مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:
تابناک-مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: تکریم مقام معلم باید فراتر از یک روز یا یک هفته بلکه به صورت یک فرهنگ مستمر و همیشگی در جامعه نهادینه شده باشد.
کد خبر: ۹۶۲۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸ 10 May 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از هرمزگان، ایرج بیت اللهی در جلسه ویدئو کنفرانس با ستاد بزرگداشت مقام معلم در مناطق 22 گانه استان هرمزگان، اظهار داشت: حقیقتاً ایثارگری و از خود گذشتگی معلمان ما در دوران سخت بیماری کرونا که همه مشاغل را به تعطیلی کشاند، شایسته تقدیر هستند و تجلیل از معلمان نباید محدود به یک روز یا هفته های خاص به نام هفته بزرگداشت مقام معلم باشد.
وی افزود: اگر به دنبال توسعه پایدار در جامعه باشیم باید فرهنگ تجلیل، سپاس و تکریم معلمان در جامعه نهادینه و به صورت همیشگی باشد تا به موازات این کار نوعی قوت قلب و امید بخشی را در جامعه معلمان تزریق شود.
به گفته بیت اللهی، نباید ستاد بزرگداشت هفته مقام معلم در خود دستگاه آموزش و پرورش تشکیل شود و تجلیل از عناصر مهم در تربیت نیروی کارآمد آینده کشور به صورت خودجوش و توسط نهادها و دستگاه هایی خارج از دستگاه آموزش و پرورش صورت بپذیرد.
مدیرکل آموز شو پرورش استان هرمزگان بیان داشت: به ناچار در زیست بوم جدیدبیماری، روش های تعلیم و تربیت از شیوه حضوری و چهره به چهره به روش های غیر حضوری و آموزش‌های مجازی تغییر کرد و مدارس از حضور شورانگیز و نشاط آفرین دانش‌آموزان خالی شد و معلم های ما خانه های خود را به عنوان کلاس درس تبدیل کرده و آموزش نسل آینده کشور را از درون منازل ادامه دادند و در این شیوه جدید، خانواده ها دریافتند که رسالت آموزش و پرورش معلمان چقدر دارای پیچیدگی‌ها و ظرافت است و آنها متوجه هنرمندی معلمان شدند.
بیت اللهی با اشاره به اینکه هیچ روشی کارکرد آموزش حضوری کلاس درس را ندارد، تصریح کرد: معلمان ما با بهره گیری از روشهای جدید و خلاقیت های فردی، به گونه‌ای امر آموزش را به پیش بردند که در حوزه آموزش های مجازی نیز به دستاوردهایی بزرگی دست پیدا کردند و مجهز به توانمندی‌های جدیدی از جمله تولید محتواهای آموزشی جدید، سواد رسانه و همچنین بهره گیری از ابزار دیجیتال در امر آموزش شدند که باید سعی شود این ظرفیت ها تقویت شود.
ابن مسئول، شبکه اموزش دانش آموزی را دستاورد بزرگ دوران کرونا برشمرد و افزود: استفاده حدود ۱۶ میلیون کاربر از شبکه شاد یک کار بزرگ و ایجاد ظرفیت عظیمی در مسیر تعلیم و تربیت دانش آموزان کشور است و باید از این ظرفیت به وجود آمده نهایت بهره را ببریم و معلمان با ابتکارات فردی و خلاقیت های خود، برنامه شاد را به عنوان یک مکمل و ابزاری که می‌تواند در بخشی از آموزش های جبرانی و تقویتی به ما کمک کند، را توسعه و بهینه سازی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار