معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان؛
تابناک-معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان از برنامه ریزی جهت ارزیابی صلاحیت علمی و حرفه ای آموزگاران حق التدریس و نیروهای خرید خدمات آموزشی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹ 04 April 2021

به گزارش خبرنگارتابناک هرمزگان ، حوریه حاجی زاده در جلسه کارگروه ارزیابی از برنامه سنجش صلاحیت علمی معلمان استان ضمن اشاره به راهکار 2-10 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد : استقرار نظام سنجش صلاحیت های عمومی ، تخصصی و حرفه ای معلمان و ارتقای مرتبه علمی ، تربیتی و انگیزه شغلی در آنان از مهمترین و اصلی ترین برنامه های وزارت آموزش و پرورش در جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین است .
وی ادامه داد : برنامه ریزی های لازم به منظور اجرای بهینه برنامه سنجش صلاحیت علمی و توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان با استفاده از ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی انجام گرفت .
وی گفت : این برنامه با مشارکت و همکاری دانشگاه فرهنگیان ، انجمن های علمی – تخصصی و اعضای گروههای آموزشی انجام شد.
وی همچنین اضافه کرد: کلیه نیروهای خرید خدمات آموزشی ، حق التدریس ، نهضت سوادآموزی ، پیش دبستانی و گروهی از معلمان رسمی از دوره های آموزشی لازم برخوردار گردیدند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان عنوان کرد : این برنامه در 350 آموزشگاه استان با اولویت مدارس کم بازده ، شبانه روزی ، روستایی ومناطق محروم اجرا گردید .
حوریه حاجی زاده ضمن تاکید بر نظارت و ارزیابی اجرای برنامه گفت : هم اکنون ارزیابی از معلمان شرکت کننده در دوره های آموزشی توسط ارزیابان حرفه ای وتوانمند استانی با نظارت گروههای آموزشی و تربیتی در حال انجام است .
وی اضافه کرد : سنجش و ارزیابی تخصصی و حرفه ای معلمان با استفاده از روش ها و ابزارهای متناسب با شرح وظایف و انتظارات عملکردی تعیین شده در جدول مؤلفه های شایستگی های تخصصی و حرفه ای معلمان انجام می گردد.
وی درپایان گفت : امید است بتوانیم با همکاری و همراهی کلیه دست اندرکاران آموزش و پرورش ، زمینه ساز ارتقای توانمندی‌ها و توسعه شایستگی‌های معلمان برای تحقق اهداف نظام آموزشی و پرورشی باشیم و معلمان عزیزو توانمند ضمن توسعه شایستگی‌ها، باانگیزه بیشتر بتوانند موجبات ارتقای کمی و کیفی اهداف آموزش‌وپرورش را فراهم آورند.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار