کد خبر: ۹۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳ 19 September 2015
معاون توانبخشی بهزیستی گیلان گفت: ۳۰۷۹ نابینا در بانک اطلاعاتی بهزیستی گیلان ثبت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، رحیم تکاملی در نشستی با خبرنگاران با اشاره به 23 مهرماه روز عصای سفید اظهار داشت: در بانک اطلاعاتی بهزیستی گیلان سه هزار و 79 معلول نابینا ثبت شده است.

وی با بیان اینکه نابینایان با وجود معلولیت شدید از معلولان موفق بهزیستی هستند افزود: تعداد 70 نفر دانشجو از مقطع کاردانی تا دکتری تحت پوشش سازمان هستند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گیلان با تأکید بر اینکه نابینایان از کمک هزینه‌های تحصیلی بهره می‌گیرند گفت: یک مرکز خانواده و کودک نابینا در استان داریم که ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به نابینایان و کم بینایان را برعهده دارد.

تکاملی با اشاره به چهار NGO  در بخش نابینایان استان اظهار داشت: یک هیئت ورزشی نابینایان نیز در استان فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی در تهیه وسایل کمک توانبخشی نابینایان حداکثر توان خود را به کار گرفته است تصریح کرد: در روز 20 مهر در سالن یادگار امام برای تکریم نابینایان موفق در سالن یادگار امام رشت جشن باشکوهی برگزار می شود.

معاون توانبخشی بهزیستی گیلان از برگزاری سومین جشنواره تئاتر معلولین (مارلیک) از 7 تا 10 آذرماه امسال خبر داد و افزود: 34 متن تاکنون برای این جشنواره به دست ما رسیده است و داوران در حال بازخوانی متن‌ها هستند.

تکاملی تصریح کرد: برگزیدگان این جشنواره در جشنواره منطقه‌ای که در خراسان شمالی در هفته آخر آذر ماه برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار