کد خبر: ۹۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 21 September 2015
تابناک بوشهر: وکیل‌مدافع بابک زنجانی با اشاره به اظهارات اخیر حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر اینکه «... هیچ کس حق ندارد به فردی حتی اگر متهم باشد توهین کند» گفت: سخنان روز گذشته حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای اعلام موضع دستگاه قضایی است و باید فصل‌الخطاب قرار گیرد و همه نیز باید به آن عمل کنیم.

رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از نظر من به عنوان وکیل و عضو کوچکی از جامعه وکلا، سخنان معاون اول قوه قضاییه هشدار بسیار مهمی بود؛ هم ضریب اعتماد به قوه قضاییه را بالا برد و هم احساس امنیت در جامعه را بیشتر تقویت کرد.

وی افزود: برای همه ما اعم از ضابطان تحت امر دستگاه قضایی تا صاحب منصبان قوه قضاییه و صاحب منصبان قدرت خوب است که به این نکته توجه کنیم که تا حکمی قطعی نشده، هیچ اظهارنظری در این خصوص نداشته باشیم و هیچ کس هم حق توهین به متهم را ندارد.

کوهپایه زاده با اشاره به اینکه میزان اقتدار، صلابت و سلامت قدرت حاکمه و دستگاه قضایی در برخورد با متهم مشخص می شود، اظهار کرد: فکر می‌کنم اجرای قانون و صیانت از حقوق ملت و احقاق حقوق عامه هیچ منافاتی با رعایت قانون، ادب، احترام و حفظ کرامت انسانی ندارد و احساس می کنم که سخنان روز گذشته حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای اعلام موضع دستگاه قضایی است و باید فصل‌الخطاب قرار گیرد و همه نیز باید به آن عمل کنیم.

وکیل مدافع بابک زنجانی با اشاره به اینکه مشغول مطالعه پرونده هستیم ولی واقعا حجم پرونده سنگین است و حساسیت بر روی این پرونده بسیار بالاست، گفت: این پرونده نزدیک به 209 جلد است و به لحاظ کمیت، کیفیت و پیچیدگی موضوع ما به صورت تمام وقت مشغول مطالعه پرونده هستیم، اما فکر نمی کنم که 11 مهر ماه مطالعه پرونده تمام شود.

کوهپایه زاده برگزاری اولین جلسه دادگاه موکلش را در روز مقرر و موافقت با درخواست استمهال برای مطالعه پرونده را منوط به نظر قاضی دانست و گفت: دادگاه بهتر از هر مرجعی بر پیچیدگی، سنگینی و حجم بالای پرونده واقف است و فکر می کنم که دادگاه تمهیدات لازم را برای اینکه به حقوق دفاعی موکل خدشه وارد نشود و مطابق قوانین تصمیم گیری شود، خواهد اندیشید.

وی یادآور شد: هنوز صراحتا مطلبی به ما در مورد اینکه با درخواست استمهال موافقت شده باشد، عنوان نکرده‌اند.

وکیل مدافع بابک زنجانی گفت: احتمالا 11 مهرماه اولین جلسه دادگاه برگزار شود، اما بعد از برگزاری جلسه دادگاه و قرائت کیفرخواست، مهلت لازم را برای دفاع در اختیار موکل قرار خواهند داد.

کوهپایه زاده درباره علنی برگزار شدن دادگاه موکلش گفت: من نه به عنوان وکیل بلکه به عنوان یک شهروند از این موضوع استقبال می کنم.

وی در پایان چنین ابراز عقیده کرد: اگر دادگاه علنی برگزار شود، افکار عمومی به این نتیجه خواهند رسید که قسمت عمده ای از این اتهامات واقعیت ندارد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار