تابناک-اولین دوره مسابقات اختراعات و نوآوری های جهانی ویژه اعضای فدراسیون بین المللی مخترعان ایفیا  18 تا 20 جولای در ژنو سوئیس برگزار شد که با درخشش جوان هرمزگانی همراه بود.
کد خبر: ۹۸۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶ 28 July 2021

به گزارش تابناک هرمزگان اولین دوره مسابقات اختراعات و نوآوری های جهانی ویژه اعضای فدراسیون بین المللی مخترعان ایفیا  18 تا 20 جولای در ژنو سوئیس برگزار شد.
این مسابقات جهانی به صورت مجازی در سوئیس و با حضور ۶۵۰ نوآور از سراسر جهان تحت نظر IFIA برگزار شد
 
نتایج این مسابقات در ۲۶ جولای و پس از بررسی و داوری اعلام شد و خانم مرضیه سالمی ،دانشجوی ترم دوم دانشگاه علامه طباطبایی ، موفق به کسب مدال طلای پژوهش جهان در موضوع حوزه محیط زیست با عنوان
Removal of nutrients by chlorella vulgaris microalgae in Bandar Abbad municipal wastewater
گردیده است

گفتنی است این دانشجوی هرمزگانی قبل از این نیز در جشنواره علوم و اختراعات آفریقای جنوبی ۲۰۲۰ و جشنواره آسه آن ۲۰۲۱ موفق به کسب مدال طلا و در جشنواره علوم و کاربردی اندونزی ۲۰۲۰ و جشنواره تایوان ۲۰۲۱ مدال برنز و در جشنواره علوم مهندسی کره جنوبی ۲۰۲۰ شایسته تقدیر شدند.

این پژوهشگر پیش از این موفق به کسب عنوان inv از فدراسیون بین المللی مخترعان و عضویت در این نهاد مهم بین المللی شده بود که این عنوان برجسته ترین عنوان در زمینه اختراعات و پژوهش می باشد.

دانش آموزان ایرانی در این مسابقات شگفتی ساز بوده و در رشته های مختلف از جمله فنی مهندسی، علوم کامپیوتر، کشاورزی و محیط زیست، شیمی و زیست شناسی، پزشکی شرکت داشتند .

برچسب ها: مرضیه سالمی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار