رییس روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن تأیید خبر فوت یک مادر باردار و فرزندش در شهرستان جاسک، علت مرگ را عارضه آمبولی اعلام کرد.
کد خبر: ۹۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ 19 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان،‌ فاطمه نوروزیان افزود: حدود ساعت دو نیمه شب پنجشنبه، این مادر باردار ۲۹ ساله به نام پری شکوری زاده با برگ ارجاعی که یک روز قبل از آن از مرکز بهداشتی درمانی بخش لیردف صادر شده بود، برای زایمان به بیمارستان جاسک مراجعه کرد.
 
وی ادامه داد: دکتر بیمارستان به علت خفیف بودن درد، زمان را برای زایمان زود اعلام کرد اما در عین حال دستور داد بیمار بستری شود.
 
به گفته نوروزیان، این مادر باردار حدود ۲۰ساعت در بیمارستان جاسک تحت مراقبت بود و در این مدت، آزمایش های لازم انجام شد که شرایط بیمار عادی تشخیص داده شد.
 
وی اضافه کرد: دکتر کشیک بیمارستان جاسک پنجشنبه شب متوجه افت ضربان قلب جنین شده و دستور اعزام مادر باردار به بیمارستان میناب در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری جاسک را صادر کرد.
 
دکتر نوروزیان اضافه کرد: در مسیر و در آمبولانس، مادر دچار تنگی نفس ناگهانی شد و پس از رسیدن به میناب و انتقال به اتاق عمل، مادر و نوزاد هر دو جان خود را از دست دادند.
 
رییس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: هرچند نبود پزشک متخصص بیهوشی در بیمارستان جاسک تأیید می شود، اما اعزام مادر باردار به میناب ربطی به این موضوع نداشته و دلیل مرگ مادر باردار عارضه آمبولی بوده است.
 
این رویداد درحالی اتفاق افتاده است که درست یکسال قبل در شهریور ۹۳، مادر باردار دیگری به نام ساره خاتون دهدشتی پس از اعزام از لیردف به جاسک، جان خود را از دست داد.
 
هرچند در رویداد سال گذشته نیز متخصص زنان و زایمان در بیمارستان جاسک حضور نداشت اما مسؤولان بهداشتی استان در اظهار نظری مشابه، دلیل مرگ مادر باردار را عارضه آمبولی اعلام کردند.
 
آمبولی مایع آمنیوتیک به ندرت اتفاق می افتد اما مشکلی جدی به شمار می رود.
 
مایع آمنیوتیک مایعی است که دور جنین را در رحم مادر باردار می گیرد. زمانی که مایع آمنیوتیک و یا اجزای مربوط به جنین مانند موی جنین وارد جریان خون مادر شوند، آمبولی مایع آمنیوتیک رخ می دهد.
 
شهرستان جاسک با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد و جمعیت شهر جاسک نیز حدود ۱۵هزار نفر تخمین زده می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار