پیشنهاد تشکیل معاونت ارتباطات و روابط عمومی در دولت آینده

تابناک-نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی در سمینار مدیران روابط عمومی دانشگاه های سراسر کشور گفت: حال که رئیس جمهور منتخب در حال تشکیل کابینه و بهبود ساختار دولت هستند، از ایشان درخواست می شود شورای عالی اطلاع رسانی دولت را به علت ناکارآمدی در ساماندهی و سازماندهی به نظام ارتباطات کشور ملغی و "معاونت ارتباطات و روابط عمومی" دولت را در ریاست جمهوری ایجاد کنند.
کد خبر: ۹۷۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱ 25 June 2021

به گزارش تابناک هرمزگان؛حمید شکری خانقاه در سمینار تخصصی آنلاین مدیران روابط عمومی دانشگاه های سراسر کشور اظهار داشت: روابط عمومی به متخصص ارتباطی و حرفه ای  نیاز دارد و متخصص به حمایت و پشتیبانی مدیران ارشد نیازمند است.

دارنده مدرک بین المللی "مدیریت روابط عمومی" از دانشگاه روش شناسی فرانسه، تصریح کرد: گام اول آن است که روابط عمومی ها خود را به سطح حرفه ای و تخصصی ارتقاء دهند و از کلیشه گرایی و تمرکز بر اطلاع رسانی صرف و ارائه آمارهای بی خاصیت از دستاوردهای اغلب غیر واقعی و اغلب ساختگی پرهیز کنند و نظام شایستگی و مسئولیت های اجتماعی و اخلاق حرفه ای را در بدنه سازمانی خود ایجاد کنند.

حمید شکری خانقاه استاد دانشگاه با ۲۵ سال تجربه مدیریت در روابط عمومی دولتی معتقد است برای تعامل بیشتر دولت و مردم باید نظام ارتباطات یکپارچه کشور در تمام بدنه دولت و سایر قوا ایجاد شود و در ادامه پیشنهاد به رئیس جمهور منتخب در خصوص تشکیل "معاونت ارتباطات و روابط عمومی" در دولت بیان داشت: دولت ها در چند سال گذشته، همیشه منش اطلاع رسانی یکطرفه را در پیش گرفته اند و هرگز در اندیشه تعامل و ارتباط دو جانبه با مردم نبوده اند و به این دلیل شکاف بین مردم و دولت ایجاد شده است.

شکری خانقاه در آستانه تشکیل دولت سیزدهم گفت: جامعه روابط عمومی از منتخب مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به عنوان مقام عالی دولت انتظار دارد، برای حل این مشکل جدی و جبران خلاء رابطه ملت و دولت، معاونت ارتباطات و روابط عمومی را در ساختار جدید ریاست جمهوری تشکیل دهید.

عضو هیآت مدیره خانه روابط عمومی ایران بر این نکته تاکید می‌کند که تشکیل معاونت ارتباطات و روابط عمومی در ساختار ریاست جمهوری اسلامی می تواند نقش متولی کارآمد و موثر برای نظام ارتباطات یکپارچه کشور ایفا کند و به جای اطلاع رسانی یک طرفه سال‌های گذشته از طرف دولت به مردم، مدیریت هوشمندانه ارتباطات و روابط عمومی مردم_دولت و دولت_مردم را برعهده بگیرد.

وی در پایان اظهار داشت: انتظار می رود با توجه به خدشه ای که در طی این سال‌ها به رابطه دولت و مردم وارد شده است، با این پیشنهاد موافقت شود. بدیهی است در صورت موافقت جناب اقای رییس جمهور، جامعه روابط عمومی و متخصصان ارتباطات برای تحول و نظام مندی روابط عمومی در کشور و ایجاد نظام ارتباطات یکپارچه کشور، برای عملیانی شدن این پیشنهاد آماده هرگونه همکاری خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار