استاندار هرمزگان در جلسه بررسی پروژه‌های جزایر هرمز و لارک:
تابناک-استاندار هرمزگان گفت: تلاش در جهت تحقق شعار سال جاری مبنی بر "تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" باید به عنوان گفتمان عمومی در میان مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اداری و اجرایی رایج باشد.
کد خبر: ۹۵۴۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰ 08 April 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،دکتر فریدون همتی در جلسه بررسی پروژه‌های جزایر هرمز و لارک، با تاکید بر لزوم تلاش دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و شعار سال جاری مبنی بر "تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" ، عنوان کرد: این شعار باید به عنوان گفتمان عمومی در میان مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اداری رایج باشد و همه تلاش کنند با رفع موانع و پشتیبانی و حمایت، شرایط برای فعالیت سرمایه‌گذاران و کارآفرینان تسهیل شود.

 

وی ادامه داد: نظارت بر دستگاه‌های اجرایی نیز باید متناسب و در جهت پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید باشد و همه موظف هستیم در این راستا گام برداریم.

 

استاندار هرمزگان در ادامه با بیان اینکه طی چندین مرحله، ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های جزیره هرمز تخصیص یافته است، افزود: تاکنون ۱۲ کیلومتر از جاده رینگ دور جزیره هرمز با امکاناتی از جمله محل دوچرخه سواری و پیاده‌روی و نور مناسب اجرایی و تکمیل شده و ۱۲ کیلومتر دیگر از این جاده نیز در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد تا تکمیل شود.

 

همتی تصریح کرد: برای اجرای کامل این طرح اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان نیاز است که در این راستا وزارت نیرو برای تامین نور و همچنین ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای ساخت این جاده در کنار مجموعه دستگاه‌های استان، مشارکت خواهند داشت.

 

وی گفت: سرمایه‌گذاری خوبی برای ارتقای تولید برق در جزیره هرمز در حال انجام است که زیرساخت مناسبی را در این حوزه ایجاد خواهد کرد.

 

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در زمینه تامین آب جزیره هرمز طرح هایی همچون توسعه مخزن و همچنین تولید آب از طریق آب شیرین کن به زودی به بهره برداری می رسد تا در این زیرساخت نیز این جزیره شرایط خوبی داشته باشد.

 

همتی، ساماندهی سواحل و ساخت اقامتگاه های جدید و بوم گردی ها و همچنین احداث هتل جدید را از دیگر پروژه ها در جزیره هرمز برشمرد و بیان داشت: در مجموع ۲۸ پروژه دارای اولویت در جزیره هرمز تعریف و اجرایی شده که عمده این پروژه ها تا پایان فعالیت دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسند و جزیره هرمز به لحاظ امکانات و زیرساخت ها به ویژه در حوزه گردشگری توسعه خوبی پیدا می‌کند.

 

وی همچنین با اشاره به طرح های جزیره لارک، اضافه کرد: بخشی از جاده دور جزیره لارک با امکانات مناسب همچون نور، اجرایی شده و مابقی آن نیز در مرحله قرارداد واگذاری به پیمانکار است تا به سرعت تکمیل شود.

 

استاندار هرمزگان اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مناسب در جزیره لارک نیز ایجاد شود.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار