تابناک -محلات بافت فرسوده و حاشيه اي بندرعباس با مشکلات زيادي مواجه اند که همواره مورد بي توجهي قرار گرفته است .
کد خبر: ۹۵۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰ 14 April 2021

 به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،کوي ملت(دوهزار)، يکي از محلات قديمي و پر جمعيت بندرعباس محسوب مي شود که داراي ده ها مشکل لاينحل بوده که نه تنها از اين مشکلات کاسته نمي شود بلکه روز به روز بر تعداد اين مشکلات افزوده مي شود . با توجه به حجم زياد مشکلات اين محلات، در اين سال ها اقدام چنداني براي رفع مشکلات اين مناطق صورت نگرفته است و ساکنان اين مناطق از کمبودهاي موجود گلايه مندند.

البته هرازگاهي و نزديک به انتخابات مجلس و شوراي شهر برخي از مسئولان از برنامه هايي براي ساماندهي حاشيه نشيني و رفع مشکلات اين مناطق مي گويند که در عمل کمترشاهد اقدامات مستمر مي باشيم .

گهگاهي نيز اقداماتي مقطعي در برخي مناطق صورت مي گيرد ولي برنامه هاي اساسي براي رفع چالش ها و مشکلات اين مناطق اجرايي نمي شود.با وجود مشکلات فراوان اين محله که به آن ها اشاره شده است در اين گزارش سعي داريم به دغدغه فعلي جوانان محله بپردازيم .بار ها در رابطه با موضوع عدم وجود زمين ورزشي و فضاي سبز براي اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و جوانان محله هاي حاشيه نشين از جمله کوي ملت دوهزار صحبت هاي فراوان و جلسات متعددي تشکيل شده است .

در محلات حاشيه اي که کوچه پس کوچه هاي آن محل اسکان معتادان است و فقر برخي از ساکنين که آن ها را به سمت خلاف سوق مي دهد زمينه اعتياد و خلاف را براي جوانان فراهم مي کند از همين رو وجود مکان هاي فرهنگي و ورزشي در اين محله ها در جلوگيري از اين موضوع بي تاثير نيست . همچنين با شروع شدن ماه رمضان مسابقاتي نظير جام رمضان که سالانه در اين محلات برگزار مي شود لزوم وجود اين ورزشگاه ها و زمين هاي فوتبال را دوچندان مي کند .

 

در محله کوي ملت( دو هزار) پس از درخواست هاي فراوان براي احداث زمين ورزشي بالاخره اين اقدام در بهمن ماه 99 صورت گرفت و اين زمين وررزشي افتتاح شد اما به دلايلي نا معلوم درب اين ورزشگاه توسط شهرداري منطقه 4 که متصدي اين زمين ورزشي است به روي ساکنين بسته شده و اجازه ي استفاده به آن ها داده نمي شود که اين مسئله به خصوص به دليل فرا رسيدن ماه رمضان و شروع مسابقات جام رمضان، موجب اعتراض ساکنين به اين اقدام شده است .

در همين خصوص عباس صحراخواب از معتمدين اين محله مي گويد: با وجود افتتاح اين زمين ورزشي، اجازه ي بازي کردن به کودکان و نوجوانان داده نمي شود و آن ها هم چنان در کوچه هاي تنگ و تاريک اين محله در حال فوتبال بازي کردن هستند .

وي ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرا رسيده است و مسئولين فرهنگي ورزشي محله در تدارک جام فوتبال ماه رمضان هستند اما زمين ورزشي در اختيار نداريم که از آن استفاده کنيم .

صحرا خواب مي گويد: چندين بار مکاتبه و نامه نگاري با شهرداري منطقه 4 صورت گرفته و از وي در خواست شده که در جلسات هيات امناي مسجد محله حضور پيدا کنند اما نه تنها به نامه هاي ما پاسخي داده نمي شود بلکه مسئولين حاضر به شرکت در جلسات هيات امناي مسجد محله نيز نيستند.

وي تصريح کرد: به شهرداري مرکزي هم مراجعه کرديم و نامه زديم آنها مارا به سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري ارجاع دادند . آقاي رضواني رئيس اين سازمان گفته ؛ مديريت اين زمين استثنائاً بر عهده شهرداري منطقه 4 است و از عهده ي سازمان فرهنگي، اجتماعي ورزشي شهرداري خارج است و شهردارمنطقه نيز در جواب درخواست ما اقدامي نمي کند.

وي در آخر با اشاره مجدد به اين که شهردار تاکنون در هيچ يک از جلسات ما شرکت نکرده است گفت: ما انتظار داريم شهردار به عنوان يک مسئول در جلساتي که براي اين محله و مشکلات اش برگزار مي شود حضور پيدا کند تا از مشکلات محله آگاه شود و اقدامات لازم را جهت رفع آن ها انجام دهد.

يکي ديگر از معتمدين کوي ملت که نمي خواهد نام وي برده شود، مي گويد برخی افراد شناخته شده در محله شایعه کرده اند اگر مي خواهيد زمين در اختيارتان قرار گيرد بايد به فلان عضو شوراي شهر مراجعه کنيد، او با يک تلفن مي تواند مشکل شما را حل کند. آيا اين درست است که سرگرمي و ورزش جوانان محله مان را فداي بازي هاي انتخاباتي کنند؟ 

   جواب شهرداري منطقه 4 

   با پيگيري روزنامه دريا از روابط عمومي شهرداري منطقه 4 در جواب اين سئوال که چرا درب زمين ورزشي به روي ساکنين بسته است گفت: اين زمين ورزشي يک مشکل کوچک دارد که بايد حل شود و يک نصفه روز زمان مي برد اما چون پيمانکار بايد از شيراز بيايد تا کنون به طول انجاميده است.

هنوز مشخص نیست که اگر تکميل آن يک نصفه روز زمان مي برد چرا اقدامي براي آن صورت نمي گيرد؟چرا پيگيري نمي شود؟

 از طرفي همزمانی بروز این مشکل با انتشار برخی شایعات مبنی اینکه بازگشایی این زمین ورزشی فقط با مراجعه به آقای . . . در شورای شهر قابل حل است، این شائبه را ایجاد می نماید که برخی افراد با داشتن رانت اطلاعاتی از وضعیت پروژه های شهرداری و اقدامات در دست انجام، قصد دارند از این آب گل آلود برای خود ماهی انتخاباتی بگیرند. 

با توجه به اينکه شهردار بندرعباس چند روز پيش نسبت به فعاليت هاي انتخاباتي کارکنان شهرداري هشدار داده بود، بعید بنظر می رسد عدم بازگشایی زمین ورزشی نوساز کوی ملت با هدف خاصی صورت گرفته باشد، اما با توجه به دستگاه عریض و طویل شهرداری بندرعباس و اعمال نفوذ اعضای شورای شهر در عزل و نصب و استخدام کارکنان شهرداری نمی توان انتشار چنین شایعاتی را نیز نادیده گرفت. 

اما در نهایت تنها چيزي که به ذهن می رسد اين است که اين موضوع مي تواند يک گروگانگيري انتخاباتي باشد . 

عليرغم اين که اميني زاده شهردار بندرعباس اعلام کرده است که شهرداري در تبليغات انتخاباتي از هيچ کانديدايي حمايت نمي کند و منابع شهرداري را در اختيار آن ها قرار نمي دهد، در صورت تعمدی بودن اين رویداد، وقایع رخ داده می تواند تواند نمودي از تخلف باشد که از ديد ناظرین شهرداری دور مانده است. انتظار شهروندان بندرعباسي اين است که دستگاه هاي نظارتي و شهرداري در اين موقعيت حساس نظارتشان را بر نيروها و سيستم هاي زير مجموعه بيشتر نمايند تا از برخي اعمال نفوذها در جريان خدمت رساني شهرداري جلوگيري گردد.

انتهای پیام /فاطمه هوشنگی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار