معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد
تابناک هرمزگان-معاون درمان وزارت بهداشت از بودجه ۲.۵ همتی برای درمان رایگان کودکان کمتر از هفت سال خبر داد و گفت: تمام هزینه‌های درمانی سرپایی و بستری به جز داروی سرپایی برای کودکان کمتر از هفت سال رایگان است.
کد خبر: ۱۱۷۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳ 13 May 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// دکتر سعید کریمی در آیین افتتاحیه «پویش ملی کودک سالم، ایران سلامت» که صبح یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت برگزار شد، اظهار کرد: کودکان، آینده‌سازان کشور هستند و شاید به دلیل بروز برخی مشکلات نتوانند از خدمات درمانی برخوردار شوند.


اگر یک کودک دچار بیماری شود، عوارض ابتلا به آن سال‌ها زمان می‌برد. وی ادامه داد: موضوع درمان رایگان کودکان کمتر از هفت سال با پیشنهاد وزیر بهداشت در مهرماه سال گذشته مطرح شد. موضوع درمان رایگان کودکان کمتر از هفت سال در شورای عالی بیمه مطرح شد و به تصویب رسید.


پس از اینکه طرح مورد تایید شورای عالی بیمه و سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت، به تصویب هیات وزیران رسید. معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه بودجه ۲.۵ همتی برای درمان رایگان کودکان کمتر از هفت سال در نظر گرفته‌ایم، افزود: تمام هزینه‌های درمانی سرپایی و بستری به جز داروی سرپایی از خدمات رایگان درمان کودکان کمتر از هفت سال است.


دکتر کریمی اظهار کرد: ۲۳ بیمارستان تک تخصصی اطفال ۷۷۰ بیمارستان دارای بخش اطفال ، ۱۶ هزار تخت کودک در کشور وجود دارد و کودکان در دولت سیزدهم جایگاه ویژه ای دارند و طرح درمان رایگان کودکان در هیات دولت تصویب شده و در حال اجراست. وی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی نگران نقدینگی نباشند. ۱۶۹ همت نیز میان این دانشگاه‌ها توزیع کردیم و هیچ بهانه‌ای برای اجرا نکردن آن وجود ندارد .


کریمی با اشاره به پویش ملی «کودک سالم، ایران سلامت» اظهار داشت: بیش از ۲ هزار کودک کاشت حلزون بصورت رایگان انجام دادند و هزینه آن نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفت.


بیمه رایگان ۵ دهک اول درآمدی با هدف افزایش دسترسی به خدمات درمانی


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نیز گفت: هدف از ارائه بیمه سلامت برای ۵ دهک نخست جامعه به صورت رایگان، افزایش میزان دسترسی به خدمات درمانی و کاهش پرداخت از جیب مردم است.


دکتر محمد مهدی ناصحی در آیین رونمایی از واکسن‌های پونوموکوک و روتاویروس اظهار کرد: طرح‌های درمانی حمایتی کودکان از یک نگاه علمی برخوردار است.


سلامت کودکان از منظر روانی و جسمانی در میزان سلامت جامعه نقش دارد. وی با بیان اینکه پنج دهک نخست جامعه تحت پوشش بیمه سلامت به صورت رایگان قرار گرفته‌اند، افزود: همچنین سایر دهک‌های جامعه با هزینه حداقلی از خدمات بیمه سلامت ایران برخوردار شده‌اند. هدف از ارائه بیمه سلامت برای ۵ دهک نخست جامعه به صورت رایگان، افزایش میزان دسترسی به خدمات درمانی و کاهش پرداخت از جیب مردم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار