تابناک-حدود 2 ماه پیش خبری مبنی بر مرگ دلخراش یک دختر نوجوان در اثر سقوط از ساختمانی در یکی از محلات بندرعباس منتشر و به دنبال آن شایعه هایی از دلیل و چکونگی این ماجرا در فضاهای مجازی دست به دست شد.
کد خبر: ۹۸۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳ 28 July 2021

به گزارش تابناک هرمزگان؛حدود 2 ماه پیش خبری مبنی بر مرگ دلخراش یک دختر نوجوان در اثر سقوط از ساختمانی در یکی از محلات بندرعباس منتشر و به دنبال آن شایعه هایی از دلیل و چکونگی این ماجرا در فضاهای مجازی دست به دست شد.متن خبر بدین شرح بود: ظهر اولین روز از خرداد ماه دختر نوجوانی در خیابان دانشگاه بندرعباس، از طبقه ۶ منزلی خود را به پایین پرت کرده و خودکشی کرد.به گفته شاهدان ماجرا، این دختر محصل پایه نهم، به علت اینکه در امتحان درس ریاضی نمره قابل قبولی به دست نیاورده بود خود را از طبقه ۶ ساختمان پرت کرد.این مطلب به نقل از شاهدان عینی است.

اما برای بررسی صحت موضوع و پایان دادن به شایعه هایی از جمله (خودکشی به دلیل افسردگی، مشکلات خانوادگی، خودکشی از روی ترس از خانواده به دلیل پایین بودن نمره امتحانی و ... ) که بعد از انتشار خبر در رسانه ها و فضای مجازی از سوی کاربران نقل و قول می شد، ماجرا را از خانواده متوفی جویا شدیم تا شاید بتوانیم به این شایعه ها پایان دهیم.خاله متوفی ماجرا را اینگونه بازگو می کند: خواهر زاده ام دختر درس خوانی بود و معدلش همیشه بالا بود. همه ی فکر و ذکرش درس بود و به چیز دیگری به غیر از درس فکر نمی کرد؛ حتی قصد داشت امسال برای ورود به مدرسه تیزهوشان و نمونه دولتی امتحان دهد که متاسفانه این اتفاق افتاد.وی ادامه داد: خواهر زاده ام قبل از امتحانش مریض می شود و نمی تواند خود را برای امتحان آماده کند از این رو خواهرم با معلم اش تماس می گیرد و از او خواهش می کند که نمره های مستمرش را در این امتحان تاثیر دهد و در این رابطه هر کاری از دستش بر می آید انجام دهد. اما معلم بلافاصله نمره را صفر اعلام می کند و می گوید که که دخترتان تجدید می شود .

وی افزود: بعد از این که معلم با این جمله که کاری نمی توانم برای شما انجام دهم به مکالمه پایان می دهد و گوشی را قطع می کند خواهرم با مدیر مدرسه تماس می گیرد و با گریه و خواهش و تمنا از او می خواهد با توجه به این که دخترش چندین سال دانش آموز نمونه مدرسه بوده و نمره هایش همیشه بالا بوده در این رابطه کاری انجام دهد اما متاسفانه مدیر مدرسه در جواب با تمسخر و لحن بدی با خواهر من صحبت می کند و در این میان خواهر زاده ام که شاهد این مکالمات بوده و می بیند که هیچ راهی نیست و نمی توان کاری کرد دست به این کار می زند و آن اتفاق ناگوار رخ می هد .وی با بیان اینکه رفتار مدیر مدرسه با والدین بسیار نامناسب بوده است، گفت: مدیر مدرسه می توانست در این رابطه بهترعمل کند و با ملایمت با مادری که فقط نگران نمره ی فرزند اش است صحبت نماید؛ اما نه تنها برعکس این مسئله را شاهد بودیم و منجر به خودکشی خواهر زاده ام شد، بلکه بعد از فوت خواهر زاده ام نه در مراسم او شرکت کردند و نه به خود اجازه دادند زنگ بزنند و به خانواده او تسلیت بگویند.


گلایه از آموزش و پرورش


وی گفت: بعد از این اتفاق به آموزش و پرورش مراجعه و از مدیر مدرسه به دلیل رفتار بد و نامناسب با والدین شکایت کردیم چراکه بالاخره بابت اتفاقی که افتاد آنها نیز مسئول هستند. اما راه به جایی نبردیم و هیچ کس به خواسته ی ما توجهی نکرد و در جواب گفتند اتفاقی است که افتاده و کاری نمی توان کرد. بعد از چندین بار آمدن و رفتن تازه توانستم با علی رئوفی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان صحبت کنم و موضوع را برایشان تعریف کنم و ایشان در خصوص اینکه مدیر و مدرسه موظف بودند تسلیت بگویند آنها را مورد سرزنش قرار داد اما مشکل ما الان این نیست. وی ادامه داد: خواهرم داغ دیده است و در شرایط سختی به سر می برد.مدام استرس این را داریم که اتفاقی برایش بیفتد چرا که خودش را بابت این اتفاق سرزنش می کند. ما می خواهیم مدیر مدرسه بابت رفتار نامناسبش تنبیه و مجازات شود. چرا باید معلم بلافاصله نمره را اعلام کند و چرا باید رفتار مدیر مدرسه با والدین بد و توهین آمیز باشد؟


به شایعات دامن نزنید


شایعه همیشه مانند ویروسی مسری بوده که به شدت در میان مردم منتشر می شود و در آخر منجر به اتفاقات بدی می شود که قابل جبران نیست . بعد از اتفاق، شایعه ها به سرعت در فضای مجازی جریان پیدا کرد و انگشت اتهام را به سوی والدین نشانه رفت. مردم والدین را بابت این اتفاق مقصر می دانند و ندانسته آنها را مورد قضاوت قرار می دهند و حکم صادر می کنند و این مسئله داغ فرزند از دست رفته و فشار عصبی که بعد از این اتفاق شوم به آنها وارد شده را دو چندان می کند. مردم به راحتی موضوعی را انتشار می دهند که حتی از صحت و درستی آن مطلع نیستند و نمی دانند که دامن زدن به این شایعات چه ضربه ای می تواند به طرف مقابل وارد کند. خاله ی متوفی با اشاره به شایعه هایی که بعد از اتفاق بر سر زبان ها افتاد، گفت: افرادی هستند که بدون هیچ اطلاع و شناختی اتفاق را به چیزهای دیگر ربط می دهند که اصلاً قابل قبول نیست.

این شایعه هایی نیزکه در رابطه با افسرگی و مشکل خانوادگی و ... است به هیچ عنوان صحت ندارد و همه آن ها را تکذیب می کنیم . خواهرم و همسرش به شدت به دخترشان اهمیت می دادند و در این میان هیچ مشکل خانوادگی نبوده که بخواهد منجر به این اتفاق شود. در رابطه با این شایعه که والدین به خاطر درس به او فشار آورده اند نیز باید بگویم قطعاً همه ی مادران و پدران نگران تحصیل فرزندانشان هستند و مدام به آنها می گویند که باید درسشان را بخوانند . حتی من هم به خواهر زاده ام می گفتم که همیشه باید درسش را در اولویت بگذارد اما این دلیل بر فشار آوردن به او نبوده و نیست و این مسئله نیز صحت ندارد .

انتهای پیام/فاطمه هوشنگی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار