رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان:
تابناک- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه امیدوارم مسئولان کشوری افزایش خطر سفر به هرمزگان را هرچه زودتر اعلام کنند، عنوان کرد: شیوع ویروس کرونا از نوع جهش یافته انگلیسی روز به روز در هرمزگان رو به افزایش است.
کد خبر: ۹۵۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۴ 30 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،دکتر حسین فرشیدی صبح امروز(نهم فروردین ماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۴ نفر دیگر براثر ابتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند، افزود: شمار جانباختگان مبتلا به کرونا در هرمزگان به ۱۰۵۴ نفر رسید.

 

وی با اشاره به افزایش ۵۳ درصدی بستری شدن مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های هرمزگان تصریح کرد:  با بستری شدن ۵۵ بیمار کرونایی دیگر در بیمارستان‌های استان هرمزگان بستری شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به ورود مسافران از اسکله‌ها، فرودگاه‌ها و مبادی ورودی در شهرستان رودان، جاسک و پارسیان خاطرنشان کرد: تا کنون از ۱۷۹۰۰ نفر در مبادی ورودی استان آزمایش کرونا گرفته شده است که از این شمار آزمایش ۵۱ نفر مثبت اعلام شده است.

 

فرشیدی اضافه کرد: از تعداد آزمایش‌های گرفته شده ۳۲۸۱ نفر از سفر خود انصراف و به شهرشان بازگشتند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه امیدوارم مسئولان کشوری افزایش خطر سفر به هرمزگان را هرچه زودتر اعلام کنند، عنوان کرد: اعلام خطر در دو هفته آینده سودی ندارد زیرا شیوع ویروس کرونا از نوع جهش یافته انگلیسی روز به روز افزایش می یابد و وضعیت خطرناکی برای هرمزگان پیش بینی می شود.

 

فرشیدی بیان کرد: با توجه به افزایش سفرها به استان و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی، کاهش استفاده از ماسک و شرکت در تجمعات، مراسم‌ها و دورهمی‌های خانوادگی شاهد پیک جدید بیماری کرونا در استان خواهیم بود.

 

وی از مردم خواست با نزدیک شدن فصل تابستان و استفاده از وسایل سرمایشی و کاهش در تهویه هوای بسته دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا از اتفاقات ناگوار در استان جلوگیری شود.

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار