فریاد مرگ بر آل سعود نمازگزاران بندرعباسی

آیت الله نعیم آبادی: حادثه منا سند بی کفایتی آل‌سعود است

نمازگزاران جمعه بندرعباس پس از برگزاری نماز جمعه با فریادهای مرگ بر آل سعود، عاملان حادثه منا را سران سعودی عنوان و بر ضرورت مدیریت مناسک و مراسم حج از سوی مجموعه ای از کشورهای اسلامی تاکید کردند.
کد خبر: ۱۰۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹ 25 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، آیت االله غلامعلی نعیم آبادی امروز در خطبه های نماز جمعه بندرعباس با انتقاد شدید از عملکرد مسوولان عربستانی در برگزاری مراسم حج امسال افزود: آل سعود باید پاسخگو باشد که چگونه با سهل انگاری حرم امن الهی و سرزمین منا را ناامن کرده است.

خطیب جمعه بندرعباس گفت: چگونه است که در سال گذشته مراسم اربعین حسینی با حضور 20 میلیونی شیعیان علیرغم تهدیدهای داعش با امنیت کامل برگزار شد ولی آل سعود نتوانست میزبان شایسته ای برای 2 میلیون زائر خانه خدا باشد.

وی از دولتمردان کشور خواست تحقیقات گسترده ای درباره علل و عاملان این فاجعه تلخ انجام دهند.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به لزوم حفظ وحدت و دوری از اختلاف افکنی در جامعه و داشتن بصیرت و آگاهی گفت: داشتن تقوای الهی ، بازگشت به قرآن و به وجود آمدن جریان های سالم امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین راهکارهایی است در قرآن کریم برای جلوگیری از به وجود آمدن اختلاف در جامعه به آن ها اشاره شده است.

آیت ا.. نعیم آبادی همچنین با اشاره به حضور آمریکا درمنطقه به بهانه پوچ مبارزه با تروریسم افزود: حضور و حمله آمریکا به برخی از کشور های منطقه به بهانه های واهی، نه تنها موجب از بین رفتن تروریسم در منطقه نشده بلکه موجب نا امنی بیشتر و گسترش جریان های تروریستی نیز شده است.

خطیب جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به 10 مهر و روز عید غدیر خم و دهه ولایت گفت: باید در این دهه معنای واقعی غدیر را به درستی معنا کنیم تا همه بشریت به آن چشم بدوزد.

وی افزود: باید روز عید غدیر را روز انسانیت بدانیم.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به روز 9 مهر و روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی ازبی تفاوتی جامعه بشری درباره وقوع جنایت های تلخ در فلسطین انتقاد کرد.

لزوم توجه بیشتر به توانمندی های ناشنوایان ، احترام به سالمندان و کمک به نیازمندان در جشن عاطفه ها از دیگر محورهای سخنان خطیب جمعه بندرعباس بود.

  فریاد مرگ بر آل سعود در نمازجمعه بندرعباس طنین انداز شد

شرکت کنندگان در نماز جمعه بندرعباس با سر دادن شعار مرگ بر آل سعود خشم خود را از سوءمدیریت و بی لیاقتی حاکمان عربستان سعودی که موجب جان باختن صدها نفر از حجاج کشورهای اسلامی و جمعی از هموطنان شد، ابراز کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار