تابناک-طی امشب و فردا بارش شدید باران همراه با رعد و برق و تند باد موقت در مناطقی از سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و بوشهر پیش بینی می‌شود.
کد خبر: ۹۷۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱ 18 July 2021

به گزارش تابناک ار هرمزگان کبری رفیعی کارشناس هوا شناسی گفت: امروز در جنوب و جنوب شرق کشور، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر و برخی مناطق اصفهان، یزد کهگیلویه و بویر احمد بارش شدید باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را خواهیم داشت. اگرچه از فردا در همین مناطق بارش‌ها تلطیف خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز برای چند استان شامل فارس، بوشهر، هرمزگان وکرمان وضعیت هشدار داریم، بارش‌های شدید در این مناطق سبب بالا آمدن آب رودخانه‌ها و همچنین آسیب به محصولات کشاورزی خواهد شد که باید تمهیدات لازم را در این مناطق به کار بگیرند.

رفیعی افزود: از روز سه شنبه و چهارشنبه در جنوب کشور شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود. اگرچه سایر مناطق جوی صاف و پایدار را خواهیم داشت باران دلیل خوشحالی کشاورزان در این مناطق شده است.

وی در مورد وضعیت جوی غرب و شمال غرب و همچنین سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز گفت: امروز و فردا شاهد بارش‌های پراکنده در این مناطق خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی در مورد پدیده غالب در شرق کشور گفت: در شرق کشور، بویژه در منطقه زابل گرد و خاک و وزش شدید باد  موقتی و در نتیجه کاهش دید را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: از امروز روند دمایی در سطح کشور افزایش نسبی را خواهد داشت.

رفیعی در مورد وضعیت آب‌های سطح کشور گفت: دریای خزر و همچنین آب‌های جنوب کشور و شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

وی در پایان در مورد وضعیت جوی تهران گفت:  امروز هوای تهران صاف خواهد بود البته از بعد از ظهر افزایش ابر و بارش‌های پراکنده را در آن شاهد خواهیم بود،کمیته دما در تهران ۲۶ درجه و بیشینه دما امروز به ۳۷ درجه خواهد رسید.

انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار