تابناک-رئیس هیئت بازرسی انتخابات هرمزگان با بیان اینکه تمامی داوطلبینی که از سوی نهادهای مربوطه تائید می‌شوند به سختی از فیلترهای نظارتی عبور می‌کنند، گفت: وظیفه شرعی و انقلابی همه افراد جامعه نیز این است که نسبت به فاکتورهایی که در حوزه انتخاب فرد اصلح، توسط مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) تأکید شده، دقت بسیاری داشته باشند.
کد خبر: ۹۵۷۷۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴ 20 April 2021

به گزارش تابناک هرمزگان، محمد احمدی، رئیس هیئت بازرسی انتخابات هرمزگان اظهار کرد: در راستای ماده ۳۱ و ۶۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، وزارت کشور هم مسئول اجرای انتخابات است و هم در درون خود، هیئتی تحت عنوان هیئت بازرسی بر انتخابات تشکیل می‌دهد که بر حسن اجرا نظارت می‌کند و مأموریت و رسالت اصلی این هیئت، پیشگیری از تخلفات است.

 

وی افزود: با حکم وزیر کشور ۷ نفر به عنوان اعضای هیئت مرکزی بازرسی انتخاب و به تبع آن در استان‌ها و شهرستان‌ها، اعضای هیئت‌ها با معرفی استانداران انتخاب می‌شوند. تاکنون هیئت ۵ نفره استان هرمزگان و هیئت‌های ۳ نفره در شهرستان‌های استان مشخص شده‌اند و کار خود را با نظارت بر حسن اجرای فرایند ثبت‌نام‌ها توسط هیئت اجرایی، آغاز کردیم. رصدهای محسوس و نامحسوسی داشتیم و شاهد عملکرد خوب ستاد انتخابات تا به امروز بوده‌ایم.

 

رئیس هیئت بازرسی انتخابات هرمزگان تصریح کرد: دغدغه‌هایی مبنی بر عدم استقبال در مرحله ثبت‌نام به ویژه در حوزه روستایی وجود داشت اما خوشبختانه استقبال خوبی صورت گرفت و تیم‌های بازرسی ما از ۹ شهرستان و ۲۵ بخش استان در مرحله ثبت‌نام شوراهای اسلامی، بازدید کردند.

 

احمدی اضافه کرد: امیدواریم انتخاباتی با مشارکت حداکثری در نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار شود و دشمنان قسم‌خورده نظام و انقلاب بار دیگر مأیوس شوند. خوشبختانه تمهیدات خوبی در ستاد انتخابات اندیشیده شده تا انتخابات به بهترین نحو برگزار شود. ما نیز بر اجرای درست و دقیق فرآیندها بر اساس روزشمار، نظارت داریم.

 

وی عنوان کرد: ساختارها در بازرسی، نسبت به دوره‌های گذشته تغییر کرده است. در دوره‌های گذشته، بازرسی متمرکز و غیرمتمرکز بود اما امسال بعد از هیئت بازرسی ۳ گروه دیگر نیز، امور بازرسی در ستادهای انتخاباتی را به عهده دارند. به ازای هر ۱۰۰ شعبه یک بازرس ویژه، به ازای هر ۱۵ شعبه یک سربازرس و به ازای هر شعبه یک بازرس در دو دوره تبلیغات آزاد و روز انتخابات بر حسن اجرای انتخابات، نظارت می‌کنند.

 

رئیس هیئت بازرسی انتخابات هرمزگان بیان کرد: هیئت‌های ما در حوزه استفاده از ظرفیت قانون و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی و کارکنان دولت برای اینکه از امکانات بیت‌المال له یا علیه کسی استفاده نشود، نظارت و کنترل دقیقی دارند. همه عواملی که باید در هیئت‌های بازرسی و نظارت در استان هرمزگان همکاری کنند را زودتر از موعد روزشمار وزارت کشور شناسایی کردیم، اطلاعات آنان آماده شده تا پس از ورود به سامانه جامع و صدور حکم، آموزش آنان را آغاز کنیم. امسال بر مدارک تحصیلی و سابقه کاری بازرسین، نظارت و تأکید بیشتری وجود دارد تا بتوانیم در صورت بروز تخلف، مدیریت بهتری داشته باشیم.

 

احمدی در خصوص شائبه‌های پیش آمده در فضای مجازی، مبنی بر عملکرد هیئت اجرایی در حوزه تائید و رد صلاحیت داوطلبین، اظهار کرد: هیچ‌یک از عواملی که در عرصه انتخابت فعالیت می‌کنند، نمی‌توانند یک وجب خارج از چارچوب حرکت کنند. فرمانداران و بخشداران به عنوان رؤسای هیئت‌های اجرایی و معتمدین و اعضای اداری هیئت، کاری جمعی را انجام می‌دهند. کار هیئت اجرایی انتخابات، یک کار فردی نیست که به راحتی در آن تخلفی صورت بگیرد و تمامی قوانین به دقت و جزءبه‌جزء اجرا می‌شود. سابقه و افتخار انقلاب اسلامی این است که همواره انتخابات را قانونمند برگزار کرده و دغدغه‌ای در این زمینه وجود ندارد. اگر تخلفی صورت بگیرد، بازرسان و هیئت‌های نظارت بر عملکرد هیئت‌های اجرایی نظارت می‌کنند و راهی برای فرار از قانون نیست.

 

وی با تأکید بر اینکه وظیفه هیئت بازرسی، نظارت بر حسن جریان برگزاری انتخابات و صیانت از آرای مردم در کنار ستاد انتخابات است، ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در کنار ستاد انتخابات و تعامل خوبی که با هیئت‌های نظارت شوراهای اسلامی داریم، کنترل و نظارت خوبی هم در دوره تبلیغات آزاد و هم اجرای انتخابات صورت بگیرد و همه در چارچوب قانون عمل کنند.

 

رئیس هیئت بازرسی انتخابات هرمزگان یادآور شد: همه افرادی که به عنوان واجدالشرایط از سوی نهادهای مربوطه و شورای نگهبان تائید می‌شوند و در رقابت انتخابات شرکت می‌کنند به سختی از فیلترهای نظارتی عبور می‌کنند. تمامی سوابق داوطلبین، توسط هیئت اجرایی از مراجع چهارگانه استعلام می‌شود و پس از آن هیئت نظارت بر این امر نظارت می‌کند. وظیفه شرعی و انقلابی همه افراد جامعه نیز این است که نسبت به فاکتورهایی که در حوزه انتخاب فرد اصلح توسط مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) تأکید شده، دقت بسیاری داشته باشد. قطعاً مردم ما در انتخاب خود، این فاکتورها را لحاظ می‌کنند و انسان‌هایی صالح، متقی و شایسته را با دقت بسیار، انتخاب می‌کنند. برای داوطلبین نیز در مراحل مختلف، این فرصت وجود دارد که در صورتی که حقی از آنان ضایع شده، شکایت و حق خود را مطالبه کنند.

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار