راهنمای تخصصی خرید دوچرخه و ماشین شارژی

ماشین شارژی، موتورشارژی و دوچرخه جز جذاب ترین اسباب بازی ها بین کودکان است. قیمت این اسباب بازی نیز در دنیای امروز به طرز عجیبی بالارفته است از این رو نیز بسیاری از والدین اقدام به خرید نمونه های دست دوم آن می کنند.
کد خبر: ۱۰۶۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰ 20 September 2022

ماشین شارژی، موتورشارژی و دوچرخه جز وسایل جذاب اسباب بازی ها بین کودکان است. قیمت این اسباب بازی نیز در دنیای امروز به طرز عجیبی بالارفته است از این رو نیز بسیاری از والدین اقدام به خرید نمونه های دست دوم آن می کنند. سایت هایی برای خرید چنین اسباب بازی هایی به والدین کمک می کند. البته مسلم است که خرید ماشین شارژی و یا دوچرخه دست دوم دردسرهایی دارد که شما را پشیمان خواهدکرد. با این وجود اگر قصد خرید آنها را دارید، لازم اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید. درادامه بیشتر درباره این موضوع بحث می کنیم.

بررسی نکات مهم برای خرید ماشین شارژی و موتورشارژی دست دوم

با یک جستجوی کوتاه در اینترنت با ماشین شارژی و موتورشارژی دست دوم بسیارزیادی روبه رو خواهیدشد که برای خرید باید از همه نظر مورد بررسی قرارگیرند. شاید در نگاه اول شما تنها به ظاهر محصول توجه کنید و به دنبال گزینه هایی باشید که زیبایی ظاهری مناسبی داشته باشند. این درحالی است که نکات اساسی دیگری نیز باید برای خرید این محصول بررسی شود. درادامه به بررسی این نکات می پردازیم:

بررسی چراغ ها

نورپردازی جز بخش های مهم ماشین‌شارژی و موتورشارژی است که تاثیر بسیارزیادی را روی زیبایی محصول می گذارد. علاوه براین همین نورپردازی توجه کودک را به خود جلب می کند و در هدایت خودرو به هنگام تاریک شدن هوا کمک خواهدکرد. از این رو نیز در هنگام خرید ماشین شارژی و یا موتورشارژی دست دوم از سالم بودن چراغ های جلو و عقب اطمینان حاصل کنید. چراغ های جانبی اغلب جنبه زیبایی دارند اما چراغ های جلو و عقب در هدایت ماشین و یا موتور به شما کمک می کند.

برای خرید ماشین شارژی جمله ی خرید ماشین شارژی برلیانس را سرچ کنید.

راهنمای تخصصی خرید دوچرخه و ماشین شارژی

بررسی باتری

باتری از مهم ترین بخش های داخلی ماشین و یا موتور است که عمر محصول را معین می کند. دقت داشته باشید اگر ماشین و یا موتورشارژی دست دوم انتخابی شما به دفعات مورد استفاده قرارگرفته باشد، به مراتب عمر باتری آن کوتاه تر خواهدبود.

موتور ماشین شارژی و موتورشارژی

شما می توانید ماشین شارژی را در مدل های دوموتوره و یا چهارموتوره خریداری کنید این درحالی است که موتورشارژی در مدل های تک و دوموتوره عرضه می شود. برای خرید ماشین‌شارژی دست دوم خوب است گزینه هایی با قدرت بیشتر را انتخاب کنید زیرا احتمال ضعیف شدن مدل های تک و دوموتوره بسیارزیاد است.

امکانات جانبی

احتمال دارد فروشنده ماشین شارژی و موتورشارژی دست دوم به دلیل وجود امکانات جانبی قیمت بالاتری را روی محصول خود گذاشته باشد. از این رو نیز شما باید در هنگام خرید از سالم بودن تمامی این امکانات اطمینان حاصل کنید.

ریموت کنترل

ریموت کنترل به شما این امکان را می دهد تا به خوبی روی حرکات کودک خود در حین استفاده از ماشین و یا موتور کنترل داشته باشید. از این رو نیز برای خرید محصولات دست دوم نیز توجه کنید که حتما این قابلیت در آن وجودداشته باشد.

سیستم تعلیق

برای اینکه کودک شما در هنگام استفاده از ماشین شارژی و موتورشارژی احساس راحتی داشته باشد، سیستم تعلیق آن باید موردبررسی قرارگیرد. این موضوع برای خرید ماشین‌شارژی و موتورشارژی نو برلیانس اهمیت ندارد و اما در مدل های دست دوم باید بررسی شود.  به همین دلیل نیز در هنگام خرید از این ماشین در سطوح ناهموار استفاده کنید و از راحت بودن سواری آن اطمینان حاصل کنید.

بررسی لاستیک ها

کل بخش های ماشین شارژی و موتورشارژی روی همین لاستیک ها سوار می شوند. از آنجایی که ماشین و یا موتورشارژی دست دوم بارها مورداستفاده قرارگرفته است، احتمال آسیب در این بخش برای وی وجوددارد. درواقع شما می توانید از روی میزان فرسودگی همین لاستیک ها به میزان استفاده  و عمر ماشین شارژی پی ببرید. در بسیاری از موارد برای خرید ماشین شارژی و یا موتورشارژی دست دوم لازم است قبل از هر کاری لاستیک ها را به صورت کامل تعویض کرده و بدین ترتیب امنیت کودک را تامین کنید.

با بررسی تمامی این نکاتی که بیان شد، تا حدودی می توانید از خرید موتور شارژی و یا ماشین‌شارژی دست دوم اطمینان داشته باشید. درنهایت برای خرید تا جایی که می توانید از فروشنده تخفیف بگیرید. البته هم چنان پیشنهاد ما این است که به جای خرید کالای دست دوم یک دوچرخه نو و جمع و جور برای فرزندتان خریداری کنید. هزینه ای که برای خرید ماشین شارژی دست دوم می گذارید، تقریبا با هزینه یک دوچرخه کودک نو برابری می کند. با خرید دوچرخه نو دیگر دردسرهای بعدی را نخواهیدداشت ضمن اینکه با محصولات متنوع در برلیانس روبه رو خواهیدبود.

جهت خرید دوچرخه نو متن روبرو را در گوگل سرچ کنید: خرید دوچرخه برلیانس

راهنمای تخصصی خرید دوچرخه و ماشین شارژی

بررسی نکات مهم برای خرید دوچرخه دست دوم

امروزه قیمت دوچرخه کودک نیز نسبت به گذشته افزایش چشم گیری داشته است و همین موضوع سبب شد است تا خانواده ها به خرید دوچرخه دست دوم روی آورند. بیشتر دوچرخه هایی که در کشور ما به عنوان دست دوم به فروش می رسند، کیفیت چندانی ندارند و مستهلک هستند. درواقع یعنی پس از خرید آنها لازم است چندین قطعه اساسی آنها را به صورت کامل تعویض کنید. که البته هزینه تعویض همین قطعات نیز کم نخواهدبود و باید بودجه قابل توجهی را برای ان بگذارید. از این رو نیز در همین ابتدای راه پیشنهاد می کنیم به جای خرید دوچرخه دست دوم و تعویض قطعات آن به دنبال خرید از برندهای نوپا باشید که به مراتب به صرفه خواهدبود.

البته که اگر باز هم برای خرید دوچرخه دست دوم اصرار دارید، باید نکاتی را برای خرید آن درنظربگیرید. این نکات را درادامه مرور می کنیم:

دوشاخ جلو و بدنه

بدنه دوچرخه درواقع اسکلت اصلی آن است که در صورت آسیب امکان تعمیر و یا تعویض آن وجودندارد. به همین دلیل در همان ابتدای کار خرید دوچرخه دست دوم دور آن گزینه هایی که بدنه آسیب دیده دارند را خط بکشید حتی اگر قیمت خیلی مناسبی داشته باشند.

پس در هنگام خرید دوچرخه بزرگسال نیز تمامی بخش های بدنه را بررسی کرده و در صورت مشاهده هرگونه ترک خوردگی از خرید صرفه نظر کنید. البته دقت داشته باشید که در دوچرخه های بدنه آلمینیوم و آهن هستند، تشخیص ترک خوردگی راحت است و خودتان می توانید به راحتی آن را مشاهده کنید. اما این امر درمورد مدل هایی با بدنه فیبرکربن صدق نمی کند و عملا تشخیص آن برای شما ممکن نخواهدبود.

گیربکس و کاسه دوشاخ

برای خرید دوچرخه دست دوم لازم است کاسه دوشاخ آن را از نظر سالم بودن بررسی کنید. برای اینکار لازم است به اهرم ترمز فشار وارد کنید و دوچرخه را به سمت جلو و عقب حرکت دهید. در این حالت اگر صدایی از دوچرخه متوجه شدید، باید برای تعمیر آن اقدام کنید. البته لازم است بدانید که اگر کاسه دوشاخ از مدل های ساچمه ای باشد باید خوردگی و سایر آسیب های آن نیز بررسی شود.

چرخ و تایر

تایر دوچرخه جز مهم ترین بخش های آن است که باید برای خرید دوچرخه دست دوم موردبررسی قرارگیرد. آن دسته از دوچرخه هایی که تایرهای صاف و بدون عاجی دارند، مدت زمان زیادی مورد استفاده قرارگرفته اند. از این رو نیز در همان ابتدای خرید باید نسبت به تعویض آنها اقدام کنید.

توپی چرخ جلو و عقب

برای اطمینان از سلامت دوچرخه توپی جلو و عقب را به صورت جداگانه بررسی کنید. چرخ جلو را بلندکنید و با یک دست دوشاخ نزدیک توپی را بگیرید و با دست دیگر چرخ را بچرخانید. اگر در این حالت صدایی را شنیدید، مطمئن باشید که توپی دچار مشکل شده است. اینکار را برای هر دو چرخ جلو و عقب انجام داده و از سلامت آن اطمینان یابید.

زنجیر و دنده ها

درست است که تعمیر زنجیر دوچرخه هزینه زیادی را برای شما ندارد اما بروز مشکل در این بخش می تواند به سایر بخش های دوچرخه شما نیز آسیب واردکند. بدین ترتیب مجبور خواهیدبود هزینه های اضافی را برای تعویض سایر بخش های دوچرخه بگذارید. برای بررسی سالم بودن زنجیر باید آن را به سمت عقب بچرخانید. اگر شکافی که در هنگام چرخش ایجاد می‌شود، بیش از یک یا دو سانت باشد، مسلما نیاز به تعویض آن خواهیدداشت.

راهنمای تخصصی خرید دوچرخه و ماشین شارژی

بررسی طوقه

چرخ های جلو و عقب را بررسی کنید که به صورت کاملا دایره ای و پره ها نیز کامل باشند. طوقه دوچرخه نیز باید بدون هیچ ترک خوردگی، تاب خوردگی و آسیب باشد.

توپی تنه و ترمزها

توپی تنه جز بخش هایی از دوچرخه محسوب می شود که نمی توانید به راحتی آن را تعویض کنید. اگر حرکت این بخش پرسروصدا باشد باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

لنت های ترمز دوچرخه نیز باید بدون هیچ زحمتی گرفته شود و البته که دوباره به حالت اولیه برگردد.

ما در برلیانس جدیدترین و به روزترین دوچرخه بزرگسال و دوچرخه کودک را از برندهای متنوعی عرضه می کنیم که می توانید با خیال راحت محصول موردنظرتان را خریداری کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد