کد خبر: ۹۷۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷ 14 June 2021

 به گزارش تابناک از هرمزگان حسام الدین انصاریان  در یادداشتی نوشت:سالهای سال است که پایتخت نشینان، بندرعباس را صرفا به چشم یک موقعیت جغرافیایی نگاه کرده اند، موقعیتی مناسب و استراتژیک که قرار است صادرات و واردات کشور را پشتیبانی کند، صنایع بزرگ را با تمام آلودگی هایشان به واسطه نزدیکی به دریا و بنادر در خود جای دهد، گاز و نفت و بنزین تولید و به کشور تزریق کند و پایگاهی استراتژیک برای استقرار نیروها و تجهیزات نظامی باشد.
حالا در این میان اگر خانه های خودش گاز کشی هم نداشت خیلی اهمیتی ندارد مردم کپسول به کول می گیرند، اگر فاضلابش هم به دریا ریخت و شهر را بوی تعفن برداشت زیاد مهم نیست خب یک‌روز بالاخره درست می شود، اگر خیابان هایش هم پاره پاره بود و چهار تا معبر درست و درمان هم نداشت اشکالی ندارد به هر حال مهم جاده های اصلی و ترانزیتی است که کالاها در آن جابجا می شوند.
همین موارد و مصداق های متعدد دیگر است که آدم را به یاد شرایط ارباب و بردگی می اندازد. برده ای که قرار است برای ارباب کار کند و خودش مهم نیست، شرایط زندگی و مشکلاتش در کمترین درجه اهمیت قرار دارد و فقط همین قدر که زنده بماند و بتواند باز هم برای ارباب منفعت داشته باشد کافی ست.
همین دیدگاه است که موجب شده تا توجه به این شهر و مردمش در حاشیه ای دور قرار بگیرد و هر گاه نیز مردمش لب به اعتراض گشودند با کلماتی همچون مردم نجیب، خونگرم و دریا دل مورد عنایت قرار گرفته و بندرعباس را به عنوان شاهرگ حیاتی اقتصاد کشور، دروازه تجارت ایران و غیره و ذالک مورد خطاب، لطف و محبت خود قرار دهند و از این طریق جای خالی توجه و رسیدگی های انجام نداده شان را به نحوی پر کنند.
کجاست بوستان ها و پارک هایی که صنایع در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی شان ساخته اند؟ کجاست زیرگذر و روگذرها یا حتی یک راسته خیابان ساده که بنادر و گمرکات با درآمد هنگفت شان در این شهر احداث کرده‌اند؟ کجاست تیم فوتبال آلومینیوم شان که دل خوشی مردم این شهر و امید جوانان ورزشکار بود؟
به همین دلیل است که اعتقاد راسخ دارم این شهر برای آباد شدن باید تکیه به خود کند و در کنار تقویت روحیه مطالبه گری در اقشار مختلف جامعه، به دنبال دست گذاشتن روی زانوی خود باشد.
بندرعباس بدون در نظر گرفتن ظرفیت هایی که برایش ساخته اند و مدام آنها را به عنوان افتخارهای بی بخار در گوشمان فریاد می زنند که از آنها در ابتدای مطلب یاد شد، ظرفیت های دیگری همچون صنعت درآمدزای توریسم را می تواند داشته باشد که منفعت آن مستقیم به جیب شهر و ساکنینش می رود.
دیگر بس است این نگاه های حقیرانه و آن حرف ها و عنوان های دهان پرکن و ماله کشانه، این شهر درآمد و رسیدگی واقعی میخواهد.

خزون زرد این سالو نوبتی تمومن
حق یاورتان
حسام الدین انصاریان

انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار