خصوص ریشه کنی بی سوادی در کشور بارها اعلام کرد که تا سال 95 باید بی سوادی در کشور ریشه کن شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ما که یک انقلاب فرهنگی در جهان شناخته شده است در طول 37 سال گذشته دستاوردهای علمی بزرگی برای کشور به ارمغان آورده است.
وی اظهارداشت: در شان نظام اسلامی مان نیست که بی سواد وجود داشته باشد و به لطف خداوند زمینه ها و زیرساختار ریشه کنی بی سوادی در کشور فراهم است.
وی چالش ها و موانع ریشه کنی بی سوادی در جامعه را عدم علاقه و تمایل بی سوادان بزرگسال را در کلاس های سوادآموزی، عدم وجود اهرم های قدرت در قوانین سوادآموزی به خصوص برای مردان از قبیل عدم صدور یا تمدید جواز کسب ، گواهی نامه رانندگی و یا قطع یارانه نقدی بی سوادان ، عدم همکاری ادارات و سازمان های دولتی در شناسایی و جذب بی سوادان برشمرد.


وی ادامه داد: رویکرد و برنامه ریزی های سوادآموزی برسه محور سوادآموزی، تحکیم و انتقال بنا شده است .


وی گفت: تعداد کلاس شهری و روستایی دوره انتقال 22 مورد ، سوادآموز دوره انتقال روستایی 165 نفر و سوادآموز دوره انتقال شهری 75 نفر می باشند.


وی بیان کرد: در سال جاری تعداد کلاس تشکیل شده سوادآموزی و تحکیم و انتقال 140 کلاس در بابل تشکیل شد.


وی ادامه داد: سوادآموزان ثبت نام شده تحت پوشش دوره سوادآموزی در شهرستان بابل یکصدو 30 نفر و سوادآموزان ثبت نام شده زیر پوشش دوره انتقال 240 نفر و همچنین ثبت نام شده دوره تحکیم 123 نفر می باشند .


نقی زاده اظهارداشت: سه مسجد، چهار مدرسه و پنج حسینیه مکان هایی هستند که در اختیار گروه تحکیم قرار گرفت .


وی گفت:تعداد 10 مرد و 57 زن آموزش دهنده حوزه شهری و روستایی در حوزه سوادآموزی می باشند و همچنین سوادآموزان حوزه شهری و روستایی 27 نفر مرد و 102 نفر زن می باشند.


وی افزود: براساس سرشماری شهرستان بابل کمتر از سه درصد بی سواد دارد و متاسفانه بسیاری از باسوادان خود را در لیست بی سواد قرار دادند که این افراد زمینه افزایش آمار بی سوادان را در شهرستان فراهم کردند.


رئیس اداره نهضت سوادآموزی بابل گفت: این اداره موفق شد درثبت پایه پنجم ابتدایی در حوزه خواهران با 88 هزار نفر و برادران با 103 هزار نفر در این شهرستان رکورد بزند و رتبه نخست را در سطح استان ازآن خود کند.


نقی زاده بیان کرد: یکی از موارد تشویقی به هر بی سوادی که در نهضت سوادآموزی مشغول به تحصیل شود پاداشی مبلغ یک میلیون و 340 هزار ریال و مبلغ شش میلیون و 600 هزار ریال بعد از اخذ آزمون از سوی نهضت سوادآموزی نیز به اموزش دهنده اعطا خواهد شد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار