تابناک -حضرت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دکتر محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، در خطبه‌های نماز جمعه 6 فروردین، اظهار کرد:جوانان انقلابی بدانند که یکی از مأموریت‌های ما برای بسترسازی ظهور، آشنا کردن جامعه اسلامی با امام زمان(عج) است.
کد خبر: ۹۵۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸ 27 March 2021

جوانان بکوشند جامعه را با امام زمان (عج) آشنا کنن

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان ،نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان اظهار کرد:ایام مبارک بندگی و ارتباط بندگان صالح خدا با خداوند متعال و آمادگی برای ورود به لیالی قدر است و باید از آن نهایت بهره را ببریم.یکی از آثار مخرب غنا و موسیقی حرام، غفلت از یاد خداست. هر مقداری انسان به لهو و لعب بپردازد به همان اندازه از خداوند دور می‌شود. خداوند در آیه 6 سوره لقمان می‌فرماید: «وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یشْتَرِی لَهْوَ الْحَدِیثِ لِیضِلَّ عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ؛ و برخی از مردم‌اند که افسانه‌های بیهوده و سخنان یاوه و سرگرم‌کننده را می‌خرند تا از روی نادانی و بی‌دانشی مردم را از راه خدا گمراه کنند». هدف اصلی طراحان ترویج غنای حرام در جامعه، دور کردن مردم از یاد و مسیر خداوند است. از دیگر عوارض غنا و موسیقی حرام بدعاقبتی است. همه ما برای یکدیگر دعای عاقبت به خیری می‌کنیم و یکی از مسائلی که انسان را از عاقبت به خیری دور می‌کند، غنای حرام است. از دیگر مضرات غنا و موسیقی حرام، قساوت قلب است.

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دکتر عبادی‌زاده افزود:غنا و موسیقی حرام، انسان را قسی‌القلب می‌کند و قلبی که نرم نباشد، اعمال عبادی و الهی واردش نمی‌شوند. پیامبر گرامی اسلام(ص) خطاب به امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: «ای علی! سه امر باعث قساوت قلب می‌شود؛ گوش سپردن به لهویات و غنای حرام، به دنبال شکار رفتن و به خانه پادشاهان رفتن».یکی دیگر از آثار گوش دادن به غنا و موسیقی حرام، پاره کردن پرده‌های حیا است. اگر غیرت و حیا از جامعه رخت بربندد، چیزی برای انسان باقی نمی‌ماند. مسعودی در کتاب مروج الذهب می‌گوید: در زمان عبدالملک بن مروان که لهو و موسیقی خیلی رایج شده بود؛ به خلیفه خبر دادند که فلان کس خواننده است و کنیز زیبایی دارد که او نیز خواننده است و تمام جوان‌های مدینه را فاسد کرده و اگر به کار او نرسید، این زن تمام مدینه را فاسد می‌کند. خلیفه دستور داد که به گردن آن مرد و کنیزش غل و زنجیر انداخته و آن‌ها را به شام ببرند. وقتی به حضور خلیفه نشستند، آن مرد گفت: معلوم نیست آنچه او می‌خواند غنا باشد و از خلیفه خواست که خودش امتحان کند. خلیفه دستور داد که کنیز بخواند او شروع به خواندن کرد. کمی که خواند دید سر خلیفه تکان می‌خورد و کم‌کم کار به جایی رسید که خود خلیفه شروع کرد به چهار دست و پا راه رفتن و می‌گفت: بیا جانم بر این مرکوب خودت سوار شو. واقعاً موسیقی قدرت عظیم و فوق‌العاده‌ای مخصوصاً از جهت پاره کردن پرده تقوا و عفت دارد.

 

خطیب جمعه بندرعباس اضافه کرد: گاهی در کنسرت‌های غربی می‌بینیم که چه اتفاق‌هایی می‌افتد و چطور افراد از خود بی‌خود می‌شوند. دشمن برای تخدیر جوانان ما، آنان را به سمت موسیقی و غنای حرام می‌کشاند. در روایتی داریم که در روز قیامت، انسان‌هایی که در دنیا مشغول لهو و لعب بوده و موسیقی و غنای حرام گوش کرده‌اند، حتی اگر بهشتی باشند، خداوند آنان را از موسیقی زیبای بهشتی محروم می‌کند.باید مواظب فرزندان، جوانان، خانواده و جامعه خود باشیم و نگذاریم قبح و زشتی غنا و موسیقی حرام از بین برود. دوری از غنا و موسیقی حرام باید جزئی از برنامه امر به معروف و نهی از منکر ما شود تا جامعه‌ای عاری از این رذیله اخلاقی داشته باشیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ضمن تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان، گفت:نیمه شعبان نزد خداوند جایگاه عظیمی داشته و قبل از میلاد امام زمان(ع) در روایات مختلفی به حفظ و مراقبت در بندگی در شب نیمه شعبان، توصیه شده است. پیامبر گرامی اسلام(ص) به امیرالمؤمنین(ع) توصیه می‌کنند که نیمه شعبان را از دست ندهند. رزق و مقدرات عمر انسان در این شب تقدیر می‌شود.امیرالمؤمنین(ع) خواندن دعای خضر نبی (کمیل) را در این روز به کمیل توصیه کرده است. مؤمنان سعی کنند شب نیمه شعبان را احیا کنند. بالاترین فضیلت نیمه شعبان به دنیا آمدن حضرت مهدی(ع) است و بندگان خدا باید از طریق ایشان به خداوند متصل شوند. جوانان انقلابی بدانند که یکی از مأموریت‌های ما برای بسترسازی و مقدمه‌چینی برای ظهور امام زمان(ع) این است که جامعه اسلامی را با امام زمان آشنا کنیم.

عشق و معرفت به امام زمان(ع) باید در جامعه اسلامی گسترش یابد و جوانان باید شبکه مبارک انتظار را در فضای مجازی و حقیقی راه‌اندازی کنند. این شبکه باید در زمینه بسترسازی ظهور امام زمان(ع) فعالیت خوبی داشته باشد، چراکه مقصد گام دوم انقلاب اسلامی نیز بعد از تحقق تمدن نوین اسلامی، تحویل این انقلاب به خورشید عظمای ولایت و امامت، حضرت مهدی(ع) است.

 

امام جمعه بندرعباس ضمن گرامیداشت روز 12 فروردین، یادآور شد:ملت ایران خالق این روز بزرگ هستند و درخت حاصل از 22 بهمن را در 12 فروردین غرس کردند. کنگره‌های دو هزار و 500 ساله رژیم ستم‌شاهی در ایران برچیده شد. بعد از اسلام بسیاری از نظام‌های پادشاهی برچیده شد اما متأسفانه در کشور ما نظام سلطه پادشاهی تا روز 12 فروردین 58 ادامه پیدا کرد.  12 فروردین در آینده‌ای نزدیک منشأ تمدن نوین اسلامی می‌شود. اگر می‌خواهیم تمدن نوین اسلامی را ایجاد کنیم، باید موانعی چون تفکرات لیبرالی را از میان برداریم که متأسفانه این تفکرات در بسیاری از مسئولین و فرهیختگان ما وجود دارد. جامعه غیردینی باید نفی و سبک زندگی غربی از سطح جامعه زدوده شود.

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دکتر عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: باید محورهای اساسی فرمایشات و بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در نوروز 1400 بررسی و تبیین شود. اولین تأکید حضرت آقا در رابطه با مبارزه ترکیبی با دشمن است. مردم بدانند که با مبارزه‌ای بی‌امان مواجه هستیم چراکه دشمن جنگی ترکیبی، شامل جنگ‌های روانی، رسانه‌ای، اقتصادی، فرهنگی، دیپلماسی و روابط بین‌الملل را علیه ما راه‌اندازی کرده است. ملت ما باید خود را در برابر این هجمه‌های ترکیبی آماده کند.چندین سال است که تأکید مقام معظم رهبری در حوزه شعار سال بر مسائل اقتصادی است. ما با جنگ بی‌امان اقتصادی دشمن رو به رو هستیم و دشمن بر روی نقطه ضعف ما دست گذاشته است. در شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نیز تأکید مقام معظم رهبری بر روی مسئله اقتصاد ست. سال گذشته سال جهش تولید بود و ما عقب‌افتادگی‌هایی را داشتیم که باید جبران شود. بخشی از این عقب‌افتادگی‌ها محصول عدم چابکی سیستم اداری ماست.سیستم اداری ما، چابکی لازم را برای تحقق آرمان‌های انقلاب و شعارهای سال منتخب حضرت آقا، ندارد. ما در سال 1400 نیاز داریم مسئله اقتصاد کشور که پاشنه آشیل همه مشکلات امروز ماست را با برنامه‌ریزی قوی، بهبود بخشیم. مردم، مسئولین و صاحبان سرمایه باید با جدیت در این زمینه ورود کنند. مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بر روی نقش مردم در تحقق شعار امسال، تأکید فراوانی داشتند. مساجد، بسیج و همه مجموعه‌های مردمی باید وارد این مسیر شوند.

 

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد:یکی دیگر از نکات فرمایشات حضرت آقا توجه به اختیارات رئیس‌جمهور بود. روسای جمهور با تبلیغات و وعده‌های فراوان می‌آیند و در پایان دوره ریاست جمهوری خود، نقش اپوزسیون را به عهده می‌گیرند و تبدیل به منتقد می‌شود و برخی می‌گویند ما اختیاری نداریم. افرادی که می‌خواهند کاندید ریاست جمهوری شوند باید قانون اساسی را مطالعه کنند و با اختیارات قوه مجریه آشنا شده و بعد وارد عرصه رقابت شوند.بخش عمده اختیارات کشور در دست دولت است و با این همه ظرفیت و امکانات، ادعا می‌کنند اختیاری ندارند. لابد نگاهشان به این است که حوزه اختیارات رهبری نیز به رئیس‌جمهور واگذار شود. امروز می‌بینیم در بخش‌هایی که مستقیماً زیر چتر ولایت امر است، جایگاه والایی در جهان داریم و اگر امنیتی در کشور داریم مرهون این امر است.یکی از دیگر از تذکرات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در زمینه سیاست اعلامی نظام در مسئله برجام است. حضرت آقا حرف آخر را زدند و فرمودند ما در زمینه برجام فریب خوردیم و امروز با همان بازی، غربی‌ها می‌خواهند وارد شوند. ما می‌خواهیم مذاکره کنیم که موانع برداشته شود اما آن‌ها به پیمان‌های خود وفادار نیستند. قرار بود نتیجه برجام برداشتن تحریم‌ها باشد اما این اتفاق صورت نگرفت و باز حرف از مذاکره می‌زنند. مقام معظم رهبری خط قرمز را مشخص کردند و فرمودند مادامی‌که تحریم‌ها برداشته نشود و غربی‌ها به وعده‌های خود عمل نکنند، مذاکره نمی‌کنیم. حضرت آقا در زمینه ولنگاری، یلگی و رهایی فضای مجازی نیز به عنوان ابزاری در اختیار دشمن برای مقابله با جوانان، فرمایشاتی داشتند که در خطبه‌های آینده بیشتر به آن می‌پردازیم.

 انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار