تابناک-نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: امام جمعه زبان و سخنگوی مردم است که باید رهنمودهای رهبری و مسایل سیاسی و اجتماعی را تببین کند.
کد خبر: ۹۸۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳ 27 July 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از قشم حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در مراسم معارفه امام جمعه جدید قشم اظهارداشت: عرض تبریک دارم اعیاد گذشته و پیش رو را، ان شاالله تمام این ایام بر همگان مبارک باشد، تشکر دارم از میزبانی خوب شهرستان قشم از فرماندار محترم، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان قشم و تمامی عزیزان دست اندرکار که این محفل را تدارک دیدند.

وی افزود:نمازجمعه، جزو اولین واجباتی است که دستور آن از سوی خداوند صادر شده است و نمازجمعه شأنی از شئون حاکمیت و امامت و ولایت است و در طول اسلام، تمام خلفا خودشان نمازجمعه را اقامه می کردند و یا والیان شهرهای مختلف را به آن منصوب می‌کردند.

 عبادی زاده تاکیدکرد: نماز جمعه محور وحدت و انسجام مسلمانان است که از تفرقه و پراکندکی آنان جلوگیری می‌کند انقلاب اسلامی به نمازهای جمعه جان و روحی دوباره بخشید که امروز پنجم مرداد ماه سالروز آن است.

وی افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین حاجبی از امروز سکان نهاد امامت جمعه شهرستان قشم را در دست خواهد گرفت و  تمام ائمه جمعه شیعه و سنی از سوی ولی امر مسلمین اذن اقامه دارند.

عبادی خاطرنشان کرد: امام جمعه زبان و سخنگوی مردم است که باید رهنمودهای رهبری و مسایل سیاسی و اجتماعی را تببین کند و  دو خطبه نمازجمعه جای دو رکعت نماز را با تحلیل مسایل روز و بصیرت افزایی در جامعه اسلامی پر می‌کند و ائمه جمعه با روشنگری در جامعه دسیسه‌های دشمن را هویدا و نقش بر آب می‌کنند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار