کد خبر: ۹۶۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹ 03 May 2021

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار امروز نیروی انتظامی مازندران به این شرح است:

 
نیروی انتظامی در حوزه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خوش درخشید/ اقتدار توام با رافت اسلامی و مهربانی از ویژگی های پلیس در تراز انقلاب اسلامی است

 
نماینده ولی فقیه در استان مازندران در دیدار جانشین فرمانده ناجا با وی، گفت: نیروی انتظامی در حوزه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خوش درخشید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در این دیدار که بعد ازظهر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تسلیت سالروز ضربت خوردن مولی الموحدین علی (ع) و خیرمقدم به سرداررضایی جانشین فرمانده ناجا و هیئت همراه، گفت: سلام و پیام تشکر ما را به سردار اشتری فرمانده ناجا و همه نیروهای پرتوان، تلاشگر و با انگیزه نیروی انتظامی ابلاغ کنید.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی ماموریت های گوناگونی دارد، اظهار کرد: نیروی انتظامی در حوزه مقابله با قاچاق کالا و مبارزه با موادمخدر که از پیچیدگی خاصی برخوردار نیاز به نیروهای ورزیده و چابک دارد.

وی با اشاره به توفیقات نیروی انتظامی در مقابله با قاچاق موادمخدر این موفقیت ها را نشان دهنده اقتدار نیروی انتظامی در همه حوزه های انتظامی، امنیتی، علمی و فن آوری در کشف جرم دانست و ابراز امیدواری کرد: این میزان آمادگی بسیار خوب است و باید در عده و عده تقویت شود.

محمدی لائینی با بیان اینکه برای اینکه نیروی انتظامی در تراز انقلاب اسلامی باشد باید در همه زمینه ها همت و تلاش کند، تصریح کرد: تقویت نیروی انتظامی از نظر عده و جذب و بکارگیری نیروهای جوان، تحصیلکرده، انقلابی و مومن می تواند بخشی از مشکلات سازمانی ناجا را رفع کند و موجب کیفی سازی خدمات شود.

امام جمعه شهرستان ساری همچنین بر تقویت وضعیت معیشتی کارکنان انتظامی و رسیدگی به مشکلات آنان تاکید کرد.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره بیش از 385 کیلومتر ساحل در استان مازندران با جمعیت شناور بین 15 تا 20 میلیونی در فصول مختلف سال، مدیریت و برقراری نظم و امنیت در استان را بسیار سخت کرده است که جا دارد از تلاش و زحمات نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت قدردانی کرد و خسته نباشید گفت.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران همچنین از سردار میرزایی فرمانده انتظامی استان به عنوان فرمانده میدانی، با انگیزه، فعال و بسیار متدین یاد کرد و افزود: ایشان در حوزه فرهنگی هم مشوق بسیار خوبی هستند .

آیت الله لائینی به اقدامات فرهنگی و اجتماعی پلیس در حوزه خانواده کارکنان و برگزاری جلسات محفل انس با قرآن و مراسمات مذهبی اشاره کرد و افزود: با توجه به دوری پدران از فرزندان بدلیل ماموریت های مختلف ناجا و خلا تربیتی، برگزاری این مراسمات نقش موثری در تربیت فرندان کارکنان دارد.

محمدی لائینی به نقش نیروی انتظامی در حوزه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و اقدامات موثر در کنترل ترافیک ومحدودیت ها و ممنوعیت های تردد در ورودی شهرها و جاده ها اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی در این حوزه نیز خوش درخشید .

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در بخشی دیگر از سخنان خود به تفاوت پلیس ایران با پلیس دیگر کشورهای دنیا و اقتدار توام با رافت اسلامی و مهربانی که از ویژگی های پلیس در تراز انقلاب اسلامی است اشاره کرد و افزود: پلیس نظام اسلامی در مدیریت جامعه و برقراری نظم و امنیت در مقابله با اشرار و اراذل و اوباش با اقتدار و در برابر مردم با رافت اسلامی و مهربانی برخورد خواهد کرد.

امام جمعه شهرستان ساری با بیان اینکه انتخابات پیش رو یک واقعه مبارک و سرنوشت ساز و علاج دردهای کشور است، افزود: حضور پرشور و حداکثری مردم پای صندوق های اخذ رای از اهمیت زیادی برخوردار است .

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و موضوع حضور مردم در پای صندوق های اخذ رای ضرورت هوشیاری و آگاهی و مقابله با تهدیدات موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و همه مسئولان نظام در این حوزه مسئولیت دارند.


 شهدا نماد نیروی انتظامی هستند/رضایت رهبری و مردم از برخوردبا اراذل واوباش/ لباس پلیس، لباس بندگی خداست

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامی و مرزبانی استان در ساری، با بیان اینکه شهدا تابلو و نماد نیروی انتظامی هستند، گفت: برخورد مقتدرانه پلیس با اراذل و اوباش موجب افزایش اعتماد مردم می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم رضایی در یازدهمین جلسه کمیسیون عملیات ناجا ویژه استان مازندران با بیان اینکه نیروی انتظامی، سازمان مودت، دوستی و برادری است، اظهار داشت: لازمه مودت و دوستی، روحیه انقلابی و ایثارگری است.

وی از شهدا و خانواده آنان به عنوان یکی از سرمایه های مهم نیروی انتظامی یاد کرد و افزود: شهدا تابلو و نماد نیروی انتظامی هستند.

جانشین فرمانده ناجا به جلسه دیدار با خانواده شهید عبدی از شهدای نیروی انتظامی استان مازندران که در سال 69 در منطقه سیستان و بلوچستان در راه مبارزه با مواد مخدر به درجه رفیع شهادت نائل آمد، اشاره کرد و افزود: مادر بزرگوار و همسر گرامی این شهید با فداکاری و ایثار توانسته اند، فرزندانی مومن و تحصیلکرده را تحویل این نظام دهند که این مایه فخر و مباهات است.

این مقام ارشد انتظامی خدمت صادقانه در این سازمان را در مسیر بندگی خداوند دانست و تصریح کرد: امروز افتخار ما زندگی در عصر انقلاب اسلامی و خدمت در لباس مقدس نیروی انتظامی است، چرا که این نیرو احکام دین را در جامعه ساری و جاری می کند.

سردار رضایی آرامش و آسایش جامعه را بواسطه مجاهدت و خدمت شبانه روزی کارکنان نیروی انتظامی از مرزها تا شهرها دانست و افزود: لباس مقدس نیروی انتظامی، لباس بندگی خدا و عبادت است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر تقویت فرهنگ سازمانی، گفت: اگر بخواهیم سازمانی پویا، انقلابی و یکپارچه داشته باشیم باید عیب و ضعف خود را در درون آن حل کنیم.

وی یکی از مولفه های مهم در فرهنگ سازمانی را خوش بینی، مثبت گرایی و بالعکس منفی گرایی نسبت به دشمنان برشمرد و افزود: هم آینه بودن و مثبت اندیشی، لازمه شکوفایی سازمانی است.

سردار رضایی با اشاره به اینکه استان مازندران، استانی شهید پرور و انقلابی در طول دوران دفاع مقدس با 10 هزار و 400 شهید بوده و از نعمت و مواهب الهی دریا و جنگل برخوردار است، افزود: رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی از سوی مسافران و گردشگران مورد انتظار مردم ولایتمدار این استان در ایام تعطیلات است.

جانشین فرمانده ناجا در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات پیش رو بر حضور فعال و هوشمندانه خانواده کارکنان ناجا و حضور حداکثری تاکید کرد و افزود: دشمنان نظام به دنبال کاهش مشارکت مردمی هستند.

وی امنیت برگزاری انتخابات را بر عهده نیروی انتظامی دانست که دیگر سازمان ها در کنار آن موظف به همکاری با پلیس هستند و این موضوع، ماموریت بزرگ نیروی انتظامی است.

سردار رضایی با تاکید بر اشراف اطلاعاتی و تسلط بر موضوعات در ایام انتخابات، افزود: باید با تسلط و تمرکز بر نقاط ضعف حریف، نسبت به بر هم زدن آرایش و تحمیل اراده از هرگونه اقدامات مخرب جلوگیری کرد.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه با اشاره به موضوع اراذل واوباش و قدرت نمایی آنان در جامعه، گفت: تکیه گاه مردم در برابر اراذل و اوباش حاکمیت است و برخورد مقتدرانه نیروی انتظامی با اراذل واوباش موجب اعتماد مردم به ناجا می شود.

سردار رضایی به سخنان و تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص برخورد مقتدرانه با اراذل و اوباش اشاره کرد و افزود: ایشان در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمودند: این قشر اراذل، اوباش و چاقوکش که اقلیت محدود هستند، دستگاه های انتظامی باید با آنها برخورد کنند

وی برخورد مقتدرانه پلیس با اراذل و اوباش را موجب رضایتمندی مقام معظم رهبری و مردم مومن و متدین ایران اسلامی دانست و بر تهیه پیوست های رسانه ای در طرح های مقابله ای با اراذل و اوباش و ارتقای احساس امنیت در جامعه با استفاده از ظرفیت رسانه ها تاکید کرد.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اقدامات خوب پلیس فتا در حوزه مقابله با جرایم در حوزه سایبری بر توسعه فعالیت ها در حوزه امنیت اخلاقی و برخورد جدی با ولنگاری ها در این فضا تاکید کرد و افزود: امروز افتخار ما مدیریت بر فضای مجازی و اشراف بر این فضا است

 

امنیت داخلی بسترساز امنیت ملی است/ جمهوری اسلامی لنگرگاه امنیت منطقه

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مازندران ،گفت: امنیت داخلی به عنوان یکی از مهمترین وظایف نیروی انتظامی، بسترساز امنیت ملی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم رضایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با  ابراز خرسندی از حضور در استان مازندران و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای این استان، گفت: بنا به فرمایشات سردار شهید قاسم سلیمانی عاقبت به خیری در شهادت است و بالاترین عبادت بندگی خداوند است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی با عنایات خداوند متعال روز به روز به سمتی می رود که در تراز انقلاب اسلامی و در تراز جمهوری اسلامی است، افزود: هرچه به سمت معنویت پیش می رویم، انتهایی در آن وجود ندارد و این منش  و روحیه انقلابی در کارکنان نیروی انتظامی است که روز به روز تقویت می شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی، اظهار کرد: امروز نیروی انتظامی این افتخار را دارد که در عرصه های مختلف کشور سهم دارد و خوشبختانه مردم از این نیرو استقبال می کنند.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی خود را از مردم، برای مردم و خادم مردم می داند و این یک افتخار برای نیروی انتظامی است.
جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی امروز در همه موضوعات سهم دارد، اظهار کرد: نیروی انتظامی آرامش مردم را برعهده دارد و در این راستا هوشمندانه عمل می کند.

وی با اشاره به مرجعیت نیروی انتظامی، بیان داشت: امروز جایگاه نیروی انتظامی در بین مردم به عنوان مرجع است .

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به جایگاه نیروی انتظامی به عنوان موثرترین مولفه در امنیت ملی، گفت: امنیت داخلی که وظیفه ناجاست، بستر ساز امنیت ملی است.

سردار رضایی از دیگر مولفه های مهم نیروی انتظامی را روابط بین الملل دانست و افزود: در موضوعات مختلف اعم از آرامش مردم و رعایت حقوق شهروندی نیروی انتظامی سر آمد است .

سردار رضایی با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر از دغدغه های مهم مردم است ، اظهار داشت: در سال 99 رکود تاریخی کشفیات مواد مخدر در دنیا شکسته شده و این افتخار نصیب نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شد که موفق به کشف بیش از 90 درصد مواد مخدر بالغ بر یک هزار و 117 تن موادمخدر شد.

جانشین نیروی انتظامی در ادامه با بیان این که جمهوری اسلامی لنگرگاه امنیت منطقه است، اظهار داشت: با توجه به تهدیدات پیرامونی کشور جمهوری اسلامی ایران از جمله قاچاق سلاح  در حوزه کشفیات سلاح از موفقیت های خوبی داشته ایم.

وی با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری آن را برای ناجا یک تکلیف دانست و گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا به عنوان بزرگترین مانع تولید در کشور،  نیروی انتظامی با ایجاد قرارگاه مبارزه با قاچاق در مرز ها و پایانه ها به صورت هدفمند فعالیت می کند.

رضایی توجه به حقوق شهروندی را از مهمترین موضوعات مورد بحث در نیروی انتظامی برشمرد و آن را به عنوان یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه در این سفر برشمرد و اظهار داشت: با توجه به حجم مسافرت ها به استان های شمالی توجه به حقوق شهروندی در چارچوب قانون مطابق با احکام الهی و برخورد با ناهنجاری ها از مهمترین مطالبات مردم این استان است.

وی  با بیان این که مردم استان های شمالی با تقدیم هزاران شهید رعایت شئون دینی و اخلاقی از سوی مسافران را حق خود می دانند، اظهار داشت: رعایت موضوعات اخلاقی در تفرجگاه ها و سواحل برابر درخواست مردم و آنجا که آرمان های انقلاب اسلامی قرار است مورد هدف قرار گیرد، نیروی انتظامی با ابزارهای گوناگون به مقابله با آن خواهد پرداخت.

وی با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی استان در سال 99 بیان داشت: نیروی انتظامی استان مازندران در سال گذشته در موضوعات مختلف موفق عمل کرده است و این به لطف و پشتیبانی دستگاه های اجرایی و نماینده محترم ولی فقیه در این استان ، مشارکت های مردمی و اقدام به موقع در برخورد با هنجارشکنان بوده است.

سردار رضایی با اشاره به بحث انتخابات آن را یکی از ماموریت های جدی نیروی انتظامی در سال 1400 برشمرد و گفت: برابر مصوبه شورای عالی امنیت مسئولیت اصلی امنیت انتخابات با نیروی انتظامی است .

وی با اشاره به تحرکات دشمنان برای جلوگیری از شور انتخاباتی در مردم، گفت: ما امروز هیچ دغدغه ای در بحث انتخابات نداریم و با این ایده که شاهد انتخاباتی پرشور در کشور خواهیم بود، برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم.

وی از دیگر موضوعات اثر گذار در امنیت کشور را اشرار و هنجار شکنان عنوان کرد و گفت: در این راستا طرح های مقابله با هنجار شکنان تشدید خواهد شد و هماهنگی های لازم با دستگاه قضائی نیز صورت گرفته است.

سردار رضایی با اشاره به موضوع سرقت و برخی از مشکلات بوجود آمده به دلیل شرایط ایجاد شده در جامعه ناشی از بیماری کرونا اذعان داشت: نیروی انتظامی با اشراف کامل اطلاعاتی بدون مماشات و بدون هرگونه محافظه کاری ها با روحیه ای انقلابی با این افراد برخورد خواهد کرد.

جانشین نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تاثیر انتخابات در همه حوزه های فرهنگی، سیاسی و دیپلماسی کشور، گفت: در بحث امنیت انتخابات سایر مجموعه های امنیتی از جمله بسیج نیز همکاری خواهند داشت.

سردار رضایی با اشاره به احتمال افزایش مسافرت ها در ایام تعطیلات عید سعید فطر به استان مازندران و دغدغه مردم استان و ناجا در راستای برقراری نظم و امنیت اجتماعی از نماینده ولی فقیه در استان مازندران در خواست کرد به مانند همیشه از فرزندان خود در ناجا برای اجرای ماموریت های محوله به عنوان پدر معنوی و مسئول فرهنگی استان نسبت به مسئول سازی سایر دستگاه ها برای همکاری با ناجا اقدام کند. 

وی همچنین با اشاره به اینکه 93 درصد جرایم در کشور را سرقت تشکیل می دهد ، افزود: موضوع سرقت یک معلول است که ناجا با آن سروکار دارد اما علت وقوع سرقت مورد بحث است که باید همه دستگاه ها به ویژه مردم سهم خود در پیشگیری و مقابله با آن را ایفا کنند. 

رضایی به قوانین و مقررات مرتبط با ساخت مسکن از جمله رعایت اصول چندگانه مهندسی ، فرهنگی و ایمنی اشاره کرد و افزود: پیوست انتظامی در ساخت مسکن موضوع مهمی است که متاسفانه تاکنون مغفول مانده است و باید در این حوزه دستگاه های متولی وارد میدان شوند.


دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران یک وظیفه است

 جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران یک وظیفه است، گفت: شهیدان و ایثارگران مظهر صلابت این مرز و بوم هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم رضایی در دیدار با خانواده شهید عبدالله عبدی با بیان اینکه شهیدان از همه هستی خود گذشتند تا امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آورند، افزود: امروز اقتدار و صلابت ما مدیون حماسه آفرینی شهیدان و ایثار گران است، عزیزانی که از همه تعلقات دنیوی گذشته و به قرب الهی نائل آمدند.

وی در ادامه ، ابراز داشت: تا مادامی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما حاکم باشد هیچ قدرتی فکر تجاوز و تعدی به این مرز و بوم را نخواهد کرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ضمن بیان این مطلب که شهیدان از بندگان مقرب خداوند بودند که از سفره رحمت باری تعالی تا ابد متنعم هستند و این فرصت و نعمتی است که صرفا خداوند متعال آن را به بندگان شایسته خود ارزانی می دارد، اظهار داشت: شهیدان و ایثارگران مظهر صلابت و اقتدار این مرز و بوم هستند و مدال افتخار آنها بر تاریخ ایران اسلامی تا همیشه خواهد درخشید.

سردار رضایی با بیان اینکه ایثار و از خود گذشتگی شهدا از مهمترین عوامل حفظ انقلاب است، عنوان داشت: ما مردم ایران اسلامی باید قدر دان خون شهدا و فداکاری ایثارگران باشیم امید است بتوانیم شهدا را سرلوحه کار خود قرار داده و راهشان را ادامه دهیم.

وی ضمن اینکه خانواده شهدا با تقدیم فرزندان خود در راه انقلاب و اسلام کار بزرگی را انجام دادند، اعلام داشت : خانواده های معظم شهدا و ایثار گران با تقدیم بهترین عزیزان خود در راه دفاع از آرمان های کشور و مرزهای آن کاری بزرگ و ستودنی انجام دادند که این مهم افتخار بزرگی برای تمام ملت ایران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار