بسته ویژه خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «قیمت واقعی پراید 9 میلیون است»، رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۶۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱ 17 September 2015
20 میلیون نفر در ایران به انواع سردرد مبتلا هستند

دکتر منصوره تقاء دبیر چهارمین کنگره بین المللی سردرد ایران با اعلام اینکه 20 میلیون نفر در ایران به انواع سردرد مبتلا هستند، گفت: به رغم شیوع زیاد و اهمیت سردرد، این بیماری در بین مردم و پزشکان مورد غفلت واقع شده است.


تعیین و تکلیف مشروط برجام در مجلس

جانشین معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجام سندی از یک اقدام دیپلماتیک است وخارج از آن هیچ موضوعیتی ندارد،گفت: بنده معتقدم مجلس شورای اسلامی در یک اقدام متقابل به برجام این اجازه را خواهد داد که ماهیت شناوری را طی کند بطوریکه مجلس شورای اسلامی برجام را مدت دار تصویب خواهد کرد.جهانبخش محبی نیا در گفت‌وگو با جماران درباره بررسی های کمیسیون ویژه برجام درباره آنچه به عنوان توافق هسته ای حاصل شده است، اظهار کرد: برای اینکه مراودات بین المللی ما در حال حاضر و حتی در آینده لباس قانونی بر تن کند و هر نوع تعهد به نمایندگی از ملت در مجلس تصویب شود لازم است مجلس برجام را بررسی و در نهایت مهر تایید بر آن بزند .وی با تاکید بر پاسداشت و حفظ حرمت مجلس بعنوان راس امور کشور، گفت: تصویب یا عدم تصویب برجام در مجلس از منظر حقوقی و توجه به تعهد مطروحه در قانون اساسی از ارزش اقدامات دیپلماتیک دولت چیزی را کم نمی کند، اما ما بعنوان ملتی پرسابقه و برخوردار از سابقه نهاد تقنینی باید گرایشات پارلمانی خود را پاس بداریم و حرمت لازم برای آن قائل باشیم .


اشتباه بزرگ‌ روحانی به روایت زیبا کلام

زیباکلام در گفت و گو با آرمان گفت،به نظر من دولت اصولگریان چندین ارثیه برای دولت یازدهم باقی گذاشت از جمله تحریم ها، فساد اقتصادی، بدهی‌های سنگین و ارثیه دیگر پرداخت یارانه‌ به 77میلیون نفر بود. در هیچ کشوری نمی‌بینید که به فردی که ماهیانه 10میلیون درآمد دارد 45هزار تومان یارانه بدهند و به شخصی که 400-500 هزار تومان در ماه درآمد دارد هم همان 45هزارتومان را بدهند. چنین چیزی در تاریخ وجود نداشته است. به نظر من دولت روحانی اشتباه بزرگی مرتکب شد. روحانی از همان ابتدا باید محکم می‌ایستاد و زیر بار پرداخت یارانه نمی‌رفت. باید به جای تشخیص افرادی که درآمد بالا دارند، یارانه‌ها را یکجا قطع می‌کرد. اقشار و افراد محروم جامعه یعنی کسانی که زیر یک میلیون تومان درآمد دارند باید شناسایی می‌شد. افرادی که بخشی از آنها در استخدام بخش دولتی و بخش‌خصوصی هستند و فیش حقوقی مشخصی دارند. به کمک فرمانداران و بخشداران و شوراهای صنفی و استانی کسانی که در روستا‌ها و شهرستان‌ها هستند، باید شناسایی می‌شد و به جای 45 هزار تومان مبلغ بیشتری به افراد محروم پرداخت می‌شد. متاسفانه دولت این کار را نکرد و عواقب آن را نیز خواهد دید. دولت برای پرداخت این 45 هزار تومان در ماه با وجود رشد جمعیت واقعا مجبور است از بخش هایی چون آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و از سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی بزند. همه به خاطر اینکه تصمیم غلط را اصلاح نکرده و آن را دنبال کرده است.


گزینه‌های سرلیستی اصلاح‌طلبان

روزنامه ابتکار امروز چهارشنبه 94/6/25 در گزارشی نوشت: با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی، گمانه‌زنی‌ها درباره لیست‌های انتخاباتی و به تبع آن سرلیست‌های احتمالی در جناح‌ها و گروه‌های سیاسی فزونی می‌یابد. در این بین هرچند اصولگرایان هنوز در شش و بش رسیدن به وحدت و همگرایی هستند، علی‌رغم تاکید بر ارائه لیست واحد هنوز به اجماعی در این زمینه نرسیده‌اند. روزنامه ابتکار محمدرضا عارف، علی‌اکبر ناطق‌نوری، علی لاریجانی، هادی خامنه‌ای و محمدرضا خاتمی را از گزینه‌های اصلی سرلیستی اصلاح‌طلبان در تهران معرفی کرد.


آمریکا به دنبال مذاکره با ایران درباره مسائل منطقه‌ای است

حیدر مصلحی شب گذشته در شورای فصلی اعضای دفتر شورای نگهبان شهرضا قدرت‌گیری نهضت آزادی در ایران را یکی از اولین فتنه‌های انقلاب خواند و اظهار کرد: ساختارهای حکومتی که امام خمینی (ره) طراحی کردند جلوی انحراف انقلاب اسلامی را گرفت که از جمله مهم‌ترین این ساختارها مقوله ولایت‌فقیه است. وی با اشاره به طراحی جزوه‌ای در سازمان CIA آمریکا برای رویارویی با ایران در 35 سال آینده، تصریح کرد: آمریکا در مذاکرات با برنامه‌ریزی به دنبال ورود به مباحث منطقه‌ای و کشوری بود تا ایران را از مبارزه در کف خیابان‌های سوریه و فلسطین به روی صندلی مذاکرات بکشاند و مانند مذاکرات با برخی کشورهای عربی ما را در مذاکرات محدود کند که هوشیاری مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر مذاکرات صرفاً در موضوع هسته‌ای جلوی این طرح دشمن را گرفت.


رونمایی از موشک جدید سپاه

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه طی سخنانی در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به اشراف همه جانبه سپاه بر تحرکات بیگانگان در آبهای اطراف ایران گفت: ما بصورت شبانه‌روزی همه تحرکات خلیج فارس،دریای عمان و بخشی از اقیانوس هند و هرجایی که مستقیم یا غیرمستقیم با امنیت ملی ما ارتباط دارد را رصد می‌کنیم.وی تصریح کرد: ما موشک بالستیک منحصر به فردی داریم که شاید فقط روسیه و آمریکا آن را داشته باشند و مقابله با این موشک تقریباً غیر ممکن است.


خاطره آیت‌الله خزعلی از انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری انقلاب

آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی كه در دوران نهضت اسلامی از مبارزین علیه طاغوت محسوب می شد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی از اعضای مجلس خبرگان قانون اساسی و مجلس خبرگان رهبری بود. آیت‌الله خزعلی در دوران حیات خود در مركز اسناد انقلاب اسلامی به بیان خاطرات خود پرداخت. یكی از مهمترین خاطرات آیت‌الله خزعلی مربوط به انتخاب آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای به رهبری انقلاب است كه مشروح آن را در زیر می‌خوانید:خبرگان رهبرى پس از رحلت امام(ره) اقدام سریع و مفیدى انجام داد كه براى خارجى‌ها اعجاب‌آور بود؛ یعنى هم‌زمان با برگزارى مراسم بزرگداشت و تجلیل از امام، رهبر انقلاب انتخاب شد تا خللى پیدا نیاید كه موجب سوءاستفاده‌ى دشمنان شود. این‌جانب در قضیه‌ى انتخاب رهبرى چون عضو خبرگان بودم بنابراین در متن قضیه قرار داشتم.قبل از انتخاب آقاى خامنه‌اى به رهبرى، این‌جانب با ایشان در این باره صحبت كرده بودم. در جلسه‌ى خبرگان رهبرى، ابتدا بحث بر سر این بود كه آیا یك نفر باید رهبر شود یا این كار شورایى شود؟ همه‌ى اعضاى خبرگان رهبرى از تیزهوشى آقاى خامنه‌اى آگاه بودند، هم‌چنین بینش سیاسى ایشان بر همه روشن بود.زمانى كه آقاى خامنه‌اى براى بازدید رسمى به كره‌ى شمالى رفته بود در مقابل سیاستمداران و خبرنگاران جواب‌هاى سؤالات را بسیار ماهرانه پاسخ داد. امام(ره) كه از تلویزیون جریان بازدید و سؤال و جواب‌ها را مى‌دید از آقاى خامنه‌اى بسیار خرسند گشت و گفت ایشان لیاقت رهبرى را دارد؛ این سخن امام بهترین وسیله‌اى گردید تا از آن طریق ایشان براى رهبرى انقلاب مطرح گردد.در ابتداى انتخاب ایشان به رهبرى من همیشه كنار ایشان مى‌ایستادم یعنى حتى از دبیر شوراى نگهبان هم سبقت گرفتم تا پهلوى ایشان قرار بگیرم هدف من این بود كه ثابت گردد همه‌ى ما به ایشان اعتماد كامل داریم.شبى كه امام رحلت كرد یعنى ده دقیقه پس از آن، به جماران رفتم همین كه در را برایم باز كردند دیدم در حیاط همه در حال گریه‌اند آقاى خامنه‌اى كنار درختى با حالت غمبارى نشسته بود، آمدم و پیش ایشان نشستم یكى از آقایان آمد و به ایشان گفت قرار است تا 24 ساعت دیگر خبر فوت امام(ره) را اعلام نكنیم تا كار انتخاب نایب و جانشین ایشان روشن شود و این دو خبر را با هم اعلام كنیم؛ آقاى خامنه‌اى جواب داد چیزى كه شما مى‌گویید من نیز با آن موافقم، ولى موضوع این است كه اگر شما 24 ساعت معطل كردید ممكن است مردم از رادیوهاى خارجى آن را بفهمند. آن‌گاه آبروى همه خواهد رفت و مردم خواهند گفت خبر رحلت امام را، از ما پنهان مى‌كنند فرمود فردا صبح رادیوهاى خارج را باز كنید اگر خبر به گوش آن‌ها نرسیده بود آن را تا 24 ساعت كتمان و گرنه رحلت امام را اعلان كنید. در نتیجه‌ى راهنمایى و توصیه‌ى هوشمندانه‌ى ایشان اخبار 7 بامداد این خبر مهم را اعلام كرد. آیت‌الله خامنه‌اى ابتدا رهبرى را قبول نكرد و فقط در نتیجه‌ى اصرار دوستان آن را پذیرفت.


رتبه 121 ایران در شاخص «نوآوری» جهان!

حسن هاشمی روز چهارشنبه در نخستین گردهمایی بیش از 400 شرکت‌ دانش بنیان حوزه سلامت که با حضور رییس‌جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد، همچنین با بیان این که شرکت‌هایی که در این گردهمایی هستند تنها بخشی از شرکتهای دانش‌بنیان درصدد افتخارآفرینی و کارآفرینی هستند، افزود: در کشورهای توسعه‌یافته ارزش افزوده از طریق فعالیت‌های دانش بنیان و انسانهای فناور تامین می‌شود. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رتبه ایران را در شاخص جهانی نوآوری، 121 از میان 143 کشور و این رتبه را در منطقه نیز 14 اعلام کرد و گفت: ایران از نظر زیر ساخت‌های نوآوری و برون‌داد نوآوری نیز به ترتیب رتبه 13 و 14 منطقه را دارد که این جایگاه شایسته کشور ما نیست.


تشویق فاطمه هاشمی برای نامزدی از سوی فائزه

فائزه هاشمی عصر امروز دیروز در نشست روز جهانی صلح که به همت حزب اراده ملت برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه اگر خواهرتان (فاطمه هاشمی) سرلیست شود آیا از وی حمایت می‌کنید یا خیر،‌ اظهار داشت: سرلیستی خواهرم برای حزب اعتدال و توسعه مطرح است و بنده جزئیاتی در مورد این موضوع ندارم. وی در پاسخ به این پرسش که آیا زنان اصلاح‌طلب از سرلیستی فاطمه هاشمی حمایت خواهند کرد یا خیر،‌ گفت: بله قطعا از سرلیستی خواهرم استقبال و حمایت خواهیم کرد. فائزه هاشمی همچنین در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود کارگزاران به دنبال سرلیستی ناطق نوری است، تصریح کرد: خیر کارگزاران به دنبال سرلیستی ناطق نوری نیست چرا که ایشان خودش گفته نمی‌خواهم کاندیدا شوم. عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران تاکید کرد: حزب ما در قالب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فعالیت می‌کند و همراستا با آنان امور را پیش می‌بریم.


افزایش سود بانکی با افزایش عمر انقلاب

حسین قدیانی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در نشست با خانه نخبگان بسیج استان گلستان که با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و رئیس بسیج اساتید استان گلستان برگزار شد، گفت: هر سال که به عمر انقلاب اضافه می‌شود، به درصدهای سود بانکی نیز افزوده می شود. که این ریشه در دانش وارداتی غربی دارد، این یعنی خلأ علمی در کشور وجود دارد که ناشی از مدل های پراشکال جهان لیبرالی است.


مردان را از استادیوم بیرون کنید!

فائزه هاشمی رفسنجانی عضو حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه هر جا زنان را حذف کردیم، به همه جا ضربه زدیم،گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات ما به دلیل عدم وجود زنان در حیطه تصمیم‌گیری و مدیریت است؛ به طور مثال می‌گویند که زنان را در استادیوم‌های ورزشی راه نمی‌دهند چرا که مردها در آنجا بی‌اخلاقی می‌کنند؛ باید به آنها گفت مردان را از استادیوم‌ها بیرون کنید و زنان را به آنجا راه دهید تا آنها نیز آرام شوند.


در مورد توضیح برجام ضعف داریم

حمید بعیدی نژاد در کافه خبر با اشاره به نقاط عطف برجام تاکید کرد: در مهم‌ترین اقدامی که دستگاه سیاست خارجی آمریکا اعمال کرد و از آن به عنوان shift policy یاد می‌شود، این بود که غنی‌سازی را در ایران پذیرفت. اتفاقی که در عمان و توسط آقای برنز اعلام شد. وی گفت: آن چه که ما در میان مردم می‌بینیم این است که در کوچه و خیابان آن‌ها خیلی خوب برجام و تحولات را تحلیل می‌کنند.اساتید دانشگاه‌ها و مراکز مختلف پژوهشی و تحقیقاتی باید در مساله برجام وارد شوند و آن را به بحث بگذارند، اگر کارشناسان یا نخبگان کشور یا حقوقدانان درباره برجام الان بحث و بررسی نکنند پس چه وقت می‌خواهند وارد این موضوع شوند. من قبول دارم که در زمینه ارائه توضیح درباره برجام ضعف داریم اما این لزوما وظیفه ما نیست. شاید برجام برخی ابعاد فنی داشته باشد اما جالب است که بدانیم بخش‌های فنی خیلی مورد سوال نیست و سوالات نیز در جاهای مختلف مشابه هم است. برجام موضوعی ملی است و همه باید در آن مشارکت کنیم.


آژانس اطلاعات محرمانه ایران را فاش می کرد

بازرس سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی که در حال حاضر هم، به منابع اطلاعاتی در این نهاد بین المللی دسترسی دارد اعلام کرد آژانس درباره ایران برخلاف کشورهای دیگر، جنبه محرمانه بودن فعالیتهایش را رعایت نکرده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر دیوید آلبرایت David Albright رئیس و بنیانگذار موسسه علوم و امنیت بین الملل ISIS که زمانی از بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده است در نشستی در موسسه تحقیقاتی هادسون گفت: من در دهه هزار و نهصد و نود در قالب تیم بازرسان سازمان ملل متحد در عراق فعالیت می کردم. ما گزارشهای مفصلی درباره فعالیت هسته ای کشورهای مختلف منتشر کرده ایم و برای این گزارشها از اطلاعات و داده های آژانس بین المللی انرژی اتمی استفاده کرده ایم.آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمانی بسیار محرمانه و پیچیده است. وظیفه و ماموریتی که به آژانس بین المللی انرژی اتمی تفویض شده است ایجاب می کند این سازمان، عملکردی محرمانه داشته باشد. اما درباره مسئله ایران، آژانس بین المللی انرژی اتمی محرمانه عمل نکرده و بسیار شفاف بوده است. ایران نیز سالها از این مسئله به شدت شاکی بوده و گفته است آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاعات محرمانه ایران را به بیرون درز می دهد.» وی گفت:«به نظرمن، آژانس بین المللی انرژی اتمی می تواند توافق جانبی اخیر با ایران را که اخیرا حاصل شده است علنی کند و این توافق را به صورت ویژه در اختیار کشورهای عضو آژانس قرار بدهد. اگر آژانس بین المللی انرژی اتمی این کار را انجام بدهد ، این رویه مطابق کارهایی بوده است که تاکنون آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران انجام می داده است.


سلمان رشدی غرب را مقصر رشد داعش دانست

سلمان رشدی مرتد در گفتگو با هفته نامه "اشترن" تروریسم داعش را بدترین تهدید دوران حاضر ارزیابی کرده و مقصر اصلی تقویت این گروه تروریستی را غرب دانسته و گفت: این گناه کبیره از طرف غرب بود که حکومت و فرمانروایی بر نفت را به خانواده سلطنتی عربستان واگذار کرد. با این پول خانواده سلطنتی عربستان از فرقه وهابیت که یک جریان افراطی اسلامی است پشتیبانی کرد. این پول سعودی ها بود که با آن مدارس مذهبی وهابیت از آن تامین مالی شد و در این مدارس طالبان در مرزهای پاکستان و افغانستان آموزش دیدند. سلمان رشدی مرتد خواستار مبارزه سرسختانه با اسلام افراطی شده و گفت: ما باید از خودمان دفاع کنیم.


بدهی یک ماه یارانه نقدی به مردم

با تداوم تاخیرها در واریز یارانه‌های نقدی، سرانجام دولت یک ماه یارانه نقدی به میزان بیش از ۳۴۰۰ میلیارد تومان به ۷۶ میلیون ایرانی بدهکار شد. سازمان هدفمندسازی یارانه ها اعلام کرده است که پنجاه و پنجمین مرحله یارانه نقدی ساعت ۲۴ شنبه ۲۸ شهریور ماه جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد، این در حالی است که پنجاه و شش ماه از زمان اجرای این طرح می گذرد. بر این اساس با تاخیر یک‌ماهه در واریز یارانه نقدی، دولت بیش از ۳۴۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۷۶ میلیون ایرانی یارانه‌بگیر بدهکار می‌شود.


توماس فریدمن: رهبر ایران فردی باهوش است

تحلیل‌گر ارشد نیویورک تایمز در یادداشتی در تحلیل عملکرد بازیگران اصلی توافق هسته ای در مورد رهبری ایران نوشت: نمره: عالی. پیش بینی او در هفته گذشته که اسرائیل تا 25 سال دیگر وجود نخواهد داشت، در زمان مناسبی مطرح شد تا تلاش های اوباما برای تایید توافق در کنگره را سخت تر کند. او فرد باهوشی است و با این توافق ایران از تحریم ها نجات می دهد و جهان می پذیرد که برنامه غنی سازی ایران صلح آفرین است. کلاه ها را به نشانه احترام برای او بر میداریم. وی همچنین با دادن نمره بد به نتانیاهو نوشت: هیچ کس به اندازه نتانیاهو جهان را وادار نکرد که تهدید ایران را جدی بگیرد. اما دعوا و جنگ او با اوباما موجب شد که جایگاه خودش،‌اسرائیل و توافق لطمه ببیند.


مدعیان دخالت ایران سند ارائه دهند

ابراهیم جعفری وزیر خارجه درباره نقش ایران در عراق گفت: ایران به خوبی می داند که بی ثباتی عراق بر اوضاع آن تاثیر می گذارد و به فرض که متغییرات انسانی، اسلامی و حسن همجواری را مورد توجه قرار ندهد حداقل منافع ایران در ثبات عراق است. وی در پاسخ به سؤال این رسانه درباره نقش ایران در کشورهای عربی اعلام کرد: عراق مخالفت دخالت هر کشوری در امور داخلی دیگر کشورهاست اما هنگامی که بحث از دخالت می شود باید سند و مدرک وجود داشته باشد که نشان دهد ایران حاکمیت این کشورها را نقض می کند. به طور مثال در سال ۲۰۰۶ صباح الاحمد نخست وزیر کویت به ما اعلام کرد که دو تبعه این کشور به سوریه رفته اند و به عراق وارد خواهند شد و باید مراقب آنها بود تا مشکل سازی نکنند.آیا باید بگوییم که دولت کویت تروریستی است زیرا دو تبعه آن را بازداشت کردیم و نخست وزیر این کشور ما را مطلع کرده است؟ ما نمی توانیم یک کشور را تروریسم بدانیم صرفا به خاطر اینکه دو نفر از اتباع آن را بازداشت کنیم.امروز تروریست هایی از ۸۰ کشور به عراق آمده اند آیا ما باید با کشورهایی که این افراد از آنجا آمده اند دشمنی بورزیم؟ آیا باید ۸۰ دولت و ۸۰ پارلمان تروریسم بدانیم؟ این در عرف روابط عربی و بین المللی وجود ندارد و ما با این کشورها روابط خوبی در همه زمینه ها داریم.


قیمت واقعی پراید 9 میلیون است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش قیمت پراید به 15 میلیون تومان گفت: پراید 15 میلیون تومان ارزش ندارد بلکه قیمت واقعی آن 9 میلیون تومان است.سعید زمانیان در گفت وگو با میزان، با تاکید بر کاهش قیمت خودروهای بی کیفیت و گران، اظهار کرد: به عنوان مثال خودرویی مانند پراید از لحاظ بدنه، امنیت جانی و قطعات یدکی که دارد بسیار جای سئوال دارد.این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خودروسازان داخلی باید کیفیت خودروی خود را افزایش و از سوی دیگر قیمت آن را کاهش دهند.وی با اشاره به امنیت بسیار پایین خودرویی مانند پراید، اضافه کرد: باتوجه به امنیت بسیار پایین خودرویی مانند پراید، تردد آن باید در بین شهرها ممنوع است، چنین خودرویی برای داخل شهر مناسب است.زمانیان دهکردی گفت: در حال حاضر مشکل مردم و ما کاهش قیمت خودرو نیست بلکه افزایش کیفیت مهم تر از آن است، مردم دارند به خودرویی پول می دهند که نه کیفیت دارد و نه قیمت.زمانیان دهکردی افزود: اکنون مردم بابت خودرو پول زیادی پرداخت می کنند بنابراین باید خودروی تولیدی از کیفیت لازم برخوردار باشد.عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمپین «نه به خرید خودروی صفر» اثر گذاشته است، اضافه کرد: این کمپین بازار را تحت تاثیر قرار داده است.وی تصریح کرد: به عبارتی پیام و مفهوم کمپین «نه به خرید خودروی صفر» این است که مشتریان از نوع نگاه ساپیا و ایران خودرو به مردم با این قیمت و بی کیفیتی ناراضی هستند.


تحریم‌ها چند میلیارد دلار هزینه به ایران تحمیل کرد؟

رئیس دفتر رئیس‌جمهور ایران می‌گوید در هشت سال گذشته بر اثر تحریم‌ها ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه اضافه مبادلاتی بر کشور تحمیل شده است.به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمد نهاوندیان روز سه‌شنبه در جلسه کمیسیون بررسی «برجام» گفت: اقتصاد ایران به دلیل تحریم‌ها، سالانه ۱۵ میلیارد دلار و روزانه ۱۳۰ میلیون دلار هزینه مبادلاتی اضافه پرداخت کرده است.به گفته آقای نهاوندیان روند واردات اجناس به ایران در دوران تحریم ۱۵ درصد گران‌تر انجام شده است.


«حمایت قوی» واتیکان از توافق اتمی با ایران

واتیکان، چند روز پیش از سفر پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک، به ایالات متحده، بر حمایت «قوی» خود از توافق اتمی صورت گرفته میان ایران و شش قدرت جهانی تاکید کرده است. در بیانیه‌ای که طی نشست روز دوشنبه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، منتشر شده، وزیر امور خارجی واتیکان، «حمایت قوی» کلیسای کاتولیک از توافق اتمی را اعلام کرده است.پل گالاگر، وزیر خارجه «سریر مقدس» (واتیکان)، به نشست آژانس اتمی گفته است «در منطقه‌ای مملو از کشمکش و درگیری، رسیدن به توافقی در مورد موضوعی حساس، گامی مهم است که پیام‌رسان گفت‌وگو و همکاری بر سر دیگر موضوعات خواهد بود».سر اسقف گالاگر در عین حال ابراز امیدواری کرده است که اجرای کامل توافق صورت‌گرفته، هویت صلح‌آمیز برنامه اتمی ایران را ثابت کند و «گامی اساسی در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه باشد».


احمدی نژاد خط قرمز اصول گرایان است

احمد كريمي أصفهاني دبیرکل اصناف و بازار در خصوص سرانجام موضوع وحدت اصولگرايي به نامه نيوز گفت:با توجه به اينكه مقام معظم رهبري هم اشاره كردند كه نبايد به اين موضوعات به زودي پرداخته شود، اما اكنون صحبت‌هاي را كرده اند كه ما نيز به عنوان وظيفه بايد دنباله رو اين مسير باشيم و آن را پی‌گیری کنیم. وي ادامه داد: طبيعي است براي وحدت اصولگرايان كارهاي را شروع كرده ايم و اميدواريم با حضوري بهتر از دوره‌هاي قبل وارد عرصه انتخابات شويم؛ البته تا كنون شرايط براي وحدت بسيار مناسب و مثبت است. کريمي اصفهاني با اشاره به وحدت برخي از احزاب اصولگرايان، مانند پایداری و موتلفه خاطر نشان كرد: اصلا اينگونه نيست ! ما شوراي هماهنگي را پي‌گيري مي‌كنيم و معتقديم همه اصولگرايان بايد زير چتر حقوقي اصولگرايان بروند، أفراد براي ما محترم هستند اما جامعتین و شوراي هماهنگي حرف آخر را مي‌زنند . عضو جبهه پیروان همچنین در خصوص جايگاه احمدي نژاد در ميان اصولگرايان، گفت: احمدي نژاد اصلا اصولگرا نيست، وي عامل انحراف است، ما اصولگرايان دو خط قرمز داريم! يكي عاملين فتنه سال ٨٨ و ديگري جریان انحراف است که احمدي نژاد سر دسته این جریان انحرافی است ، طبيعي است كه احمدي نژاد هيچ جايگاهي ميان اصولگرايان ندارد و نخواهد داشت.


قالیباف و مسئولان شهرداری تهران چقدر کمک هزینه تلفن همراه می گیرند؟

بررسی ها نشان می دهد مسئولان ارشد پایتخت همچون کارمندان و مدیران دولتی، از کمک هزینه ای به نام تلفن همراه استفاده می کنند. طبق ضوابط اجرایی سال 94 دولت که توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده، پرداخت کمک هزینه تلفن همراه تا 300 هزار ریال در ماه به مدیران و کارمندان دولت که بنا به شرایط خاص باید به طور مستمر در دسترس باشند، به تشخیص رئیس دستگاه اجرایی یا مقام مجاز از طرف وی مجاز است.بر اساس ابلاغیه مسئولان شهرداری تهران به مسئولان ذی ربط، فقط مدیران حوزه ستادی، مناطق 22 گانه، سازمانها و شرکت های تابعه شهرداری تهران مشمول این کمک هزینه می شوند. این کمک هزینه نیز بر اساس ضریب افزایش حقوق سالانه که توسط هیئت وزیران تصویب می شود و امتیاز مندرج در جدول پیوست ابلاغیه شهرداری تهران، مشخص و به صورت ماهانه در فیش حقوقی افراد مشمول پرداخت می شود.با توجه به اینکه این دستورالعمل در آخرین روزهای اسفند 93 به تصویب رسیده و ابلاغ شده، به نظر نمی رسد طی ماههای گذشته با تغییر خاصی همراه شده باشد. طبق جدول پیوست ابلاغیه مذکور، کمک هزینه تلفن همراه مصوب برای قالیباف شهردار تهران شامل "ضریب حقوقی مصوب دولت ضربدر عدد 1200" خواهد بود. به گزارش صبحانه انلاین معاونان شهردار تهران نیز ضریب حقوقی فوق را ضربدر عدد 600 خواهند کرد و مدیران کل، شهرداران مناطق و روسای مراکز شهرداری تهران نیز رقم ضریب حقوقی را ضربدر عدد 480 می کنند.با توجه به اعلام روز 16 فروردین ماه سال 94 پایگاه اطلاع رسانی دولت، ضریب حقوق شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و بازنشستگان دولتی در امسال، به میزان هزار و سیصد و هفتاد و شش (376ر1) ریال تعیین شده است که اگر رقم مذکور در ابلاغیه شهرداری تهران، این رقم باشد، شهردار تهران ماهانه حدود 165 هزار تومان کمک هزینه تلفن همراه دریافت می کند.


اظهارات انتخاباتی ناطق نوری

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «در ٧٢ سالگی قصد ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری یا مجلس را ندارم. حالا نوبت جوانان است که با تجربه ما و خلاقیت خود، کشور را اداره کنند».به گزارش فارس،حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری، در جمع مدیران شهرستان مراغه گفت: «اگر نمایندگان مجلس آینده عاقل، متدین و معتدل باشند مجلس آینده مجلسی به‌روز، خوب و شاد خواهد بود. برای مسئولیت‌پذیری رجال سیاسی یک عمری تعریف شده است، این عمر که تمام شد، باید به اتاق فکر بروند». عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: «نسل اول انقلاب باید به اتاق فکر بروند و با نیروسازی از نسل دوم، سوم و چهارم انقلاب اداره کشور را به‌دست آنها بسپارند». ناطق‌نوری گفت: «در انتخابات قبل، عقلای تمام گروه‌ها برای حضور من در انتخابات آمدند؛ ولی من نیامدم. سیاست و دیانت ما یکی است و ما در صحنه سیاسی با نشاط حضور داریم و با چیزی و کسی قهر نیستیم و کاندیدای من از اول، دکتر روحانی بوده است»


دموکراسی محتوایی ضد اسلام است

حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بیست و یکمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما در سپاه 3 رسالت اصلی داریم، گفت: نخست پاسداری از خودمان است چون اگر نتوانیم از خودمان حفاظت کنیم نمی توانیم از اهداف انقلاب و اسلام نیز حراست و حفاظت کنیم.وی گفت: رسالت دوم، پاسداری از سپاه و رسالت سوم نیز پاسداری از انقلاب اسلامی است.نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه مسئله هسته ای از عوامل اقتدار نظام است، افزود: یکی از بزرگترین ابزارهای اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران مسئله هسته ای است.وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب شناسی فضای سیاسی کشور گفت: یک دموکراسی شکلی و قالبی و یک دموکراسی محتوایی داریم که دموکراسی محتوایی ضد اسلام است و دشمنان در صدد این هستند که ما به سمت دموکراسی محتوایی پیش برویم.سعیدی همچنین به بحث اعتدال اشاره کرد و افزود: اعتدال در معیشت مصرف و تغذیه و تعامل با مردم خوب است اما با هرگونه اعتدال در حق و باطل، ایمان و کفر و حلال و حرام مخالفیم.


هفته نامه 9دی با توپ پر می اید

حمید رسایی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار این عکس نوشت: هفته نامه ۹دی که دو ماه قبل به بهانه عدم رعایت مصوبه شورای عالی امنیت ملی در باره موضوع هسته ای (برجام) و همچنین توهین به مقامات دولتی توقیف شده بود، بعد از چند جلسه بررسی قضایی، تبرئه و رفع توقیف شد. ۹دی شنبه منتشر می شود. چون در جلسه ای هستم توضیحات بیشتر را تا چند ساعت دیگر می دهم
شعری که اشک ناطق نوری را درآورد

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری گفت: استاد شهریار هرگز درگیر افراط، تفریط و روشنفکری واهی نشد و متناسب با تعهدات دینی و افکار معقول خود حرکت کرد.ناطق نوری در کنگره بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار با محوریت دینی و انقلابی با اشاره به مضمون دینی، اجتماعی و انقلابی شعرهای این شاعر معاصر گفت: تعدادی از شاعران، روشنفکران و هنرمندان توقع این را نداشتند که استاد شهریار در مسیر دینی و انقلابی بماند و در این مسیر حرکت کند.وی افزود: شهریار از جمله معدود شاعرانی است که در مسیر اعتلای نظام اسلامی گام برداشته است.در این مراسم خواندن شعر «مادر» و «علی ای همای رحمت» شهریار، اشک را از چشمان ناطق نوری جاری ساخت.


ابتکار: روحانی شطرنج را خوب بلد است

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در صفحه اینستگرام خود نوشت: رییس جمهور روحانی را در این سال ها بهتر شناختم. ایشان علاوه بر اینکه یک حقوقدان است، یک فرد اخلاق گرا و نیز یک استراتژیست واقعی است.رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی تاکید کرد: استراتژیست بودن او را می شود در ایجاد امید میان مردم، در مهار تورم افسار گسیخته، در به نتیجه رساندن مذاکرات دشوار و پیچیده هسته ای و در مقابله با فساد مشاهده کرد. شاید همین نگاه راهبردی، منتقدین بی انصاف او را اینگونه نگران کرده است.دیروز آقای روحانی مطالب مهمی را در جمع سپاهیان عزیز گفت که باز هم استراتژیست بودن او را تایید می کند. از جمله اینکه: «امروز بعد از برجام و تحریم، کشور نیاز به حرکت بزرگ دارد. امروز دشمن تنها صهیونیست‌ها، امریکا و تروریست‌ها نیستند، بلکه دشمن امروز ریزگردها، بیکاری، رکود، تورم، سست شدن اخلاق و ایمان در جامعه هستند که بسیار خطرناکند.» البته از ایشان نپرسیده ام، ولی بنظرم آقای روحانی شطرنج را هم خوب بلد است.


طلایی سوخت

سردار مرتضی طلایی عضو شورای شهر دچار سوختگی شد.به گزارش انتخاب ؛ این اتفاق به دلیل نشست گاز بوده است.وی در حال حاضر در بیمارستان بستری است و گفته می شود ، 8 درصد بدن وی سوخته است.


اگر اصولگرايي دينداري است، ما اصولگراتر از همه هستيم

سيدشهاب الدين چاوشي، معاون سياسي و اجتماعي استاندار تهران در مراسم معارفه سرپرست جديد فرمانداري ملارد با اشاره به اينكه برخي از عناصر كم ظرفيت در مقابل خدمات نظام رفتارهاي نامناسب سياسي نشان مي دهند گفت:‌ امام صادق (ع) مي‌فرمايند: هل الایمان الا الحب و البغض ؟ آيا دين جز عشق و نفرت است؟ اين جمله نشان مي‌دهد كه محبت و دشمني فقط براي خدا باشد.وي افزود:‌ امروز جامعه ما متكثر از عقايد سياسي متفاوتي است كه گاهي اصلاح طلب را با فتنه گر و يا اصولگرايي را با متحجر برابر مي دانند در حاليكه بي دين،بي دين است بدون توجه به مشي اطلاح طلبي و اصولگرايي اش.چاوشي گفت:‌ اگر اصولگرايي دينداري است، ما اصولگراتر از همه هستيم و اينكه بخواهيم اصولگرايي را مصادره كنيم و آن را چماق عليه ديگران كنيم درست نيست.معاون سياسي استاندار تهران با اشاره به اصل ولايت فقيه به عنوان يك نظريه اساسي در قانون و اساس اسلام گفت:‌ اين مقوله قابل مصادره براي گروه خاصي نيست به نحوي كه نه اصولگرايان مي توانند چنين ادعا كنند كه ما تابع ولايت فقيه هستيم و لاغير، و نه اطلاح طلبان.وي ادامه داد:‌ هيچ جرياني حق مصادره اصلي ترين اصول نظام را به نفع خود ندارد و همه ما بايد در مقابل اطاعت از ولي فقيه يكسان باشيم.


توزیع کارت‌های مشکوک در شهرری

روز گذشته کارت‌های عجیبی بصورت گسترده در برخی محله‌های شهرری پخش شده است.به گزارش «روزنو»، به گفته برخی شهروندان، صبح سه‌شنبه، 24 شهریور، در حوالی خیابان زکریای رازی شهرری بر روی برف‌پاک‌کن خودروهای پارک‌شده در کنار خیابان کارت‌های کوچکی بصورت گسترده قرار داده شد.در متن یکی از این کارت‌ها مضامینی توهین‌آمیز نسبت به مسئولان نظام و همچنین برخی شعارهای اوایل انقلاب نوشته شده است و در زیر آن نیز آدرس سایتی قرار داده شده است که برای پاسخ به سؤالات شهروندان ایجاد شده است.این سایت در پایان نوشت: این کارت‌ها که با عنوان طلیعه در حال توزیع در سطح شهر است، به نظر می‌رسد از سوی عوامل ضدانقلاب برای تخریب چهره مسئولان نظام جمهوری اسلامی طراحی و توزیع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار