رئیس میراث فرهنگی دامغان:
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان از آغاز مرمت و سامان‌دهی مسجد جامع شهرستان، با اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ 12 May 2021

مرحله جدید مرمت مسجد جامع دامغان آغاز  شد

 

به گزارش  تابناک سمنان، مهدی قاسمی با اشاره به آغاز مرحله جدید مرمت مسجد جامع دامغان، مرحله جدید مرمت مسجد جامع تاریخی دامغان با اجرای کاه‌گل حفاظتی بام مسجد جامع و اصلاح ناودان‌ها آغاز شده است.

وی اضافه کرد: با هدف حفظ شکوه و زیبایی و سامان‌دهی این بنای تاریخی، عملیات مرمت مسجد جامع شهرستان دامغان با اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی شروع شده است.

رئیس میراث فرهنگی دامغان با اشاره به اهمیت مسجد جامع دامغان از لحاظ معماری و قدمت تاریخی، بیان کرد: «این مسجد دارای چهار شبستان، زیرزمین و یک مناره است که قدمت آن‌ها به پنج دوره تاریخی متفاوت برمی‌شود.

قاسمی با بیان اینکه یکی از شگفتی‌های معماری این مسجد پژواک صوت در ستون‌های زیرزمین این بنا است و اوج شکوه و نبوغ آجرکاری دوره سلجوقی را می‌توان در مناره این مسجد مشاهده کرد، تاکید کرد: مسجد جامع تاریخی دامغان در تاریخ ۱۵ دی‌ماه سال ۱۳۱۰ با شماره ۸۱ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار