تابناک-مدیرعامل منطقه ویژه صنایع اقتصادی انرژی بر پارسیان گفت: تست مجموعه انتقال مواد اولیه فله مجتمع آلومینیوم جنوب شامل دستگاه شیپ آنلودر و نوار نقاله با انتقال مواد معدنی فله از کشتی به انبار با موفقیت انجام شد.
کد خبر: ۹۸۰۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷ 24 July 2021

به گزارش تابناک هرمزگان، سید علی اصغر علامه اظهارداشت: ابتدا جا دارد این موفقیت را خدمت همه همکارانم در مجموعه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و در مجموعه مجتمع آلومینیوم جنوب تبریک بگویم.
وی افزود: تجهیزات مورد نیاز تخلیه و بارگیری مواد فله جهت تسریع در تخلیه و بارگیری، انتقال از کشتی به انبار، به صورت ایمن و بدون آسیب بر روی اسکله بندر پارسیان نصب و راه اندازی شد.
به گفته علامه، ظرفیت اسمی هر شیپ آنلودر در ساعت 500 تن است که بدین صورت ظرفیت دو دستگاه شیب آنلودر در ساعت هزار تن خواهد بود که ظرفیت بسیار خوب و قابل توجهی است.
علامه تاکید کرد: مزایای مکانیزه شدن بندر پارسیان با راه اندازی شیپ آنلودر و نوار نقاله کاهش زمان و به حداقل رساندن مدت زمان نگهداری بار در کشتی و جلوگیری از دموراژ کشتی ها، کاهش هزینه های بیمه، کاهش صدمه و آسیب به محصولات در حین انتقال، استفاده و سرمایه گذاری بهینه از طریق کاهش زمان توقف کشتی در بنادر و کاهش هزینه های اجاره کشتی و بندری، به حداقل رساندن هزینه های حمل و نقل مواد فله از کشتی به سیلو و افزایش ایمنی حین تخلیه و انتقال محصولات فله خشک است.
وی تصریح کرد: با ورود اولین محموله وارداتی مواد معدنی مورد نیاز مجتمع آلومنیوم جنوب که آغاز ورود تمامی محموله های آتی این شرکت به بندر پارسیان خواهد بود،کاهش بسیار چشمگیری در هزینه های شرکت سالکو حاصل خواهد شد.
عضو هیات مدیره منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان خاطرنشان کرد: با ایجاد امکانات مورد نیاز تخلیه و بارگیری کالاهای فله در بندر پارسیان هزینه جابجایی کالا از بندر شهید رجایی به انبارهای آلومینیوم جنوب در پارسیان و لامرد کاهش می یابد. علاوه بر آن تخفیف های قابل توجهی در تعرفه بندری به صاحبان کالا در مناطق ویژه پارسیان و لامرد به سرمایه گذاران تعلق می گیرد. این تخفیفات علاوه بر معافیت های گمرکی، مالیاتی و ... مربوط به فعالان در مناطق ویژه پارسیان است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان وجود صادرات و واردات در بندر پارسیان را یک رشد بندری عظیم خواند و اظهار داشت: با رونق این بندر هم در آمد خوبی ایجاد خواهد شد و هم اشتغال زایی خوبی صورت خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار