تابناک-رئیس کل دادگستری هرمزگان ، تعمیم فرهنگ بخشایش و کاهش اطاله دادرسی را مهمترین اهداف از تشکیل «ستاد صبر» در این استان برشمرد.
کد خبر: ۹۷۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱ 12 July 2021

به گزارش تابناک هرمزگان؛رئیس کل دادگستری هرمزگان در جلسه افتتاحیه ستاد صبر استان تصریح کرد: نهادینه سازی عدالت در جامعه نیازمند جلب مشارکت های عمومی و ارتباط مؤثر با نخبگان ، معتمدین محلی و سمن ها و نهادهای مردم نهاد است و به همین منظور ستاد صبر استان هرمزگان به منظور تواصی به حق و تشویق به مصالحه تشکیل شده است.

علی صالحی همچنین بیان داشت: اشاعه صلح و سازش از متعالی‌ترین ارزش‌های انسانی است که به کرات در متون دینی مورد تأکید قرار گرفته است و همین موضوع اهمیت توجه به آن را دوچندان می سازد.

وی در ادامه افزود: برای ترویج صلح و سازش در سطح جامعه، «ستاد صبر» که برگرفته از واژه های صلح، بخشایش و رضایت است، در دستگاه قضایی تشکیل شده تا در نتیجه آن موفقیت های بیشتری در حوزه حل و فصل اختلافات و اصلاح ذات البین محقق گردد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان ضمن تأکید بر لزوم تثبیت جایگاه صلح و سازش در چشم‌انداز فرهنگی کشور ، یادآور شد: هدف از تشکیل «ستاد صبر» ، تعمیم و گسترش فرهنگ بخشایش و کاهش اطاله دادرسی به موازات هم می باشد.

علی صالحی اظهارداشت: استفاده از ظرفیت روحانیت معظم ، ائمه جمعه و جماعات و معتمدین و افراد مورد وثوق به همراه استفاده از امکانات فضای مجازی ، در نظام مند کردن اهداف این ستاد بسیار مؤثر و حائز اهمیت است.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: راه اندازی پویش های مردمی صبر، یکی از اقدامات مهم در این حوزه است و با توجه به اهداف پیش بینی شده ، انتظار می رود ، افزایش مشارکت های عمومی ، موفقیت های خوبی را برای ستاد صبر در این عرصه به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به آثار و ثمرات صلح و سازش، متذکر شد: در مصالحه اختلافات به صورت ریشه ای حل می شود و نزاع پایان می یابد ، اما طرح دعاوی و پافشاری بر اختلافات، گاهی موجب کدورت و کینه جویی می شود که همین موضوع نقش مهم و تأثیر گذار شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر را برای ایجاد فضای مودت و اخوت از طریق تعمیم صلح و سازش برجسته می سازد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اعتلای صلح و سازش، حرکت به سمت اخلاقیات است، تأکید کرد: ستاد صبر استان باید با شناسایی ریش سفیدان، معتمدین محلی، متنفذان و افراد واجد شرایطی که می توانند در جهت اصلاح ذات البین همکاری نمایند به ساماندهی صلح یاران و هیئت های صلح بپردازد.

گفتنی است ، در این نشست، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ، احکام اعضای ستاد صبر استان را ابلاغ کرد و در نتیجه آن ، هیئت های صلح این ستاد رسماً فعالیت خود را آغاز نمودند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار