استاندار هرمزگان خبر داد:
تابناک-استاندار هرمزگان گفت: با توجه به رفع موانع موجود، هفته آینده عملیات اجرایی سد گابریک آغاز می شود.
کد خبر: ۹۵۴۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ 08 April 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، دکتر فریدون همتی امروز در نشستی که با حضور مهندس کرباسچی مجری طرح سد گابریک برگزار شد، بر استفاده از ظرفیت های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) سپاه در اجرای این طرح مهم تأکید کرد و گفت: با اجرای این طرح و مهار آب های سطحی، زمینه اشتغال، رونق کشاورزی و رونق معیشت ساکنان این منطقه فراهم می شود.

 

وی با بیان اینکه منابع اعتباری لازم برای اجرای پروژه پیش بینی شده است، افزود: با اجرای این طرح، شاهد تحولات بزرگی در شرق استان خواهیم بود و امیدواریم با توجه به شرایط نا مساعد بارشی در پاییزو زمستان، چالش های آبی را با کمترین آسیب در منابع استراتژیک تجدیدناپذیر زیرزمینی پشت سر بگذاریم و معیشت مردم دچار خسران نشود.

 

استاندار هرمزگان با اشاره به مشکل وجود معارض در مسیر احداث سد گابریک، گفت: یکی از موانع تأخیر در انجام این پروژه، وجود معارض در اراضی مربوط به محل احداث سد گابریک بود که خوشبختانه با رایزنی نماینده شرق هرمزگان، مدیران شهرستانی و دستگاه های مرتبط، این موانع برطرف شده و هم اکنون آمادگی لازم برای آغاز عملیات اجرایی این طرح وجود دارد.

 

بر اساس نتایج نشست امروز استاندار با نمایندگان قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان مجری و پیمانکار این طرح، عملیات اجرایی سد گابریک از اواسط هفته آینده آغاز می شود.

 

سد گابریک با ظرفیت ذخیره سازی ۲۷۰ میلیون متر مکعب در ۷۵کیلومتری شرق جاسک، با هدف تأمین آب کشاورزی در حال اجراست.

 

شایان ذکر است دی ماه سال گذشته، دکتر همتی استاندار هرمزگان در نشست با فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء، خواستار انجام این طرح مهم شده بود که پس از این دیدار، تیمی از قرارگاه خاتم الانبیاء با هدف بازدید میدانی از این طرح به منطقه اعزام شدند.

 

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار