تابناک- در آئینی از تمبر "بوشهر پایتخت مهارت‌ آموزی انرژی کشور" با حضور استاندار،نمایندگان مجلس ومدیران کل دستگاه های اجرایی در جلسه شورای مهارت آموزی و برنامه ریزی استان بوشهر رونمایی شد.
کد خبر: ۹۶۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷ 09 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، عبدالمجید دوراهکی در این آئین ضمن تقدیر از حمایت های ویژه استاندار بوشهر و مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در جهت راه اندازی مراکز ملی مهارت آموزی نفت،گاز و پتروشیمی دراستان بوشهر ،اظهار داشت: اجرای آموزش‌های ویژه در حوزه انرژی باعث شده استان بوشهر در این حوزه در کشورجایگاه شاخصی داشته باشد و به عنوان پایتخت مهارت آموزی کشور از سوی شورای گسترش سازمان آموزش فنی و حرفه ای انتخاب شود.

وی وجود ظرفیت های عظیم نفت،گاز و پتروشیمی در استان بوشهر را در این انتخاب مهم دانست و افزود: این طرح در شورای گسترش مهارت‌آموزی کشور تصویب شد و بر این اساس ایجاد مرکز ملی گاز کشور در عسلویه و ایجاد مرکز تربیت مربی در حوزه نفت و گاز در شهرستان کنگان در این راستان انجام شده است.


دوراهکی ایجاد مرکز مهارت آموزی ویژه صنایع نفت و گاز را از نیاز های مهم این استان برشمرد و بیان کرد: امسال در هفته دولت اولین مرکز ملی مهارت‌آموزی گاز کشور با حمایت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در شهرستان عسلویه افتتاح می‌شود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر با تاکید بر اینکه آموزش های مهارتی به سمت ظرفیت های اشتغال در استان سوق داده شده است، اضافه کرد: ظرفیت‌های موجود و فعالیت‌های مناسب در استان بوشهر باعث شد که در جریان سفر معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور پیشنهاد اهدای عنوان پایلوت پایتخت مهارت‌محوری کشور به اصفهان مطرح شود.
دراهکی با بیان اینکه همه باید در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی در سطح استان بوشهر تلاش کنیم،تاکید کرد: بوشهر خاستگاه بسیاری از طرح‌ها و اقدامات سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور بوده و اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای در این راستا از اولین تمبر مهارت آموزی کشور در حوزه انرژی رونمایی کرد.

وی، با اشاره به ظرفیت بندری و صنایع دریایی استان بوشهر خاطر نشان کرد: نخستین مرکز مهارت‌آموزی تخصصی صنایع دریایی و بندری کشور در شهرستان دیر پایه‌گذاری شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به ایجاد مرکز هتل‌داری و بوم‌گردی جنوب کشور در استان بوشهر افزود: مجوز این مرکز صادر شده و تا 5 ماه آینده قابل افتتاح است.

دوراهکی از افتتاح مرکز تربیت مربی نفت و گاز در هفته دولت خبر داد و بیان کرد: این مرکز نقش مهمی در مهارت‌آموزی و اشتغال جوانان استان بوشهر در ظرفیت‌های یاد شده دارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار