تابناک-رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اعلام کرد: واحدهای اقتصادی تولید کننده و عرضه کننده سیمان، کالاهای پتروشیمی و مقاطع فولادی ملزم به ثبت اطلاعات تولید، توزیع و تجارت در سامانه‌های تجارت و انبارها هستند.
کد خبر: ۹۹۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹ 20 September 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان؛ در نشستی که وزیر صنعت، معدن وتجارت، قائم مقام وزیر صمت و معاونین وزارت با روسای استانهای صنعت، معدن و تجارت داشتند به لزوم ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت و انبارها تاکید شد.

خلیل قاسمی افزود: بنابر تصمیمات دولت برای شفاف سازی نظام تولید، توزیع و همچنین کنترل قیمت‌ها، دستورالعمل ضرورت ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها به واحدهای تولیدی ، توزیع کنندگان و عرضه کنندگان کالا ابلاغ شده است. 

وی افزود: مراحل اجرای پروژه استقرار سامانه جامع تجارت برای کالاهای پتروشیمی و مقاطع فولادی نیز در حال پیگیری است که به زودی نیز دیگر اقلام به این سامانه اضافه خواهد شد. 

قاسمی در این نشست به روند ثبت اطلاعات سیمان در استان پرداخت و اظهار داشت: کل شبکه تولید تا توزیع و عرضه در استان اصلاح شده است و در تمام سطوح روزانه اطلاعات آن ثبت می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان بیان داشت: لزوم توجه به ثبت اطلاعات مربوط به تولید، نگهداری، توزیع کالاها در سامانه جامع تجارت در مناطق آزاد یکی از الزامات است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: همه واحدهای اقتصادی منجمله واحدهای صنفی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شرکت‌های پخش، کسب و کارهای مجازی که کالاهای فوق را عرضه می‌کنند مکلف به ثبت اطلاعات از جمله ثبت ‌نام در سامانه جامع تجارت و اخذ کد نقش و همچنین ثبت نام در سامانه جامع انبارها و ثبت اطلاعات مربوط به محل نگهداری کالاها در سامانه‌های مذکورند. 

قاسمی با تاکید بر عزم جدی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در برخورد با واحدهای متخلف بیان کرد: اجرای این دستورالعمل برای همه واحدهای اقتصادی عرضه کننده کالاهای مذکور ضروری است و در صورت عدم انجام این تکلیف قانونی، علاوه بر عدم امکان عرضه کالا؛ با متخلفین براساس نوع تخلف تحت عنوان عرضه خارج از شبکه و احتکار، در چارچوب قوانین تعزیرات حکومتی، نظام صنفی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد قانونی انجام می‌شود. 

وی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ اطلاع ‌رسانی کرده تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار