اما همدلی ،تعامل وهمگرایی نمایندگان ادوار ،فعلی ،مسئولین پیشین وفعلی استان ومطالبه گری فعالین رسانه ای استان باعث شد تا اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از ماهها توقف این پرونده ،با تیزبینی و کار کارشناسی دقیق ،به این مطالبه مهم مردم استان ایلام جامه عمل بپوشانند.
کد خبر: ۹۶۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ 05 May 2021

تابناک ایلام ::تبدیل مهران به منطقه آزاد تجاری یکی از مهمترین طالبات وپرونده های یک دهه اخیر مردم استان ایلام است ،پرونده ای که پس از سالها کش وقوس در مجلس دهم به تصویب نمایندگان رسید ،اما به دلیل اختلاف نظر بین اعضای شورای نگهبان ونمایندگان برای تعیین تکلیف قانونی راهی مجمع تشخیص مصلحت نظام شد .

هر چند با وجود مواتع قانونی سد راه تصویب این طرح مهم واثر گذار در توسعه واقتصاد استان ایلام ،بیم آن می رفت با حضور دیدگاههای مختلف و نظرات غیر همسو در خصوص نحوه تشکیل مناطق آزاد تجاری کشور در ایستگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام متوقف شود .

اما همدلی ،تعامل وهمگرایی نمایندگان ادوار ،فعلی ،مسئولین پیشین وفعلی استان ومطالبه گری فعالین رسانه ای استان باعث شد تا اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از ماهها توقف این پرونده ،با تیزبینی و کار کارشناسی دقیق ،به این مطالبه مهم مردم استان ایلام جامه عمل بپوشانند.

دکتر حجت الله هاشم بیگی دبیر کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام که از لحظات ابتدایی ارجاع پرونده مناطق آزاد تجاری به مجمع ،از هیچ کوششی برای اقناع اعضای مجمع فروگذار نکرد،صبح امروز در گفتگو  با خبرنگار تابناک از تصویب منطقه آزاد تجاری مهران با رای مثبت اعضای مجمع خبر داد. 

در سفر دی ماه سال گذشته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به استان ایلام ،وی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام قول داد که موضوع پرونده منطقه آزاد تجاری مهران در دستور کار قرار گرفته و بتواند نظر مثبت سایر اعضای مجمع برای رای مثبت به این پرونده مهم را اخذ نماید.

بالاخره امروز این وعده محسن رضایی به مردم استان ایلام مجقق شد ،تا باردیگر شاهد آزاد سازی مهران این بار از زیر گرد وغبار توسعه نیافتگی باشیم . بدون شک ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران می تواند بر روند توسعه استان تاثیرگذاری خود را به منصه ظهور رسانیده وبا شکل گیری اقتصادی پویا در منطقه ،آثار مطلوب آن را در سایر نقاط استان نیز به وضوح لمس نماییم.

هر چند در این بین لازم است از تلاش های تمامی مسئولین فعلی وپیشین استان،نماینده ولی فقیه دراستان ،نمایندگان مجلس دهم خصوصا آقایان جلال میرزایی وسلام امینی قدردانی نماییم ،اما بی شک همدلی و همراهی مسئولین ودلسوزان استان و پای کار بودن نمایندگان فعلی استان در رایزنی وجلب نظر اعضای مجمع در تصویب منطقه آزاد تجاری مهران بی تاثیر نبوده است .

اما از حق نگذریم باید به آقا محسن دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ،فرزند زاگرس که با نگاهی مثبت زمینه همراهی سایر اعضای مجمع را فراهم آوردند دست مریزاد گفت . دومین خسته نباشید و دست مریزاد را باید به حجت الله هاشم بیگی فرزند متعصب استان در مجمع ارزانی داشت که با تلاش و تعصب یکساله خود ،زمینه تحقق این مطالبه مهم را فراهم آوردند.

اینک که مهران به منطقه آزاد تجاری تبدیل شد و زمینه برای توسعه استان فراهم شده است ،مسئولین ونمایندگان استان باید دقت به خرج دهند که سرنوشت آن به دیگر طرح های ابتر استان دچار نشود .یدک کشیدن عنوان منطقه آزاد برای مهران به خودی خود نمی تواند توسعه آفرین باشد . 

بلکه هم نمایندگان وهم مسئولین استان باید با همگرایی وتعامل کنار گذاشتن  نگاههای تنگ نظرانه زمینه حضور سرمایه گذاران غیر استان را در منطقه مهران فراهم آورند ،چرا که این سرمایه گذاری وتسهیل حضور سرمایه گذاران است که زمینه اشتغال وتحول در اقتصاد استان ومهران را فراهم خواهد آورد نه عنوان منطقه آزاد تجاری !

بیشتر بخوانید :

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار