گرامیداشت حضرت علی ابن حمزه در شیراز برگزار می شود

امام‌جمعه موقت شیراز از برپایی آئین گرامیداشت سالروز شهادت حضرت علی بن حمزه (ع) در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵ 11 October 2015
تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فارس با 14 هزار امامزاده و نوادگان  حضرت رسول اکرم (ص) به فرموده مقام معظم رهبری سومین حرم اهل‌ بیت (ع) نام‌گذاری شده و هر ساله شاهد برپایی گرامیداشت شهادت حضرت علی بن حمزه (ع) و دیگر بزرگان و مراجع این استان است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی بن حمزه (ع) در سال 190 هجری قمری در مدینه منوره متولد شده و در سال 220 هجری بعد از گذشت 30 سال از عمر بابرکتش به شهادت می‌رسد و بر اساس کتب معتبر انصار سر مبارکش به نجف اشرف و بدنش در شیراز به خاک سپرده می‌شود.

امام‌جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه  عمده‌ترین میراث فرهنگی یک کشور شخصیت‌های فرهیخته علمی و ادبی و چهره‌های ماندگاری مانند حافظ، سعدی و دیگر بزرگان و فقها است، افزود: بنا به پیشنهاد سید حسین ذوالانوار تولیت آستان علی بن حمزه (ع) هرساله شاهد برگزاری گرامیداشت چهره‌های ماندگار مدفون در این حرم مطهر هستیم.

رضوی اردکانی بیان داشت: در سال 1392 بزرگداشت شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله شیخ بهاءالدین محلاتی و در سال گذشته مرحوم آیت‌الله سید محمد امام از مؤسسان جامعه روحانیت مبارز شیراز در این حرم مطهر صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در سال جاری نیز شاهد برگزاری گرامیداشت آیت‌الله سید محمد علوی اردکانی که از شاگردان آیت‌الله شیخ محمدرضا ثامنی، میرزا محمدصادق و شیخ محمدجعفر محلاتی بوده خواهیم بود.

امام‌جمعه موقت شیراز بیان داشت: نقش آیت‌الله علوی در مبارزه علیه رژیم پهلوی و فرق ضاله به‌ویژه پشتیبانی از نهضت امام  بسیار چشمگیر بوده و در زمینه‌های علمی و فقهی دارای تألیفات بسیاری شامل عطرت و قرآن، المکاسب، تفسیر سوره مبارکه والفجر و دیگر رساله‌های  معتبر علمی و فقهی است.

رضوی اردکانی اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله علوی در سال 1366 در سن 90 سالگی دیده از جهان فروبست و مقبره وی در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) شیراز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار